Egzamin ósmoklasisty z Ortograffiti. Matematyka
Ścieżka rozwoju: Trener Metody Ortograffiti
Obszar: pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Procenty, pierwiastki, statystyka, twierdzenie Pitagorasa i kłopotliwe zadania na dowodzenie nie pozwalają Ci w nocy zmrużyć oka? Martwisz się, że nie dasz rady wytłumaczyć tych zagadnień uczniom
ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki? Dodatkowo,
w szkole zaczęto odliczać dni do egzaminu ósmoklasisty!
Ten kurs pomoże Ci w zdiagnozowaniu najważniejszych potrzeb
i trudności Twoich uczniów. Dowiesz się, jakie zagadnienia egzaminacyjne przygotowała Centralna Komisja Egzaminacyjna.
A także, co z tego powinien wiedzieć uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Ponadto kurs zawiera gotowy program wspierający uczniów klas VII i VIII w przygotowaniu się
do egzaminu po ósmej klasie.
Celem kursu jest wskazanie praktycznych rozwiązań - w oparciu o Metodę Ortograffiti - , dzięki którym uczniowie
z trudnościami w uczeniu się z klas VII i VIII zostaną dobrze przygotowani do egzaminu ósmoklasisty. Kurs przybliża nauczycielom różne metody wsparcia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki podczas przygotowania do egzaminu ósmoklasisty. Świat abstrakcji i dowodzenia wydaje się nierealny dla części uczniów kończących klasę ósmą. Zaprezentowane pomysły dydaktyczne postarają się ten świat przybliżyć także uczniowie mającemu na co dzień kłopoty z matematyką.
EFEKTY KURSU
Po ukończeniu kursu uczestnik:
- potrafi wykorzystać Metodę Ortograffiti do codziennej pracy oraz prowadzenia zajęć przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki,
- potrafi zdiagnozować ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki,
- zna podstawy prawne (podstawa programowa, wymagania edukacyjne) dotyczące egzaminu ósmoklasisty
z matematyki,
- potrafi zaplanować odpowiednią formę pomocy uczniom z trudnościami w uczeniu się matematyki w przygotowaniu się do egzaminu po ósmej klasie,
- potrafi wykorzystywać serię Ortograffiti. Matematyka dla klas VII i VIII podczas lekcji oraz zajęć dodatkowych.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE
Koszt kursu: | bezpłatny |
Koszt egzaminu: | 55 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 46.75 zł) |
Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu: | tak – do pobrania po zdaniu egzaminu Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu. |
Zawartość kursu: | artykuły, ćwiczenia, linki do nagrań wideo, bibliografia, forum |
Liczba modułów: | 3 |
Liczba godzin: | 30 |
ZAWARTOŚĆ KURSU
Kurs składa się z trzech modułów i kończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia.
W materiałach szkoleniowych są artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą wiedzę na temat danego zagadnienia.
Zapraszamy do dyskusji o kursie w grupie facebookowej: e-Rozwój Nauczycieli
PROGRAM KURSU
Moduł 1. Program zajęć przygotowujących uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki do egzaminu ósmoklasisty z wykorzystaniem Ortograffiti. Matematyka dla klas VII i VIII.
1. Propozycja programu zajęć edukacyjno-terapeutycznych wspierających dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki do przygotowania się do egzaminu ósmoklasisty.
2. Wskazówki metodyczne dla nauczyciela matematyki korzystającego z serii Ortograffiti. Matematyka dla klas VII i VIII.
Moduł 2. Egzamin ósmoklasisty oczami nauczyciela matematyki.
1. Podstawa programowa i wymagania egzaminacyjne dla uczniów kończących szkołę podstawową.
2. Działania edukacyjne wspierające uczniów w przygotowaniu
do egzaminu ósmoklasisty.
Moduł 3. Przygotowanie do egzaminu ósmoklasistów dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki.
1. Wymagania egzaminacyjne a uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z matematyki.
2. Zadania terapeutyczne wspierające rozwój ucznia z trudnościami w uczeniu się matematyki .
HARMONOGRAM KURSU
CO? | KIEDY? |
Zapisy na szkolenie | Non stop |
Moduł 1. Program zajęć przygotowujących uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki do egzaminu ósmoklasisty z wykorzystaniem Ortograffiti. Matematyka dla klas VII i VIII. | Materiały kursowe i minitest dostępne non stop. Studiowanie Modułu 2. można zacząć po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 2. Egzamin ósmoklasisty oczami nauczyciela matematyki. | Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 3.Przygotowanie do egzaminu ósmoklasistów dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. | Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu Modułu 2. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. |
Egzamin | Dostępny non stop po zaliczeniu modułów i uiszczeniu opłaty. |
Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin | Po zdaniu egzaminu. |
O AUTORCE
Dr Elżbieta Mrożek - adiunkt w Zakładzie Dydaktyki Matematyki Uniwersytetu Gdańskiego oraz nauczyciel matematyki w Szkole Podstawowej Nr 8 w Sopocie. Prowadzi badania naukowe w zakresie możliwości edukacyjnych dzieci. Pasjonat nauczania i wykorzystywania gier edukacyjnych w swojej codziennej pracy. Prowadzi zajęcia dodatkowe dla dzieci (koła matematyczne, zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne). Przygotowuje także odczyty
i publikacje dla nauczycieli, m.in. Kostki Borsuka, Kalendarz Majów, Filmowe wyprawy na lekcjach matematyki, Logiczna geometria, O porównywaniu, Ile razy więcej. Autorka serii artykułów dotyczących nauczania matematyki dzieci ze specyficznymi trudnościami w zakresie edukacji matematycznej Karty pracy dla słabszych uczniów. Prywatnie mama 9-miesięcznej Ninki oraz miłośniczka dalekich wędrówek po Bliskim Wschodzie.
planowana data startu: 15.09.2020