Słucham, rozmawiam, motywuję – czyli o skutecznej komunikacji z uczniami
Ścieżka rozwoju: Specjalista ds. motywowania uczniów
Obszar: Współczesna metodyka nauczania
W dzisiejszych czasach, gdy mamy tak wiele narzędzi wspierających komunikację, to jej jakość decyduje o sukcesie lub porażce
w rozwiązywaniu codziennych sporów i problemów. Ten kurs ma na celu podnieść jakość porozumiewania się pomiędzy nauczycielem
a uczniami, wyposażyć nauczyciela w narzędzia do motywowania uczniów, a także do sprawniejszego rozwiązywania problemów, które mogą się pojawić nie tylko w pracy z uczniami, ale także w życiu codziennym.
Podczas kursu nauczyciele dowiedzą się, jak rozmawiać z uczniami, przekazywać uwagi i informacje w sposób właściwy, a także słuchać uważnie. Zakres materiału obejmie szerokie spektrum zasad poprawnej komunikacji, liczne ćwiczenia praktyczne i zadania aktywizujące. Będzie to więc wspaniały fundament do poprawy relacji nie tylko z uczniami, ale również z całym otoczeniem. Kurs będzie również szansą na wymianę doświadczeń z innymi kursantami.
Szkolenie jest adresowane do wszystkich nauczycieli, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie komunikacji
i motywacji, aby współpracować z innymi efektywniej i przyjemniej.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE
Koszt kursu: | bezpłatny |
Koszt egzaminu: | 45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł) |
Zaświadczenie o ukończeniu kursu: | tak – do pobrania po zdaniu egzaminu |
Zawartość kursu: | artykuły, ćwiczenia, bibliografia |
Forum: | tak |
Liczba modułów: | 3 |
Liczba godzin: | 30 |
Dla kogo jest to szkolenie: | - dla nauczycieli wszystkich przedmiotów ze wszystkich poziomów nauczania - dla specjalistów szkolnych |
ZAWARTOŚĆ KURSU
Materiały szkoleniowe będą miały urozmaiconą formę. Tekst podstawowy będzie wspierany przez rozmaite materiały pomocnicze, m.in. prezentacje oraz wskazówki dotyczące lektur rozwijających i uzupełniających omawiane zagadnienia.
Każdy moduł zakończy się minitestem oraz zadaniem do wykonania dla chętnych. Kursanci będą też mieli dostęp do forum, na którym będą mogli dzielić się doświadczeniami z innymi uczestnikami szkolenia.
Zapraszamy do dyskusji o kursie w grupie facebookowej: e-Rozwój Nauczycieli
PROGRAM KURSU
Moduł 1. Jak rozmawiać, aby osiągnąć porozumienie – o zasadach komunikacji
Po tym module uczestnik:
- zrozumie wpływ emocji na komunikację,
- nauczy się kontrolować swoje emocje, nadawać im właściwy kształt i kierunek,
- będzie wiedział, jak efektywnie wykorzystywać komunikację niewerbalną,
- będzie przygotowany do aktywnego słuchania i zbierania informacji,
- będzie potrafił udzielić wspierającej odpowiedzi, pozbawionej oceny i niedomówień,
- będzie rozpoznawał próby manipulacji i skutecznie się przed nimi bronił.
Moduł 2. Konstruktywne rozwiązywanie problemów w relacji uczeń–nauczyciel
Po tym module uczestnik:
- będzie potrafił lepiej zapanować nad swoimi emocjami w sytuacji konfliktowej,
- będzie znał plan postępowania w sytuacji sporu, co pomoże mu efektywniej go rozwiązać,
- pozna w praktyce wszystkie elementy metod konstruktywnego rozwiązywania problemów w relacji z uczniami, co pomoże mu sprawniej reagować w trudnych sytuacjach,
- będzie potrafił w praktyce wykorzystać narzędzia do rozwiązywania problemów,
- dowie się, jak formułować rozwiązanie sporu, by było ono satysfakcjonujące dla obu stron,
- nauczy się zapewniać konsekwencję w realizacji uzgodnionego rozwiązania.
Moduł 3. Konstruktywna krytyka i rzeczowe pochwały – kilka słów o motywacji
Po tym module uczestnik:
- dowie się, na czym polega konstruktywna krytyka i dlaczego jest to właściwa forma informacji zwrotnej,
- pozna w praktyce różne techniki udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej,
- dowie się, jak chwalić uczniów, by nie odebrać motywacji do dalszej nauki,
- będzie wiedział, jak wzmocnić pozytywne zachowania uczniów, by motywować ich do działania,
- nauczy się motywować uczniów, wykorzystując pozytywne wzmocnienia i konstruktywną krytykę.
HARMONOGRAM KURSU
CO? | KIEDY? |
Zapisy na szkolenie | Non stop |
Moduł 1. Jak rozmawiać, aby osiągnąć porozumienie – o zasadach komunikacji | Materiały kursowe i minitest dostępne non stop. Studiowanie Modułu 2. można zacząć po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 2. Konstruktywne rozwiązywanie problemów w relacji uczeń–nauczyciel | Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 3. Konstruktywna krytyka i rzeczowe pochwały – kilka słów o motywacji | Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu Modułu 2. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. |
Egzamin | Dostępny non stop po zaliczeniu modułów i uiszczeniu opłaty. |
Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin | Po zdaniu egzaminu. |
O AUTORCE
Monika Rudnik – psycholog z wykształcenia i zamiłowania, trener komunikacji interpersonalnej i umiejętności wychowawczych. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, trener Projektu Urzędu Marszałkowskiego „Pomorskie – dobry kurs na edukację”. Zainspirowana ideą non violent communication poszukuje drogi do głębokich relacji międzyludzkich. Pomaga rodzicom i nauczycielom lepiej zrozumieć siebie i dzieci, dzięki czemu mogą spotkać się na jednej płaszczyźnie i stworzyć trwałą więź opartą na wzajemnym szacunku i zaufaniu.
planowana data startu: 23.06.2020