Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu (I STOPIEŃ) - DRUGA EDYCJA

MODUŁ 5.

Temat: Moduł 5. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Agata Marszał
Kursy internetowe z Operonem

postów: 358

Proszę podać przykłady zmian, które od jutra mogę wprowadzić do szkoły i mojego myślenia (paradygmatu).
Ida Lis

postów: 15

Witam!!!


Zapodział mi się 5 modułsad czy ktoś z Państwa mógłby wysłąć mi go na maila? Będę niezmiernie wdzięczna! ( moj_psycholog@op.pl).


Dziękuję i pozdrawiam


Ida

Justyna Nowicka

postów: 8

Zaczynać każde zajęcia od rogrzewki,  c-zęsto wprowadzać zabawy i cekawe elementy jako przerywniki,- zbadać style uczenia swoich uczniów, zrobić testy kompetencji wielolorakich

Katarzyna Machnik

postów: 29

Co mogę zmienić w mojej pracy od zaraz?


- zacząć każdą lekcje od dobrej "rozgrzewki": parę ćwiczeń relaksacyjnych, oddechowych, wyciszenie, skupienie


- zainteresowanie i zaintrygowanie uczniów dzisiejszym tematem i krótkim wyjaśnieniem w jakim celu (po co) będziemy o tym mówić


- przygotoanie różnych pomocy - wizualnych, słuchowych, a nawet ruchowych


- uważna obserwacja uczniów podczas omawiania - w przypadku spadku koncentracji - przerwanie, chwila relaksu i powrót do pracy


- wykorzystywanie informacji zwrotnych - czy jestem np.dobrze rozumiana


Większość tych elementów staram się wprowadzić na moich lekcjach, niestety nie zawsze mi się udaje, ale będę próbować nadal!


 

Hanna Pietras

postów: 47

W module 4 już podawałam przykłady BIOS-u, które uważam za najistotniejsze do pracy. Możliwe są one do zastoswania od razu i bez większych kosztóe. Powtórzę je:


- spokój i cisza w szkole;


- czystość i porządek oraz ład organizacyjny;


- poczucie bezpieczeństwa (w tym także możliwość "wypuszczenia" ucznia do toalety);


- poczucie zrozumienia i sprawstwa w działaniu - zarówno dla ucznia, jak i nauczyciela;


- właściwe ocenianie, odbierane jako sprawiedliwe (dodatkowo - wspierające i przygotowujące do wyzwań egzaminu oraz dorosłego, studenckiego i zawodowego życia);


- uzyskiwanie dobrych, adekwatnych (czyli sprawiedliwych) ocen;


- świadomość, że mogę (ja i każdy uczestnik zycia szkolengo) zwrócić się o pomoc i ją uzyskać.


Ponadto - dobra baza, brak szumów niwelujących uwagę oraz ciepłe, miłe i spokojne kolery, uspakajające wszystkich.

Anna Olszewska

postów: 10

Zawód nauczyciela wiąże się z nieustanną huśtawką emocjonalną, są momenty ogromnej radości i satysfacji z pracy, żeby zaraz potem poczuć jakiś dramatyczny spadek. Głowa nieustannie zaprzątnięta tym, co jeszcze mogę zrobić, jak jeszcze inaczej to pokazać, jak dotrzeć do uczniów, żeby zrozumieli. I chociaż tak naprawdę poświecam pracy bardzo, bardzo dużo czasu, tego teoretycznie prywatnego, to wciąż mam poczucie, że można coś zrobić więcej, albo lepiej. Żeby móc traktować uczniów podmiotowo, indywidualnie, o czym tak dużo się teraz  mówi, trzeba przede wszystkim zmniejszyć liczbę uczniów w klasie. Według mnie to jest klucz, od którego można zacząć zmiany. Uczniów rozpoczynających dopiero swą drogę edukacyjną nie powinno się według mnie oceniać. Wiedzę przekazywać w sposób naturalny, taki, jaki do tej pory był dzieciom znany z życia rodzinnego i przedszkolnego, bez tych wszystkich niepotrzebnych w tym wieku napięć związanych z ocenianiem. Zajęcia powinny odbywać się w różnorodnych miejscach, nie tylko w szkole. Dzieci powinny  poznawać instytucje kulturalne, zakłady pracy, inne szkoły, uczestniczyć w koncertach, przedstawieniach, bo właśnie takie zajęcia najlepiej się zapamiętuje i najchętniej w nich uczestniczy.


 


 

Grzegorz Grabski

postów: 72

Dobry wieczór


Oto przykłady:


- dotyczącyc BIOS: wykorzystanie większej ilości sprz etu i pomocy pobudzających emocje i wyobraźnię, aktywizujące dzieci; ponowne otwarcie sklepiku szkolnego;


- wykorzystanie informacji z tego kursu w rozowach z uczniami;


- zastosowanie filmików edukacyjnych i motywacyjnych do stymulowania motywacji wewnętrznej ucznia;


- wykorzystanie e - portfolio do pracy z uczniami, także jako element projektu.


Miłego wieczoru

Gabriela Wojciechowska

postów: 13

Uważam, że należy pokazać uczniom w jaki sposób się uczyć, jak mogą lepiej przyswajać wiedzę, zgodnie z własnymi predyspozycjami. Dobrze byłoby wprowadzić obowiązkowe ćwiczenia z gimnastyki mózgu, muzykę w trakcie lekcji. Utworzyć w szkole przestrzenie, w których uczniowie mogliby spędzać czas, relaksować się, dyskutować, myśleć itp.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.