Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

TIK-bujanie w chmurze. Wykorzystanie chmury internetowej w pracy nauczyciela

grafika chmury internetowej

Ścieżka rozwoju: Nauczyciel z kompetencjami XXI wieku

Obszar: Rozwój osobisty nauczyciela

 

Must have współczesnego nauczyciela: pasja i kompetencje XXI wieku.

 

Przed Tobą ważna lekcja. Masz przedstawić doskonałą prezentację, która kosztowała Cię wiele pracy. Jest kilka minut do dzwonka, ale... gdzie jest pendrive?
Pracujesz metodą projektu. Jak zebrać zespół w tym samym czasie i miejscu, by wspólnie opracować temat, prowadzić badania, tworzyć dokumentację, jeśli członkowie grupy mieszkają daleko od siebie? Jak wspomagać i kontrolować ich postępy?
Inna sytuacja – pracujesz w różnych miejscach, na różnych komputerach korzystając z tych samych plików. Wykorzystujesz też smartfon lub tablet. Ile potrzebujesz legalnych kopii oprogramowania biurowego, np. edytora tekstu? Co zrobić, by na wszystkich urządzeniach mieć zawsze aktualną wersję dokumentów nad którymi pracujesz? A Twoi uczniowie? Czy muszą kupować drogie programy, by tworzyć dokumenty, np. podczas pracy nad projektem?
 
Spotkałeś się z takimi problemami? Mogą przecież wystąpić w najmniej spodziewanym momencie. Sytuacje bez wyjścia? Jeśli zastosujesz chmurę informatyczną, możesz uniknąć tych problemów. Czym jest chmura? Jak się nią posługiwać? Jak ją wykorzystać w nauczaniu? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, to ten kurs jest dla Ciebie.

Nie musisz mieć dużych kompetencji informatycznych. Wystarczy podstawowa znajomość posługiwania się przeglądarką internetową i elementarnych zasad obsługi edytora tekstu Word i prezentacji PowerPoint. Wysiłek ukończenia kursu zwróci się z nawiązką w postaci ciekawie przygotowanych zajęć, pozbycia się problemu z dostępem do plików, legalnego oprogramowania i nowych możliwości prezentowania i organizacji danych. Twoja praca z zespołem nauczycieli lub uczniów nabierze nowego wymiaru i tempa. Odległość i trudności w uzgodnieniu terminów spotkań nie będą już determinowały harmonogramu prac nad projektami, dokumentami itp.

Uczestnik kursu pozna podstawowe cechy chmury informatycznej, które mają istotny wpływ na wspomożenie procesu nauczania i organizacji pracy w szkole np. zespołów rad pedagogicznych i projektów. Dzięki temu będzie umiał samodzielnie założyć chmurę, posługiwać się oprogramowaniem on-line i korzystać z dysku sieciowego i jego właściwości. Umiejętność współdzielenia dokumentów i wspólnej ich edycji on-line np. w metodzie projektu, ułatwi pracę zespołu i znacznie zmniejszy wpływ miejsca zamieszkania lub nauki na uzyskane efekty i czas zaangażowania uczestników. 
 

 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE

Koszt kursu: bezpłatny
Koszt egzaminu: 45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł)
Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu:

tak – do pobrania po zdaniu egzaminu

Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu.

Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, bibliografia  
Liczba modułów: 4
Liczba godzin: 40
Dla kogo jest to szkolenie:

- dla nauczycieli wszystkich przedmiotów ze wszystkich poziomów nauczania

- dla specjalistów szkolnych

- dla dyrektorów szkół

 

ZAWARTOŚĆ KURSU

Kurs składa się z czterech modułów i zakończy się egzaminem on-line. W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły, prezentacje i karty pracy, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania i pamiętaj o tematach do przedyskutowania na forum.

 

 

PROGRAM KURSU

MODUŁ 1. Istota chmur informatycznych, czyli które cechy będą przydatne w szkole

  • Wprowadzenie w istotę chmur i ich możliwości (darmowe programy, dyski na pliki dostępne z każdego komputera podłączonego do Internetu, w tym także komórek i tabletów itp.)
  • Czym różni się oprogramowanie w chmurze od programu zainstalowanego w komputerze użytkownika?
  • Przykłady zastosowania chmur w szkole.
  • Czym kierować się przy wyborze chmury do pracy w szkole?

MODUŁ 2. Możliwości i budowa OneDrive, czyli jak utworzyć i zagospodarować własną przestrzeń w chmurze informatycznej

  • Założenie konta w chmurze OneDrive Microsoftu
  • Możliwości i ograniczenia chmury
  • Integracja z systemem operacyjnym Windows oraz przykłady zastosowania w pracy nauczyciela
  • Wykorzystanie mechanizmu współdzielenia - wspólnej edycji dokumentów ze współpracownikami lub uczniami

MODUŁ 3. Znane i nieznane, czyli programy chmury OneDrive

  • Odpowiedniki MS Word, Excel i PowerPoint w chmurze OneDrive
  • Tworzenie atrakcyjnych prezentacji sieciowych programem Sway
  • Wykorzystanie OneNote w pracy nauczyciela.

MODUŁ 4. OneDrive w praktyce nauczyciela, czyli pomysły na wykorzystanie chmury w pracy nauczyciela 

  • Edycja tekstu w chmurze
  • Współdzielenie dokumentów, zapisywanie dokumentów na dysku sieciowym, import dokumentów, wklejanie obiektów
  • Przykłady wykorzystania właściwości chmury w praktyce nauczyciela, w tym w metodzie projektu
  • Wspomaganie metody projektu, pracy rady pedagogicznej, kontaktu z uczniami

 

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie Non stop 
Moduł 1. Istota chmur informatycznych, czyli które cechy będą przydatne w szkole Materiały kursowe i minitest dostępne non stop. Studiowanie Modułu 2. można zacząć po zaliczeniu Modułu 1. 
Moduł 2. Możliwości i budowa OneDrive, czyli jak utworzyć i zagospodarować własną przestrzeń w chmurze informatycznej Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 1.  
Moduł 3. Znane i nieznane, czyli programy chmury OneDrive Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 2.  
Moduł 4: OneDrive w praktyce nauczyciela, czyli pomysły na wykorzystanie chmury w pracy nauczyciela  Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 3.  
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu Modułu 4. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. 
Egzamin (terminy do wyboru) Dostępny non stop po zaliczeniu modułów i uiszczeniu opłaty. 
Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin Po zdaniu egzaminu. 

 

O AUTORZE

Wojciech Hermanowski – autor wielu podręczników szkolnych Wydawnictwa OPERON z zakresu informatyki i zajęć technicznych; nauczyciel w Zespole Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy; egzaminator w kwalifikacjach zawodowych w zawodzie technik informatyk i teleinformatyk; autor licznych kursów e-learningowych dla nauczycieli; wykładowca przedmiotów związanych z IT na studiach podyplomowych i kursach dokształcających; pasjonat wykorzystania środków elektronicznych i informatycznych w procesie nauczania i modyfikacji uznanych metod dydaktycznych; dawniej prowadzący i autor programów telewizyjnych emitowanych w TVP1, m.in. Cybermania i Cybermysz.

 

Poleć ten kurs: