Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Szkoła do góry nogami. Jak zmotywować i zaangażować uczniów w proces uczenia się

Ścieżka rozwoju: Specjalista ds. motywowania uczniów

Obszar: Współczesna metodyka nauczania

Kursy, które proponują rozwiązania niezbędne w skutecznej pracy nauczyciela, a także odpowiadają na zmieniające się potrzeby percepcyjne młodego pokolenia.

OPIS KURSU

uczennica tlumaczy zadanie przy tablicy

Jeśli twoim marzeniem jest klasa pełna uczniów, którzy chłoną wiedzę jak gąbki, którym oczy świecą się z radości i zachwytu, że zaraz czegoś nowego się dowiedzą i nauczą, którzy są aktywni i samodzielni, a tymczasem masz uczniów nieszczęśliwych, zniechęconych, znudzonych już od pierwszego dzwonka, skazanych na naukę, zestresowanych testami i egzaminami, to ten kurs może sprawić, że zrozumiesz, dlaczego tak się dzieje. Znajdziesz tu inspiracje i konkretne przykłady ze szkół oraz różne pomysły na edukację (od leśnego przedszkola po Khan Academy).

Nie obiecuję ci, że uda ci się zrealizować swoje marzenie bez wywracania do góry nogami całego systemu, bo na pewno trzeba zacząć od siebie i od zdefiniowania na nowo swojego celu, od określenia, kim jest nauczyciel, jaka jest jego rola, czym są edukacja i uczenie się. Spróbujemy wspólnie określić, jakie warunki trzeba stworzyć uczniom do uczenia się, jak oddać im odpowiedzialność za ten proces, jak odejść od tradycyjnej roli nauczyciela i przejść przez ten niełatwy proces zmiany.

WIADOMOŚĆ OD AUTORKI

Witam Was serdecznie na kursie „Oddajmy klasę uczniom”, w którym dzielę się swoimi przemyśleniami, ale także konkretnymi pomysłami i inspiracjami na to, jak zachęcać i angażować uczniów do uczenia się. Spróbujemy w nim wspólnie odpowiedzieć sobie na wiele kluczowych pytań: Czym jest proces uczenia się i nauczania? Jaką rolę odgrywają w nim nauczyciel i uczeń? Czy szkoła rozwija, czy zabija ciekawość dzieci? Czym jest odpowiedzialność za proces uczenia się i do kogo ta odpowiedzialność należy? Czy można w ramach obowiązującego systemu zmienić coś w podejściu do uczenia-nauczania? W kolejnych modułach zastanowimy się też nad motywacją, ocenianiem i kompetencjami uczenia się.

Zapraszam do dzielenia się swoimi refleksjami na forum, bo od siebie nawzajem możemy nauczyć się najwięcej!

Justyna Bober

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE

Koszt kursu: bezpłatny
Koszt egzaminu: 45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł)
Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu: tak – do pobrania po zdaniu egzaminu
Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, bibliografia  
Liczba modułów: 3
Liczba godzin: 30
Dla kogo jest to szkolenie: Dla nauczycieli wszystkich przedmiotów, z każdego poziomu nauczania.

 

 

ZAWARTOŚĆ KURSU

Materiały kursowe będą miały urozmaiconą formę, sprzyjającą samokształceniu – oprócz wykładu wideo, uczestnicy będą mogli pobrać materiały pomocnicze, bibliografię oraz wziąć udział w pracy w grupach (w odpowiednim wątku na forum). Każde zajęcia zakończą się pracą domową oraz minitestem. 

zawartosc kursu ikonki

PROGRAM KURSU

Moduł 1. Stwórzmy warunki do uczenia (się)

Edukacja, uczenie i nauczanie, cel, wizja, potrzeby i wartości; odpowiedzialność ucznia za proces uczenia, samosterowność; edukacja w szkole czy poza szkołą; poczucie własnej skuteczności ucznia; różne nurty pedagogiczne wspierające samodzielność ucznia (np. plan daltoński, leśne przedszkola, innowacyjne szkoły i nauczyciele, Montessori, Freinet), przestrzeń w klasie, budowa zespołu, pomysły na integrację

Moduł 2. Klasa i nauczyciel do góry nogami

Zmiana paradygmatu, odwrócona lekcja, odwrócony nauczyciel i odwrócony uczeń, zmiana roli nauczyciela i ucznia; współpraca z rodzicami, technologia i relacje; rozwijanie zdolności uczenia się, praca domowa i praca na lekcji, planowanie, refleksja i samoocena; inspiracje (Khan Academy, Supreme, Superbelfrzy).

Moduł 3. Czy uczymy się dla ocen? 

Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna, motywacja do nauki, różne systemy oceniania (oceny, słoneczka, naklejki, punkty i procenty); jak uczy się mózg, nastawienie na rozwój (growth mindset), ocena „jeszcze nie”, mity dotyczące oceniania, ocena kształtująca, informacja zwrotna; uczenie na błędach, inspiracje ze szkół (Budzące się szkoły, szkoła Ewy Radanowicz).

 

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie Non stop 
Moduł 1. Stwórzmy warunki do uczenia (się) Materiały kursowe i minitest dostępne non stop. Studiowanie Modułu 2. można zacząć po zaliczeniu Modułu 1. 
Moduł 2. Klasa i nauczyciel do góry nogami Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 1.  
Moduł 3. Czy uczymy się dla ocen?  Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 2.  
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu Modułu 2. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. 
Egzamin  Dostępny non stop po zaliczeniu modułów i uiszczeniu opłaty. 
Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin Po zdaniu egzaminu. 

 

O AUTORCE

Justyna Bober – nauczycielka języka polskiego i angielskiego w gimnazjum i szkole podstawowej w niewielkiej szkole na Suwalszczyźnie. Ciągle poszukuje inspiracji i pomysłów, wykorzystuje TiK w codziennej pracy. Jest absolwentką studiów na UMK w Toruniu i studiów podyplomowych na kierunku neurodydaktyka WSB Bydgoszcz. Działa w SETI (inicjatywie sejneńskich nauczycieli języka angielskiego). Wraz z ruchem Przyjaciele Edukacji organizuje spotkania z „eduzmieniaczami”. Jest zaangażowana w projekt Wiosna Edukacji. Należy do sieci Superbelfrzy RP i publikuje na blogu http://www.superbelfrzy.edu.pl. Uwielbia czytać i kolekcjonuje… kursy i szkolenia.

Poleć ten kurs: