Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Zostań Mistrzem Gry! Grywalizacja w edukacji (non stop)

Moduł 3. Projektowanie kursu podstawowego

Temat: Moduł 3. Zadanie 3.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Zaprojektuj prostą grywalizację dla wybranego działu prowadzonego przez siebie przedmiotu, korzystając z niewielkiej liczby elementów gry.
Elżbieta Błaszczak

postów: 18

Przedmiot: Technologie informacyjne // edytor tekstu


Tytuł: konspiRACJA


Czas: 10 h


Fabuła: W Bajkolandii - kraju terroru i reżimu Wielkiego Generała powstaje podziemne ugrupowanie, którego jesteś członkiem. Zakonspirowani obywatele chcą obalić rząd, ale aby to zrobić muszą dotrzeć do 50% społeczeństwa, by przekonać ich o potrzebie zmian i sile opozycji.


Waluta: % zasięgu, jaki uzyskujesz rozwiązując kolejne zadania. Każde poprawnie rozwiązane to 10% terytorium kraju. Są to zadania obowiązkowe i jest ich 10.


Dodatkowo możesz uzyskać odnaki: Gwiazdki za rozwiązanie całości zadania w czasie zajęć i Medale za wykonanie zadań dodatkowych.


Uzyskanie min. 75% zasięgu + min. 3 Gwiazdek lub 75% + min. 1 Gwiazdka i 2 Medale zwalniają Cię z podejścia do kolokwium zaliczeniowego. 

Natalia Hennig

postów: 16

Przedmiot: zajęcia logopedyczne dla dzieci 5-letnich


Czas: semestr, zajęcia raz w tygodniu


Fabuła: Dzieci wcielają się w konstruktorów robocika, który będzie umiał mówić.  Aby otrzymać poszczególne częsci robocika - muszą wykonać określone ćwiczenia obowiązkowe. Mogą również wykonywać ćw. nieoowiązkowe: z nauczycielem grupy raz dziennie lub w domu.


Waluta: śrubki gromadzone w 4 plastikowych, połączonych pojemnikach. Pierwszy pojemnik ma naklejony obrazek przedstawiający buzię, drugi - ucho, trzeci - wiatraczek, czwarty - znak "+". Po każdej części zajęć (część obowiązkowa) logopeda wsypuje do pojemniczka określoną liczbę zwykłych śrubek (po 2). Do tego nauczyciel grupy dyponuje kolorowymi śrubkami, którymi  napełnia przegródkę z "+" dzieciom, które wykonują zostawione nauczycielowi grupy przez logopedę ćwiczenia. Każde dziecko raz w tygodnu po zajęciach obowiązkowych otrzymuje tez wydrukowaną kartę z robocikiem siedzącym na rozsypanych śrubkach. W miejscu brzuszka jest miejsce na wpisanie liczby wykonanych ćwiczeń w domu, które wpisuje rodzic. Logopeda na tej podstawie również przyznaje kolorowe śrubki. Po zgromadzeniu przez dziecko 10 śrubek w danej przegródce - dziecko dostaje częśc tekturowego robota (np. za przegródkę z buzią: głowę z oczami i nosem, następnie usta, następnie język, następnie włosy; itd). Natomiast za kolorowe śrubki może kupować dodatkowe elementy, np. spinki, gumki, kolorowe kredki do pokolorownia robota, tekturowe stroje itp. (dzieci mają dostęp do planszy, na której namalowana jest "cena" - liczba kolorowych śrubek potrzebnych do kupienia danego elementu). Po każdych obowiązkowych zajęciach logopeda siada za stolikiem z kasą i rozłożonymi dodatkowymi elementami - dzieci, jak w sklepie, mogą je zakupić.


Celem dla dziecka jest zbudowanie całego robota w wersji podstawowej lub upiększonej. Jeśli starczy finansów do robota można przymocować prosty mechanizm z pocztówek dźwiękowych, by robot wydawał dźwięki; jeśli nie: jednym z obowiązkowych elementów musi być pofalowany karton, który będzie "skrzeczał" przy przejechniu po nim paznokciem. Celem logopedy - sumienne wykonywanie grupowych ćwiczeń logopedycznych.


 


 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.