Nowe kompetencje Animatora Ortograffiti (III STOPIEŃ)
Ścieżka rozwoju: Animator Ortograffiti
Obszar: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Kurs skierowany jest do nauczycieli, pedagogów i psychologów, którzy ukończyli szkolenie „Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole” i prowadzą w swojej szkole aktywnie działający Klub Ortograffiti. Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia wskazane przez Animatorów, które dotychczas przysparzały najwięcej trudności. Opracowanie tego kursu tylko z pozoru było łatwe. Każdy z nas potrafi przecież dodawać wpisy na Facebooku, kopiować pliki, załączać je do maila czy występować przed większą ilością osób – chociażby przed klasą. Animatorzy wskazali jednak, że istnieje potrzeba uporządkowania tej wiedzy, ponieważ istnieje cały szereg zagadnień, które mogą być znane jedynie powierzchownie.
W kursie zostaną pogłębione takie zagadnienia, jak: umieszczanie i redagowanie wypowiedzi na stronach internetowych i Facebooku, wykorzystanie najnowszych technologii w działalności Klubów i w codziennej pracy nauczyciela oraz wystąpienia publiczne i sposoby na mówienie w taki sposób, by inni chcieli nas słuchać.
W kursie mogą wziąć udział jedynie ci użytkownicy, którzy ukończyli kurs „Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole”.
CEL I IDEA KURSU
Celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy i kompetencji niezbędnych w codziennej pracy nauczyciela, ale także pogłębienie takich umiejętności, które Animatorzy Ortograffiti wskazywali nam jako najbardziej kłopotliwe.
EFEKTY KURSU
Uczestnik kursu:
- potrafi pisać ciekawe i przyjazne teksty na stronę internetową szkoły (podstawy webwritigu),
- potrafi zachować barwny styl wypowiedzi i poprawność językową w sprawozdaniach i notatkach z działalności Klubów
- potrafi korzystać z najnowszych technologii w celu przesyłania, udostępniania, kopiowania plików
- zna najnowsze narzędzia służące do przesyłania, kopiowanie, udostępniania i edycji danych
- potrafi przygotować wystąpienie publiczne i jego strukturę
- zna techniki wywierania wpływu na odbiorców i kanały komunikacji
- zna sposoby na angażowanie uwagi słuchaczy
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE
Koszt kursu: | bezpłatny |
Koszt egzaminu: | 45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł) Przed dokonaniem opłaty proszę sprawdzić, kiedy odbywa się ostatnia sesja egzaminacyjna. |
Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu: | tak – do pobrania po zdaniu egzaminu Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu. |
Zawartość kursu: | artykuły, ćwiczenia, bibliografia, forum, scenariusze zebrań z rodzicami |
Liczba modułów: | 3 |
Liczba godzin: | 30 |
ZAWARTOŚĆ KURSU
Kurs składa się z trzech modułów i zakończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia.
Na realizację jednej części przeznaczono około 2 tygodni.
W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę
na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.
Zapraszamy do dyskusji o kursie w grupie facebookowej: e-Rozwój Nauczycieli
PROGRAM KURSU
Moduł 1. Podstawy webwritigu
- jak czytamy z ekranu i jak to wpływa na różnice między tekstem internetowym a drukowanym,
- jak pisać ciekawe i przyjazne teksty na stronę internetową szkoły (podstawy webwritigu),
- dwa najpopularniejsze gatunki na stronach szkół: sprawozdanie oraz notatka (przykłady pozytywne i negatywne, wersje przed i po, posty na Facebooku),
- sposoby zaciekawiania i utrzymywania uwagi (pytania, opowieści, cytaty),
- barwny styl (dynamiczne czasowniki, obrazowe rzeczowniki, oczyszczanie tekstu z niepotrzebnych słów),
- chwytliwy tytuł internetowy (3 funkcje tytułu, najczęstsze błędy, tytuły w wersji przed i po),
- poprawność językowa w sprawozdaniach i notatkach (zapis dat, liczebników i nazw).
Wszystkie przykłady wykorzystane w module pochodzą ze stron szkół.
Moduł 2. Moje, Twoje, nasze, czyli jak przesyłać lub udostępniać pliki
- jak zmniejszyć rozmiar pliku zawierającego zdjęcie
- jak przesłać i odbierać wiele plików jednocześnie (kompresja ZIP oraz WeTransfer)
- jak dołączać odnośniki do maili
- jak wklejać odnośniki do dokumentów tekstowych i prezentacji
- jak zapisywać pliki tekstowe w formacie PDF
- jak wysyłać filmy do YouTube i udostępniać je w mailu lub dokumencie tekstowym
Moduł 3. Tajniki wystąpień publicznych
1. Przygotowanie do wystąpień publicznych:
- projektowanie wystąpienia
- konstruowanie celów wystąpienia
- organizacja przestrzeni
2. Struktura wystąpień publicznych:
- nawiązanie pozytywnego kontaktu z uczestnikami spotkania
- wstęp czyli podstawowe informacje związane z przebiegiem spotkania
- główna część wystąpienia/prezentacji
- podsumowanie
- propozycja dalszych działań
- kontrola reakcji odbiorców
3. Angażowanie uwagi słuchaczy:
- dobre praktyki
- środki audiowizualne
4. Techniki wywierania wpływu na odbiorców
6. Gesty i ich interpretacja
HARMONOGRAM KURSU
CO? | KIEDY? |
Zapisy na szkolenie | Non stop |
Moduł 1. Podstawy webwritigu | Materiały kursowe i minitest dostępne non stop. Studiowanie Modułu 2. można zacząć po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 2. Moje, Twoje, nasze, czyli jak przesyłać lub udostępniać pliki | Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 3. Tajniki wystąpień publicznych | Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 2. |
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne | Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu Modułu 3. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. |
Egzamin | Dostępny non stop po zaliczeniu modułów i uiszczeniu opłaty. |
Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin | Po zdaniu egzaminu. |
O AUTORACH
Joanna Wrycza-Bekier - doktor nauk humanistycznych, certyfikowany trener biznesu, autorka siedmiu książek, które pomagają lepiej pisać. Niestrudzenie bada teksty internetowe, reklamowe, literackie i reklamowe. Autorka wielu książęk oraz około 30 artykułów naukowych na temat języka internetu. Publikuje w czasopismach branżowych „Marketer Plus”, „Marketing w praktyce”, „Firmer”. Stworzyła dwa cykle artykułów na temat pisania przystępnych tekstów na stronach internetowych bibliotek i samorządów. Jej blog Poradnik pisania (http://poradnikpisania.pl), istniejący od 2011 roku, ma kilka tysięcy czytelników, których łączy pasja pisania. W serii wpisów Tekstowy lifting prezentuje teksty internetowe w wersji przed i po. Natomiast w serii Prasówka dla webwritera pisze o nowinkach i wynikach badań przydatnych w pracy osób piszących teksty internetowe. Prowadzi szkolenia z webwritingu, blogowania, storytellingu oraz pisania krótkich tekstów do mediów społecznościowych. Nauczając, łączy wiedzę akademicką z podejściem biznesowym.
Wojciech Hermanowski – autor wielu podręczników szkolnych Wydawnictwa OPERON z zakresu informatyki i zajęć technicznych; nauczyciel w Zespole Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy; egzaminator w kwalifikacjach zawodowych w zawodzie technik informatyk i teleinformatyk; autor licznych kursów e-learningowych dla nauczycieli; wykładowca przedmiotów związanych z IT na studiach podyplomowych i kursach dokształcających; pasjonat wykorzystania środków elektronicznych i informatycznych w procesie nauczania i modyfikacji uznanych metod dydaktycznych; dawniej prowadzący i autor programów telewizyjnych emitowanych w TVP1, m.in. Cybermania i Cybermysz.
Paweł Gołdziński - certyfikowany trener i audytor Personel Profit. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego, Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz Podyplomowego Studium Psychologii w Zarządzaniu. Doświadczenie trenerskie zdobywał realizując szkolenia sprzedażowe i z obsługi klienta w wielu systemowych projektach szkoleniowych. Posiada certyfikaty z zakresu: NLP – Praktyk Programowania Lingwistycznego, NLP Practitioner In Business, Analiza Transakcyjna w Praktyce Zarządzania. Jest konsultantem z akredytacją Belbin Team Role Accredited. Szkolenia, które stanowią obszar jego specjalizacji trenerskiej to przede wszystkim szkolenia z tematów: zarządzania sobą w czasie, efektywna komunikacja, autoprezentacja i automotywacja. W pracy zawodowej Paweł wykorzystuje m.in. doświadczenie zdobyte w środowisku sportowym - wierzy, iż tylko systematyczne
i konsekwentne działania przynoszą oczekiwane rezultaty. Prywatnie jest pasjonatem koszykówki i byłym zawodnikiem
I ligowego zespołu koszykarskiego. Interesuje się zagadnieniami psychologii społecznej.
planowana data startu: 09.06.2020