Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Sam na sam z obowiązkami szkolnymi, czyli jak pomóc czwartoklasiście unieść szkolny plecak

Moduł 1. Poznać i zrozumieć skomplikowany świat dziesięciolatka

Temat: Moduł 1. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 648

Przypomnij sobie zespół klasowy, z którym najlepiej ci się współpracowało, z którym łączyły
cię najlepsze relacje. Co pomogło zbudować te relacje? Jak sobie radziłaś/radziłeś z zapanowaniem
nad uczniami? Jakie klasowe tradycje stworzyliście? Swoimi refleksjami na ten
temat podziel się na forum kursu.
Ewa Wideńska

postów: 3

Do ubiegłego roku byłam wychowawczynią uczniów gimnazjum. Przez sześć lat, które z Nimi spędziłam, stworzyliśmy dobry zespół, w którym każdy mógł liczyć na pomoc innej osoby. Uczniowie wiedzieli, że mogą się zwrócić do mnie z każdym problemem. Ja również mogłam na Nich liczyć, jeśli była potrzebna pomoc w wykonaniu jakiejś pracy. W tym roku jestem wychowawcą klasy czwartej i narazie ciężko mi się w niej odnależć sad Uczniowie są bardzo negatywnie do siebie nastawieni. Czeka mnie ciężka praca...

Danuta Chrząstek

postów: 13

Byłam wychowawcą róznych grup wiekowych od czwartoklasistów do gimnazjalistów. Najlepiej współpracuje mi się z uczniami z klasy IV. Są to dzieci otwarte, szczere i bezpośrednie. Zawsze na początku roku spisujemy kontrakt, w którym zawarte są oczekiwania wobec nauczyciela i uczniów. Ścisle stosujemy się do tych reguł. Każdą lekcję wychowawczą zaczynamy od zabawy integrującej zespół klasowy. bardzo dużo dają nam wspóle wyjazdy i ogniska.

Bogumiła Turczyńska

postów: 1

Pracowałam do tej pory w gimnazjum. Najlepiej współpracowało mi się z uczniami otwartymi, zawsze ceniłam sobie bezpośredniość, nigdy nie blokowałam aktywności i zadawania pytań. Starałam się zawsze mieć czas dla moich uczniów. Szczególnie ważne były wycieczki i inne imprezy, gdzie wspólnie lepiej się poznawaliśmy.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.