Uczyć czytania przez zabawę
Ścieżka rozwoju: Trener czytelnictwa
Obszar: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Kursy, które przygotowują do udzielania pomocy uczniom z trudnościami w czytaniu i pisaniu w oparciu o Metodę Ortograffiti
Co zrobić, by uczniowie umieli i lubili czytać? Jak przezwyciężyć trudności w nauce czytania, z którymi boryka się tak wiele dzieci? Jak uczynić z tej niełatwej sztuki źródło satysfakcji i radości zarówno dla uczniów, jak i dla nauczyciela? Ten kurs to zbiór oryginalnych i sprawdzonych w praktyce sposobów rozwijania czytelnictwa. Zawiera prezentację najskuteczniejszych metod nauki czytania oraz mnóstwo praktycznych ćwiczeń. Będzie również okazją do wymiany doświadczeń i pomysłów między naszymi kursantami. Wspólnie stworzymy katalog najlepszych książek dla dzieci, porozmawiamy o tym, co dla rozwoju czytelnictwa robi się w szkołach.
Kurs jest adresowany do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i składa się z dwóch modułów, na realizację których przeznaczono łącznie 20 godzin dydaktycznych.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE
Koszt kursu: | bezpłatny |
Koszt egzaminu: | 40 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 30 zł) |
Zaświadczenie o ukończeniu kursu: | tak – do pobrania po zdaniu egzaminu |
Zawartość kursu: | filmy, artykuły, ćwiczenia, bibliografia |
Liczba modułów: | 2 |
Liczba godzin: | 20 |
Dla kogo jest to szkolenie: | dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej |
ZAWARTOŚĆ KURSU
Materiały kursowe będą miały urozmaiconą formę, sprzyjającą samokształceniu – oprócz wykładu wideo, uczestnicy będą mogli pobrać materiały pomocnicze, bibliografię oraz wziąć udział w pracy w grupach (w odpowiednim wątku na forum). Każde zajęcia zakończą się pracą domową oraz minitestem.
PROGRAM KURSU
Moduł 1. Co robić, aby uczniowie lubili czytać
Po zapoznaniu się z modułem uczestnik:
- wie, co może zrobić, żeby uczniowie polubili czytanie, a jego wysiłek związany z uczeniem czytania przynosił oczekiwane efekty i korzyści dla niego samego i dla jego uczniów;
- wie, jak rozwijać u uczniów umiejętność czytania;
- zna przyczyny trudności w nauce czytania;
- zna podstawowe wskazania dotyczące zapobiegania trudnościom w czytaniu i niwelowania ich, gdy zaczynają się pojawiać u dziecka;
- potrafi zaplanować odpowiednią formę pomocy uczniom w zakresie rozwijania umiejętności czytania.
Moduł 2. Jak uczyć czytania przez zabawę
Po zapoznaniu się z modułem uczestnik:
- wie, jakie są sposoby rozwijania umiejętności czytania poprzez zabawę;
- zna pomysły na motywowanie uczniów do czytania;
- zna konkretne ćwiczenia, zabawy przygotowujące dziecko do czytania i pomagające rozwijać umiejętność czytania;
- zna pomoce terapeutyczne i publikacje wspierające naukę czytania.
Moduł 3. Akcja „Poczytaj Bratkowi”
Po zapoznaniu się z modułem uczestnik:
- wie, jaka jest idea akcji „Poczytaj Bratkowi”;
- potrafi urządzić „kącik Bratka” w szkole;
- zna pomysły na wykorzystanie pacynki Bratka;
- potrafi wdrożyć akcję „Poczytaj Bratkowi” w swojej szkole.
HARMONOGRAM KURSU
CO? | KIEDY? |
Zapisy | Non stop |
Moduł 1. Co robić, aby uczniowie lubili czytać? | Materiały kursowe i minitest dostępne non stop. Studiowanie drugiego modułu można zacząć po zaliczeniu minitestu Modułu 1.
|
Moduł 2. Jak uczyć czytania przez zabawę | Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu minitestu Modułu 1. |
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne (40 zł) | Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu minitestu Modułu 2. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. |
Egzamin | Dostępny non stop po zaliczeniu mnitestów i uiszczeniu opłaty. |
Pobieranie zaświadczeń przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin | Po zdanym egzaminie. |
AUTORKA MATERIAŁÓW
Małgorzata Rożyńska – pedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, specjalista terapii pedagogicznej, logopeda. Pracuje w szkole podstawowej w Redzie, od 15 lat jako terapeuta pedagogiczny zajmuje się wspieraniem dzieci z trudnościami w nauce. Aktywnie działa w Polskim Towarzystwie Dysleksji, pełniąc funkcję sekretarza generalnego i przewodniczącej Sekcji Terapeutów Pedagogicznych, a także koordynatora III i IV edycji programu „Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją”, realizowanego w województwie pomorskim. Jest autorką publikacji z zakresu dysleksji i pomocy terapeutycznych dla dzieci z dysleksją. Pasjonatka, z głową pełną pomysłów, realizująca swoje dzieło z wielkim oddaniem i niespożytą energią. Współautorka ORTOGRAFFITI z Bratkiem.
planowana data startu: 15.09.2015