Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu (II stopień)

Moduł 2. Różne oblicza bezpieczeństwa w szkole

Temat: Moduł 2. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 648

Zastanów się, które informacje zwrotne – nr 1 czy nr 2, byłyby dla ciebie mniej stresujące i bardziej
użyteczne? Pomyśl, jak formułujesz uwagi dla uczniów?
Lilla Górnik

postów: 28

Dla mnie informacja numer 2 była kompletna, rzeczowa i ukierunkowywała moje dalsze działanie. Moja refleksja - obszar do samodoskonalenia, nigdy nie jestem wpełni zadowalona po analizie udzielonych informacji zwrotnych. Ciągle nad tym pracuję. Niestety!

Magda Piontke

postów: 24

Intuicyjnie wybieram ocenę kształtującą I staram się bez przerwy motywować. Nie boję się przesadzić. Mam mnóstwo przykładów uczniów, którzy, gdy dowiadywali się, jak dobrze sobie radzą nawet w drobnych kwestiach, zmieniają swoje zachowanie, stosunek do innnych, przestają sprawiać kłopoty wychowawcze, bo zaczynają myśleć o sobie dobrze. A nic tak nie wpływa na człowieka, jak świadomość bycia potrzebnym, świadomość wpływu na własny los i los wspólnoty, jaką tworzy. Świadomość własnej wartości.

Paulina Sapoń

postów: 15

Zdecydowanie informacja zwrotna nr 2 była bardziej odpowiednia w kontekście rozwoju człowieka. Informacje zwrotne są istotne dla każdego człowieka uczącego się. Ważnym jest, aby wiedzieć jak je udzielać. Po pierwsze powinny podkreślać dobre odpowiedzi oraz złe, tak, aby na początku i na końcu znajdowała się informacja pozytywna. Np. "poprawnie konstruujesz zdania, popracuj nad gestykulacją, zaciekawiłaś swoją wypowiedzią klasę". Po drugie należy w informacji zwrotnej podkreślić wykonaną pracę jaką uczeń włozył w zadanie, a nie jego inteligencję czy pomysłowość. Uczniowie osiągają lepsze wyniki, gdy podkreśla się ich trud włożony w pracę.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.