Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Jak zacząć nowy rozdział z klasą? Metody budowania relacji, zaufania i współpracy

OPIS KURSU

Podobno kobiety są z Wenus, mężczyźni – z Marsa. A skąd są nasi uczniowie? Jak budować z nimi dobre relacje, dbając o ich potrzeby, ale nie zapominając równocześnie o własnych?

Początki z reguły bywają trudne. Budowanie relacji z uczniami może się zaliczać do takich właśnie początków. Spotkanie z grupą uczniów i zbudowanie z nimi korzystnej i przyjaznej relacji to wyzwanie nie tylko dla niedoświadczonego nauczyciela.

Dlatego właśnie kurs Jak zacząć nowy rozdział z klasą? jest dedykowany zarówno doświadczonym, jak i młodych stażem nauczycielom starszych (IV–VIII) klas szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Prezentowane metody można stosować wobec uczniów, których znamy, i tych całkowicie nowych. Kurs polecamy także wychowawcom, którzy spodziewają się prowadzić swoją klasę przez kolejny rok.

Każdą relację – tę dobrą i tę gorszą – można poprawić. Ponoć Einstein mawiał, że nie można znaleźć rozwiązania problemu na tym samym poziomie, na którym się go zrobiło. My sprawdzimy, jak można przyglądać się relacjom w klasie z kilku perspektyw. Na doskonalenie procesu grupowego dobry jest każdy moment. Z wdrażaniem ciekawych pomysłów nie trzeba czekać do następnego września. Podczas wspólnej nauki zapoznamy się z metodami, które ułatwią nam i uczniom definiowanie problemu i potrzeb. Nietypowe połączenie metod z obszaru Porozumienia bez Przemocy, Mindfulness, TOC dla edukacji oraz kreatywne podejście wg Edwarda de Bono pozwoli stworzyć wachlarz skutecznych narzędzi pracy z uczniem. Z treściami zawartymi w kursie można pracować w rozmaity sposób: realizując proponowane scenariusze krok po kroku, wybierając tylko pewne elementy, łącząc to, co nauczyciel zna i lubi, z nowymi pomysłami. Jest wiele sposobów dotarcia do ucznia generacji „C”. Jeśli chcesz je poznać, zapraszam do wspólnego eksplorowania tematu.

CEL I IDEA KURSU

Efektywna i przyjemna podróż z uczniami to główny cel kursu. Aby ta idea się ziściła, przełożymy ją na realne elementy – narzędzia, metody, możliwe scenariusze spotkań.

Spojrzymy na klasę z perspektywy żaby, ptaka, serca. Tak zdobyte informacje posłużą nam do zbudowania świadomej i nieprzypadkowej relacji z uczniami. Takiej, jaką lider wyprawy wysokogórskiej buduje ze swoją grupą.

 

 

EFEKTY KURSU

Kim jest nasz uczeń? Nauczyciel pozna specyfikę współczesnych uczniów – w jakich aspektach są podobni, w jakich różni od nas. Nauczy się sposobów wyodrębniania i zauważania potrzeb – zwłaszcza tych, które „wołają” o zaspokojenie w mało przyjemny dla niego sposób.

Proces grupowy – jak go budować skutecznym narzędziami? Nauczyciel pozna metody pracy z uczniem i dowie się, jak je stosować, żeby działały.

Wspólny cel, proces, ewaluacja – czy mogą wpływać na zachowanie uczniów? Zaprezentujemy scenariusze rozmów, zajęć, podczas których nauczyciel będzie mógł zastosować profesjonalne narzędzia pracy z grupą.

 

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE

Koszt kursu: bezpłatny
Koszt egzaminu:

45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł)

Przed dokonaniem opłaty proszę sprawdzić, kiedy odbywa się ostatnia sesja egzaminacyjna.

Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu:

tak – do pobrania po zdaniu egzaminu

Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu.

Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, linki do nagrań wideo, bibliografia, forum
Do kiedy trwa: do stycznia 2020 r.
Liczba modułów: 3
Liczba godzin: 30

 

UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do dnia 28 stycznia 2020 r.).

 

 

ZAWARTOŚĆ KURSU

Kurs składa się z trzech modułów i zakończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia. Na realizację jednej części przeznaczono około 2 tygodni. W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.

 

PROGRAM KURSU

Moduł 1. Co powinienem wiedzieć o Przybyszach?

Moduł jest poświęcony głównym aktorom szkolnej sceny. Uczniowie – bez względu na to, czy są nową klasą, czy znaną od kilku lat – mogą stanowić dla nas zagadkę. Jacy są? Czym się charakteryzują? W czym różnią się od nas, kiedy byliśmy w ich wieku? Jak do nich dotrzeć? Kim mamy dla nich być? Poznanie Przybysza, znalezienie najlepszych sposobów kontaktowania się z nim – to pierwszy krok do budowania dobrej, konstruktywnej relacji. Mówienie wspólnym językiem i odnoszenie się do podobnych wartości są niezbędne do tego, abyśmy uzyskali trwały efekt, który będzie procentował w czasie i zwiększał swoją wartość. Czy telefon jest jedynym źródłem kontaktu z Przybyszem? Przekonamy się.

Moduł 2. Jak nawiązać więź?

Budowanie więzi nie jest tak oczywistą sprawą, jak się nam wydaje. To, czy uczeń mówi nam „dzień dobry”, nie jest wskaźnikiem dobrze funkcjonującej relacji. Owszem, zachowanie uczniów bywa papierkiem lakmusowym efektów naszej pracy, jednak czy potrafimy właściwie je odczytać? Po czym poznać dobrą relację z klasą? Czym powinna się charakteryzować? W tym module poznamy mechanizmy powstawania więzi. Przyjrzymy się, co pomaga w budowaniu relacji, czego powinniśmy się wystrzegać. Przekujemy wiedzę w konkret – czyli zbudujemy bank działań korzystnych dla współpracy z uczniem.

Moduł 3. Po co nam w tym wszystkim wyobraźnia?

Ostatnie spotkanie dedykujemy metodom. Dobre praktyki to wspaniały wstęp do zainicjowania korzystnych działań na rzecz budowania kontaktu z uczniami. Resztę określać będzie już nasza wyobraźnia. Jak z niej czerpać? Czy mamy się bać szalonych pomysłów? Przekonamy się o tym w podsumowującym module. A wszystko po to, byśmy zostali na koniec z pakietem konkretów oraz inspiracją do kolejnych, już samodzielnych, rozwiązań.

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie od 21.10.2019
Moduł 1. Co powinienem wiedzieć o Przybyszach? 16.12 - 30.12.2019
Moduł 2. Jak nawiązać więź? 7.01 - 21.01.2020
Moduł 3. Po co nam w tym wszystkim wyobraźnia? 21.01 - 04.02.2020
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne od 28.01.2020 – Przed dokonaniem opłaty proszę sprawdzić, kiedy odbywa się ostatnia sesja egzaminacyjna.
Egzamin (terminy do wyboru) 31.01;
1,2,7,8,9,14,15,16,21,22,23.02.2020
Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin od 31.01.2020

 

O AUTORCE

Zuzanna Taraszkiewicz – trener, edukator, coach, wykładowca, pasjonatka uczenia się i nauczania. Od ponad 15 lat spotyka się z nauczycielami podczas konferencji, szkoleń i rad pedagogicznych. Lubi innowacje i odkrycia biologiczne. Z wykształcenia filozof specjalizacji bioetyka i ekologia człowieka.

Poleć ten kurs: