Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Smartfon w rękach ucznia i nauczyciela (DRUGA EDYCJA)

OPIS KURSU

Jak zainteresować uczniów i zaangażować ich do pracy podczas lekcji i samodzielnej pracy w domu? Czy uda się to przez zastosowanie technologii informacyjnej, odwróconą lekcję i gry, korzystanie z aplikacji internetowych dostępnych w smartfonach, tabletach czy komputerach?

Jak wykorzystać łatwo dostępne i darmowe narzędzia, by zainteresować uczniów nauką, by uczyć podczas zabawy? Jak nauczyć uczniów korzystać z tych aplikacji, które pozwolą się im rozwijać? Ale też jak wykorzystać umiejętności uczniów, by unowocześnić proces nauczania i uczenia się?

Czym jest blended learning? Dlaczego warto korzystać z technologii? Czy w ogóle da się z niej nie korzystać? Czy wprowadzać zakaz przynoszenia smartfonów do szkoły, czy raczej stosować metodę BYOD (ang. bring your own device – przynieś swoje urządzenie)? Jak wygląda obecny świat i jakie są prognozy na przyszłość? Co młodzież robi w internecie? Czy jest się czego bać? Jaka jest rola nauczycieli we współczesnej edukacji? Jak nauczyciele mogą skorzystać z dobrodziejstw technologicznych? Czy jesteśmy uzależnieni od telefonów i internetu? Czy boimy się, że nasi uczniowie umieją więcej od nas? Jaka jest nasza postawa wobec technologii w szkole, wśród rodziców i samych uczniów?

CEL I IDEA KURSU

Głównym celem tego kursu nie jest samo zdobycie umiejętności technologicznych, poznanie nowych aplikacji, ale raczej inspiracja, jak zastosować technologię w edukacji. Jak stosować technologie informacyjne i komunikacyjne (TiK), a także jak uatrakcyjnić zajęcia bez tablicy interaktywnej czy urządzeń mobilnych?

EFEKTY KURSU

Nauczyciele po tym kursie powinni się oswoić z kilkunastoma narzędziami, dowiedzieć się, gdzie szukać informacji i wsparcia. Będą mogli też poznać wyniki różnych badań odnoszące się zarówno do korzyści, jak i zagrożeń płynących z nowoczesnych technologii. Nauczycleie powinni zakńczyć ten kurs z przekonaniem, że warto stosować narzędzia, które ułatwiają i uatrakcyjniają lekcję czy usprawniają pracę domową. Jednak powinni mieć również świadomość tego, że są one jedynie środkiem do celu, a nie celem samym w sobie.

 

 

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE

Koszt kursu: bezpłatny
Koszt egzaminu:

45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł)

Przed dokonaniem opłaty proszę sprawdzić, kiedy odbywa się ostatnia sesja egzaminacyjna.

Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu:

tak – do pobrania po zdaniu egzaminu

Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu.

Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, filmy
Do kiedy trwa: do listopada 2019 r.
Liczba modułów: 4
Liczba godzin: 40

 

UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do 19 listopada 2019 r.).

 

ZAWARTOŚĆ KURSU

Kurs składa się z czterech modułów i zakończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia. 
Na realizację jednej części przeznaczono około 2 tygodni.

W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.

PROGRAM KURSU

Moduł 1. W świecie smartfonów

Dlaczego warto korzystać z technologii? Czy w ogóle da się z niej nie korzystać? O czym należy pamiętać, czego unikać. Jak wygląda obecny świat i jakie są prognozy na przyszłość. Co młodzież robi w internecie, czy jest się czego bać? Jaka jest rola nauczycieli we współczesnej edukacji? Jak nauczyciele mogą skorzystać z dobrodziejstw technologicznych? Czy wprowadzać zakaz przynoszenia smartfonów do szkoły? Czym jest blended learning?

Moduł 2. Mam smartfona i nie zawaham się go użyć

Przydatne aplikacje, technologie i przykłady ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów (padlet, answergarden, quizlet, quizzez, Kahoot!, Socrative, insta.Ling i inne). Aplikacje na smartfony.

Moduł 3. Odwróćmy klasę i zróbmy coś z tą tablicą interaktywną

Jak wykorzystać technologię w pracy na lekcji i w zadaniach domowych? Metoda odwróconej lekcji. Zadania domowe z sensem. Wykorzystanie tablicy interaktywnej (przydatne aplikacje, np. classroom screen, learning apps, genial.ly, thinglink, spiral, wheeldecide). Storytelling i videotelling, krótkie filmy, YouTube, Khan Academy. Pomysły na lekcje z tablicą interaktywną i ich wersje analogowe. 

Moduł 4. Pobawmy się razem

Jak wykorzystać technologię w zabawach? Gry i zabawy. Wykorzystanie kodów QR, podchody z kodami QR, pokoje zagadek – pomysły na escape room, interaktywne wersje gier planszowych (np. Snakes and Ladders, Zgadnij, kto to, Monopoly), memo, Dobble, Taboo, 5 sekund, okręty, Koło fortuny, Milionerzy, Familiada i inne, gry karciane – Black stories, gry DIY.

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie od 2.09.2019
Moduł 1.  1 - 15.10.2019
Moduł 2. 15 - 29.10.2019
Moduł 3.  29.10 - 12.11.2019
Moduł 4.  12 - 26.11.2019
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne od 19.11.2019– Przed dokonaniem opłaty proszę sprawdzić, kiedy odbywa się ostatnia sesja egzaminacyjna.
Egzamin (terminy do wyboru)

22, 23, 24, 29, 30.11.2019;

1, 6, 7, 8, 13, 14, 15, 20, 21, 22.12.2019

Pobieranie zaświadczeń przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin od 22.11.2019

 

O AUTORCE

Justyna Bober – nauczycielka języka polskiego i angielskiego w gimnazjum i szkole podstawowej w niewielkiej szkole na Suwalszczyźnie. Ciągle poszukuje inspiracji i pomysłów, wykorzystuje TiK w codziennej pracy. Jest absolwentką UMK w Toruniu i studiów podyplomowych na kierunku neurodydaktyka WSB Bydgoszcz. Działa w SETI (inicjatywie sejneńskich nauczycieli języka angielskiego). Jako członkini ruchu Przyjaciele Edukacji organizuje spotkania z „eduzmieniaczami”. Jest zaangażowana w projekt Wiosna Edukacji. Należy do sieci Superbelfrzy RP i publikuje na blogu http://www.superbelfrzy.edu.pl. Uwielbia czytać i kolekcjonuje… kursy i szkolenia.

Poleć ten kurs: