Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Zostań Mistrzem Gry! Grywalizacja w edukacji


 

ikonka sciezki

Ścieżka rozwoju: Specjalista ds. innowacji

Obszar: Nowe trendy w edukacji 

 

 

zdjecie kursu

Kurs Zostań Mistrzem Gry! Grywalizacja w edukacji to propozycja dla nauczycieli, którym zależy na skutecznym motywowaniu swoich uczniów do nauki, a także tych, którzy szukają nowatorskich i sprawdzonych metod na podwyższanie jakości nauczania. To kurs dla osób przekonanych, że zdobywanie wiedzy i umiejętności nie musi być ciężką i monotonną pracą, a nauka i zabawa nie muszą być ze sobą sprzeczne.

Grywalizacja to nic innego jak umiejętne wykorzystywanie mechanizmów stosowanych z powodzeniem do wciągnięcia nas
w świat gier w sytuacjach, które z pozoru nic z grami wspólnego nie mają. Właśnie dzięki temu można nie tylko uzyskać wysokie zaangażowanie w wykonywanie zadań dotąd uważanych za nudne, lecz także wpłynąć na trwałą zamianę nawyków. Bo przecież któż z nas nie odczuwa przyjemności z podejmowania nowych wyzwań, autonomii w działaniu, poczucia celu i sprawczości, otrzymywania nagrody za włożony wysiłek, a do tego przyzwolenia na popełnianie błędów?

Zaproponowanie uczniom gry zamiast tradycyjnego przebiegu lekcji podniesie ich motywację do pracy nad zadaniami postrzeganymi do tej pory jako uciążliwy obowiązek, a także pozwoli nauczycielowi oderwać się od rutyny i z satysfakcją obserwować rosnące zaangażowanie uczniów i ich postępy w nauce.

Obejrzyj zaproszenie nagrane przez autorów i przyłącz się do gry!

 

 

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE

Koszt kursu: Bezpłatny
Koszt egzaminu: 45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł)
Zaświadczenie o ukończeniu kursu: Tak – do pobrania po zdaniu egzaminu
Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, filmy, bibliografia  
Forum: Tak
Liczba modułów: 4
Dla kogo jest to szkolenie:

- dla nauczycieli wszystkich przedmiotów ze wszystkich poziomów nauczania

- dla specjalistów szkolnych

- dla dyrektorów szkół

Autorzy kursu: prof. UG, dr hab. Joanna Mytnik, dr Wojciech Glac

 

ZAWARTOŚĆ KURSU

Kurs składa się z czterech modułów. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia, w tym podstawowych założeń grywalizacji w edukacji, zasad grywalizowania, podstawowych elementów wykorzystywanych w zgrywalizowanych kursach, projektowania kursu zarówno podstawowego, jak i zaawansowanego.

W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat gamifikacji. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania i pamiętaj o zagadnieniach do przedyskutowania na forum.

Zapraszamy do dyskusji o kursie w grupie facebookowej: e-Rozwój Nauczycieli

 

PROGRAM KURSU

Oto planowany program szkolenia:

Moduł 1. Podstawowe założenia grywalizacji w edukacji

– Grywalizacja – definicje i cele

– Wykorzystanie elementów grywalizacji w życiu codziennym

– Pierwsze kroki ku grywalizacji
 

Moduł 2. Zasady grywalizowania i podstawowe elementy wykorzystywane w zgrywalizowanym kursie

– Dlaczego gamifikacja jest tak skuteczna w edukacji

– Podstawowe zasady grywalizacji w edukacji

– Rola nauczyciela i ucznia w zgrywalizowanym systemie
 

Moduł 3. Projektowanie kursu podstawowego

– Elementy gry wykorzystywane w zgrywalizowanych zajęciach

– Przykład zgrywalizowanych zajęć o prostej strukturze gry

– Projektowanie „krok po kroku” zgrywalizowanych zajęć zaawansowanych
 

Moduł 4. Projektowanie kurs zaawansowanego

– Przykłady zgrywalizowanych zajęć o rozbudowanej strukturze gry

– Projektowanie (krok po kroku) zgrywalizowanych zajęć – wersja rozszerzona

– Wsparcie informatyczne grywalizacji

 

