Twórczo i motywująco - jak uczyć, sprawiając radość sobie i dzieciom
Ścieżka rozwoju: Specjalista ds. motywowania uczniów
Obszar: Współczesna metodyka nauczania
Nasze szkolenie ma na celu zachęcenie nauczycieli do sięgania do swoich zasobów kreatywności i wyzwalania jej w uczniach w procesie nauczania i uczenia się. Podczas kursu przyjrzymy się swoim przekonaniom na temat kreatywności i temu, jak wpływają one na nasz sposób nauczania. Poznamy techniki twórczej pracy w grupie oraz metody pozwalające rozwijać i trenować twórcze myślenie.
Szkolenie będzie również okazją do wymiany doświadczeń i pomysłów pomiędzy uczestnikami i stworzenia wspólnego „kufra możliwości“ pracy z uczniem.
Kurs jest adresowany do nauczycieli różnych specjalności, a także pedagogów, psychologów, terapeutów, logopedów
i innych specjalistów szkolnych.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE
Koszt kursu: | bezpłatny |
Koszt egzaminu: | 60 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 50 zł) Opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu. |
Certyfikat potwierdzający ukończeniu kursu: | tak – do pobrania po zdaniu egzaminu |
Zawartość kursu: | artykuły, ćwiczenia, bibliografia |
Forum: | tak |
Liczba modułów: | 5 |
Liczba godzin: | 50 |
Dla kogo jest to szkolenie: | Dla nauczycieli i specjalistów szkolnych, których chcemy zachęcić do sięgania do swoich zasobów kreatywności i wyzwalania jej w uczniach w procesie nauczania i uczenia się. |
ZAWARTOŚĆ KURSU
Treści kursu zostały ujęte w 5 bloków tematycznych (modułów), na realizację których przeznaczono łącznie 50 godzin dydaktycznych.
W materiałach znajdują się artykuły do pobrania, bibliografia, omówienie interesujących badań, m.in. dotyczących kreatywności. Ważną częścią tego szkolenia będzie również praca na forum.
Zapraszamy do dyskusji o kursie w grupie facebookowej: e-Rozwój Nauczycieli
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Twórczość – a co to właściwie jest? Wprowadzenie teoretyczne i badanie postaw własnych
Po tym module uczestnik:
- będzie wiedział, czym jest myślenie twórcze i dlaczego warto je rozwijać,
- przyjrzy się swoim przekonaniom na temat własnej kreatywności i kreatywności uczniów oraz temu, jaki mają one wpływ na sposób nauczania, prowadzenia lekcji,
- dowie się, jak rozwijać własną kreatywność,
- otrzyma opracowane materiały dotyczące skuteczności treningu twórczości, które będzie mógł wykorzystać na radzie pedagogicznej bądź spotkaniu z rodzicami czy też uczniami.
2. Trening kreatywności – teoria i praktyka
Po tym module uczestnik:
- będzie znał zasady niezbędne do uruchomienia twórczego myślenia w grupie,
- będzie dysponował pomysłami, w jaki sposób wykorzystać powyższe zasady podczas pracy z uczniami w klasie,
- rozgrzeje swój umysł do pracy twórczej,
- będzie znał szereg ćwiczeń służących rozwojowi kreatywności własnej i uczniów.
3. Techniki twórczego rozwiązywania problemów – teoria i praktyka
Po tym module uczestnik:
- będzie dysponował kilkoma technikami twórczego myślenia do wykorzystania w zależności od sytuacji,
- rozwiąże wybrany problem przy pomocy jednej z technik,
- wykorzysta jedną z technik w swoim środowisku.
4. Dlaczego oni się tak zachowują i co zrobić, by chciało im się chcieć
Po tym module uczestnik będzie wiedział:
- jakie zachowania przejawiają uczniowie kreatywni i w jaki sposób tę wiedzę wykorzystać, by zachęcić ich do współpracy,
- jak nie hamować naturalnej kreatywności dzieci w środowisku szkolnym,
- jakie skutki dla ucznia może mieć nastawienia nauczyciela do niego,
- w jaki sposób można bardziej zaangażować uczniów w proces uczenia się.
5. Przygotowywanie scenariuszy zajęć – praca twórcza na forum
Po tym module uczestnik:
- będzie znał kolejną technikę służącą rozwiązywaniu problemu bądź tworzeniu czegoś nowego,
- będzie dysponował gotowym scenariuszem kreatywnym swojej lekcji,
- będzie miał dostęp do „kufra możliwości” wypełnionego scenariuszami lekcji pozostałych uczestników kursu,
- będzie miał wiedzę i doświadczenie niezbędne do tego, by rozpocząć/kontynuować zmianę w nauczaniu na taką, by sprawiała radość zarówno sobie, jak i uczniom.
HARMONOGRAM KURSU
CO? | KIEDY? |
Zapisy na szkolenie | Non stop |
Moduł 1. Twórczość – a co to właściwie jest? Wprowadzenie teoretyczne i badanie postaw własnych |
Materiały kursowe i minitest dostępne non stop. Studiowanie Modułu 2. można zacząć po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 2. Trening kreatywności – teoria i praktyka | Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 3. Techniki twórczego rozwiązywania problemów – teoria i praktyka | Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu Modułu 2. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. |
Moduł 4. Dlaczego oni się tak zachowują i co zrobić, by chciało im się chcieć | Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu Modułu 3. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. |
Moduł 5. Przygotowywanie scenariuszy zajęć – praca twórcza na forum | Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu Modułu 4. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. |
Egzamin | Dostępny non stop po zaliczeniu modułów i uiszczeniu opłaty. |
Pobieranie zaświadczeń przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin | Po zdaniu egzaminu. |
O AUTORCE
Monika Stępka – psycholog, założyciel Pracowni Osobistej, trener biznesu. Od kilkunastu lat pracuje z grupami w wielu obszarach: od treningów twórczości poprzez pracę z ciałem i oddechem po umiejętności interpersonalne.