Emocje - sprzymierzeńcy czy wrogowie w pracy nauczyciela?
Ścieżka rozwoju: Nauczyciel z pasją
Obszar: Rozwój osobisty nauczyciela
Must have współczesnego nauczyciela: pasja i kompetencje XXI wieku
Celem kursu jest poszerzenie wiedzy nauczycieli na temat emocji oraz ich znaczenia w codziennym funkcjonowaniu, także zawodowym. Przedstawione zostaną długoterminowe konsekwencje przeżywania negatywnych emocji (stres, wypalenie zawodowe) oraz pozytywnych emocji (powiększenie zasobów osobistych, lepszy stan zdrowia).
Celem kursu jest także poszerzenie kompetencji emocjonalnych nauczycieli, wskazanie konkretnych sposób radzenia sobie z emocjami. Szczególnie dużo uwagi poświęcimy kontroli emocjonalnej.
Ideą kursu jest dostarczenie nauczycielom wiedzy i praktycznych wskazówek potrzebnych do mądrego korzystania z własnych emocji. Zagadnienia podejmowane w kolejnych modułach dotyczyć będą nie uczniów, nie rodziców, ale samych nauczycieli – ich emocji, ich funkcjonowania i ich sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Można zatem uznać, że będzie
to kurs rozwoju osobistego.
Materiały szkoleniowe będą miały urozmaiconą formę – oprócz wykładu wideo, uczestnicy będą mogli pobrać materiały pomocnicze oraz wskazówki dotyczące lektury poszerzającej i uzupełniającej omawiane zagadnienia. Każde zajęcia zakończą się pracą domową oraz minitestem.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE
Koszt kursu: | Bezpłatny |
Koszt egzaminu: | 45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł) |
Certyfikat o ukończeniu kursu: | Tak – do pobrania po zdaniu egzaminu |
Zawartość kursu: | filmy, artykuły, ćwiczenia, bibliografia |
Liczba modułów: | 4 |
Liczba godzin: | 40 |
Dla kogo jest to szkolenie: | - dla nauczycieli wszystkich przedmiotów ze wszystkich poziomów nauczania - dla dyrektorów |
ZAWARTOŚĆ KURSU
Kurs składa się z trzech modułów i zakończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia.
W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.
PROGRAM KURSU
Moduł 1. Prawdy i mity na temat emocji
Emocje w pracy zawodowej. Co odróżnia emocje od nastroju? Czy istnieje związek między ekspresją emocji spostrzeganą u innych ludzi a własnym samopoczuciem? Czy kobiety są bardziej emocjonalne niż mężczyźni?
Moduł 2. Mądra kontrola negatywnych emocji
Po co ludzie kontrolują emocje? A może należy wyrzucić emocje z siebie?
Moduł 3. Pomnażanie pozytywnych emocji
Jak wyjść obronną ręką z pułapki negatywnych emocji? W jaki sposób wzmacniać siłę pozytywnych emocji?
Moduł 4. Praca emocjonalna – kontrolowanie emocji w pracy zawodowej
Specyfika pracy nauczycieli – ryzyko wypalenia. Uwarunkowania i konsekwencje wypalenia zawodowego. Formy pracy emocjonalnej.
HARMONOGRAM KURSU
CO? | KIEDY? |
Zapisy | Non stop |
Moduł 1. Prawdy i mity na temat emocji | Materiały kursowe i minitest dostępne non stop. Studiowanie Modułu 2. można zacząć po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 2. Mądra kontrola negatywnych emocji | Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 3. Pomnażanie pozytywnych emocji | Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 2. |
Moduł 4. Praca emocjonalna – kontrolowanie emocji w pracy zawodowej | Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 3. |
Zgłoszenie na egzamin i opłaty egzaminacyjne | Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu Modułu 4. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. |
Egzamin | Dostępny non stop po zaliczeniu modułów i uiszczeniu opłaty. |
Pobieranie zaświadczeń przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin | Po zdaniu egzaminu. |
O AUTORCE
dr Dorota Szczygieł – psycholog, adiunkt w Zakładzie Psychologii i Motywacji w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Wydziale Zamiejscowym w Sopocie. Kierownik studiów podyplomowych „Inteligencja emocjonalna w praktyce”. Zainteresowania badawcze: regulacja emocji i inteligencja emocjonalna. Zajmuje się uwarunkowaniami i konsekwencjami regulacji emocji w pracy zawodowej. Członek Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, European Academy of Occupational Health Psychology i Stress and Anxiety Research Society.
planowana data startu: 23.12.2019