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie Non stop 
Moduł 1. Podstawowe założenia grywalizacji w edukacji Materiały kursowe i minitest dostępne non stop. Studiowanie Modułu 2. można zacząć po zaliczeniu Modułu 1. 
Moduł 2. Zasady grywalizowania i podstawowe elementy wykorzystywane w zgrywalizowanym kursie Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 1.  
Moduł 3. Projektowanie kursu podstawowego Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 2.  
Moduł 4. Projektowanie kurs zaawansowanego Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 3.  
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne (45 zł) Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu Modułu 2. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. 
Egzamin  Dostępny non stop po zaliczeniu modułów i uiszczeniu opłaty. 
Pobieranie zaświadczeń przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin  Po zdaniu egzaminu. 

 

O AUTORACH

prof. UG, dr hab. Joanna Mytnik – nauczyciel akademicki z wieloletnim doświadczeniem, botanik pasjonujący się tropikalnymi storczykami, profesor Uniwersytetu Gdańskiego. Wciąż poszukuje sposobów na motywowanie studentów do aktywnej nauki, wprowadza innowacyjne metody nauczania m.in. gamifikując kursy akademickie na Uniwersytecie Gdańskim. Prowadzi szkolenia i wykłady dla nauczycieli w zakresie grywalizacji. Ekspert w zakresie grywalizacji w edukacji w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości „Starter” w projekcie „Lekcje Przedsiębiorczości”. Ekspert w panelu dyskusyjnym „Kształcenie i rozwój zawodowy nauczycieli” podczas Konferencji Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie. Jako wykładowca współpracuje m.in. z: Centrum Nauki „Experyment”, Uniwersytetem Dziecięcym „Unikids”, Gdańskim Inkubatorem Przedsiębiorczości „Starter”, Gdyńskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli, gdańskim Centrum Edukacji Nauczycieli. Właścicielka firmy edukacyjnej szkolącej nauczycieli w uczeniu przedmiotów przyrodniczych metodą eksperymentu altereco.home.pl. Pomysłodawczyni i organizatorka cyklu ogólnopolskich Konferencji Dydaktyki Akademickich „Ideatorium” na Uniwersytecie Gdańskim. Redaktor naukowy książki Echa Ideatorium. Z doświadczenia nauczycieli akademickich .

dr Wojciech Glac – neurobiolog, nauczyciel akademicki z wieloletnim doświadczeniem. Jego pasją jest uczenie. Oprócz prowadzenia zajęć akademickich, badań naukowych i opieki nad kołem naukowym, angażuje się w prowadzenie szkoleń i wykładów dla nauczycieli w zakresie neurobiologii uczenia się i grywalizacji. Uczestniczy aktywnie w wielu akcjach i programach popularyzatorskich wygłaszając wykłady i prowadząc warsztaty o tematyce neurobiologicznej. Jest organizatorem Dni Mózgu w Trójmieście oraz cyklu ogólnopolskich Konferencji Dydaktyki Akademickich „Ideatorium” na Uniwersytecie Gdańskim. Redaktor naukowy książki Echa Ideatorium. Z doświadczenia nauczycieli akademickich . Jako wykładowca współpracuje m.in. z: Centrum Nauki „Experyment”, Polską Akademią Dzieci, Uniwersytetem Trzeciego Wieku, Uniwersytetem Dziecięcym „Unikids”, Gdańskim Inkubatorem Przedsiębiorczości „Starter”, Gdyńskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli, gdańskim Centrum Edukacji Nauczycieli. Jest laureatem nagrody Nauczyciel Roku im. Mrongowiusza dla najlepszych nauczycieli akademickich Uniwersytetu Gdańskiego (2012 r.) oraz nagrody Nauczyciel Roku na Wydziale Biologii UG (2012 r.). W swojej praktyce akademickiej szeroko wykorzystuje grywalizację.

planowana data startu: 14.05.2020


Poleć ten kurs: