Coaching w edukacji I stopnia
Ścieżka rozwoju: Specjalista coach
Obszar: Nowe trendy w edukacji
Coaching jest wspaniałym procesem wzmacniającym indywidualne kompetencje człowieka. Jego zalety docenili biznesmeni, politycy, dziennikarze, mówcy. Teraz pora na wykorzystanie narzędzi coachingowych w szkole.
W trakcie naszego szkolenia coach z wieloletnim stażem wyjaśni, na czym dokładnie polega coaching, wskaże, które narzędzia coachingowe można z powodzeniem wykorzystywać w szkole i przede wszystkim doradzi, jak mądrze korzystać z coachingu – tak, aby niechcący nie zrobić krzywdy dzieciom i sobie. Po każdym module zaplanowane są konsultacje z coachem na forum – będzie to znakomita okazja do zadawania pytań i wymiany doświadczeń.
Dlaczego warto wprowadzić elementy coachingu do edukacji?
Ponieważ coaching pomaga:
- rozwijać autentyczne relacje nauczyciel–uczeń oraz nauczyciel–inny nauczyciel,
- budować wartościowe postawy,
- osiągać zamierzone cele i rezultaty,
- lepiej wykorzystywać naturalne umiejętności i zdolności człowieka,
- utrzymywać silną motywację do działania,
- rozwijać kreatywność.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE
Koszt kursu: | Bezpłatny |
Koszt egzaminu: | 50 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 42 zł) |
Zaświadczenie o ukończeniu kursu: | Tak – do pobrania po zdaniu egzaminu |
Zawartość kursu: | artykuły, ćwiczenia, bibliografia |
Liczba modułów: | 3 |
Dla kogo jest to szkolenie: | - dla nauczycieli wszystkich przedmiotów ze wszystkich poziomów nauczania - dla specjalistów szkolnych - dla dyrektorów szkół |
Autor kursu: | Ewelina Włodarczyk |
ZAWARTOŚĆ KURSU
Kurs składa się z trzech modułów. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia. Moduł pierwszy jest bardziej teoretyczny, w moduł drugim autorka koncentruje się na narzędziach, a w trzecim na samych nauczycielach.
W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat coachingu. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania i pamiętaj o zagadnieniach do przedyskutowania na forum.
Zapraszamy do dyskusji o kursie w grupie facebookowej: e-Rozwój Nauczycieli
PROGRAM KURSU
Moduł 1. Wstęp do coachingu
- czym coaching nie jest
- czym coaching jest
- zasady relacji coachingowej
- kompetencje coacha
Moduł 2. Narzędzia coachingowe w praktyce szkolnej
- koło życia
- ustalanie celów i priorytetów
- matryca Eisenhowera (ważne/pilne)
- mapa marzeń i celów
- praca nad aktywnym słuchaniem i pytaniami
Moduł 3. Narzędzia coachingowe pomagające w samorozwoju
- poziomy neurologiczne
- wartości i przekonania
- 7 nawyków skutecznego działania
- odkrywanie talentów
HARMONOGRAM KURSU
CO? | KIEDY? |
Zapisy na szkolenie | Non stop |
Moduł 1. Wstęp do coachingu | Materiały kursowe i minitest dostępne non stop. Studiowanie Modułu 2. można zacząć po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 2. Narzędzia coachingowe w praktyce szkolnej | Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 1. |
Moduł 3. Narzędzia coachingowe pomagające w samorozwoju | Materiały kursowe i minitest dostępne po zaliczeniu Modułu 2. |
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne | Do egzaminu można przystąpić po zaliczeniu Modułu 3. oraz po uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. |
Egzamin | Dostępny non stop po zaliczeniu modułów i uiszczeniu opłaty. |
Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin | Po zdaniu egzaminu. |
O AUTORCE
Ewelina Włodarczyk – coach ICC. Fascynatka samodoskonalenia oraz coachingu w dydaktyce języków obcych, metodyk z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć i tworzeniu materiałów dydaktycznych dla wszystkich grup wiekowych. Stypendystka FRSE na kursie „Creative methodology for the classroom”, trener zajęć z technik uczenia się dla obcokrajowców (Basic Learning Techniques). Obecnie studentka studiów podyplomowych z zakresu neurodydaktyki. W czasie wolnym zajmuje się ceramiką we własnym studio.