Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu (I STOPIEŃ) - DRUGA EDYCJA

MODUŁ 4.

Temat: Moduł 4. Zadanie 3.

Autor Wiadomość
Marzanna Miąsko

postów: 15


  • W intonacji głosu nauczyciela przebija irytacja, znudzenie, lekceważenie…

  • Tłumaczyć używając trudnych sformułowań

  • Mówić do uczniów nie nawiązując kontaktu wzrokowego

  • Wydawać nieprecyzyjne polecenia

  • Często zmieniać zdanie

  • Niesprawiedliwie oceniać


 

Iwona Majewska

postów: 59

Niską motywację może pogorszyc;



  1. Niedocenienie wysiłku jaki włożyło dziecko w  wykonanie danego adania;

  2. niedostrzeganie zaangażowania;

  3. traktowanie wszystkich tak samo;

  4. lekceważenie potrzeb dziecka;

  5. niedostrzeganie jego problemów.


Pozdrawiam wszystkich ciepło.

Magdalena Kras

postów: 3

Nawiązując do wypowiedzi moich przedmówców w pełni się z nimi zgadzam. Ucząc w szkole średniej zauważam jeszcze jeden problem - często dziecko stara się spełnić oczekiwania rodziców związane z dostaniem się na "wymarzony" kierunek studiów. Pytanie tylko dla kogo wymarzony - pasja czy zawód dziedziczny? Jak można czuc się zmotywowanym do działania gdy te diałania nie są zgodne z naszymi wewnętrznymi przekonaniami. 

Gabriela Wojciechowska

postów: 13

Niechęć do nauczyciela, wieczne pretensje, brak doceniania pracy ucznia, zbyt wysoko postawiona poprzeczka i oczywiście złe samopoczucie, problemy w domu.

Lidia Liszkowska

postów: 20

Zbyt trudny materiał lub zbyt dużo nowych wiadomości do opanowania w krótkim terminie.


Złe samopoczucie ucznia wynikające np. z choroby lub głodu.


Zmęczenie spowodowane niewyspaniem.


Nudna, nieurozmaicona lekcja.


Problemy w domu.

Iwona Zając

postów: 35

Niską motywację moze pogorszyć konflikt uczeń - uczeń, uczeń - naucyciel, uczeń - -domownik, pogoda, strs przed oceną, klejne niepowodzenie, zmęczenie, infekcja, zbytnia ambicja, monotonia metod nauczania

Marzena Mrzygłód

postów: 10

1. Złe samopoczucie dziecka w danym środowisku szkolnym, klasowym.


2. Zbyt duże obłożenie sprawdzianami, klasówkami, odpowiedziami, nie przestrzeganie regulaminu szkoły w tej kwestii.


3. Ignorowanie indywidualnych potrzeb ucznia.


4. Kolejne złe oceny, uwagii.


5. Kłopoty osobiste, rodzinne.


6. Braki materialne, strój.

Hanna Pietras

postów: 47

Słabe oceny, postawa nauczyciela i trudności rodzinne czy zdrowotne - to najczęstsze przyczyny obniżonej motywacji w mojej szkole. Wystarczy czasem jedna chwila, by dzicko się do czegoś zapaliło albo zniechęciło. I niekiedy nawet ono nie wie czemu.


Praca z pedagogiem, psychologiem, innymi uczniami oraz nauczycielami - a w szczególności z rodziaami - to sposoby przeciwdziałania niskiej motywacji. Na zasadzie kontrastu - brak takich działań może powodować, że młodzież będzie się gorzej uczyć. Ponadto wpływ klasy i środowiska dziecka oraz motywacje i słowa rodziców mają wielki wpływ na aspiracje i motywacje ucznia.

Grzegorz Grabski

postów: 72

Niską motywację może dodatkowo pogarszać szereg zakłóceń - strach przed oceną (przed szkołą jako całością), strach przed nauczycielem (niestety) czy obawy związane z grupą rówieśniczą. Ponadto hałas rozpraszający uczniów, ich stan zdrowotny w danej sytuacji i danej chwili. Niekiedy samo nastawienie do.... może powodować problemy z koncentracją i uważnością ucznia, co może rzutować na jego motywację. Motywacja, jak to już wcześniej pisaliśmy, jest wewnętrzna czyli co sam uczeń chce osiągnąć? Bywa tak, że nawet idąc radośnie do szkoły znajdzie się w sytuacji zniechęcającej go do udziału w lekcjach (sytuacji niekoniecznie "złej", może to być pozornie sytuacja miła i przyjemna dla dziecka, jednakże ostatecznie "odciągająca go" od obowiązków szkolnych czyli demotywująca z tej perspektywy). Mało zrozumiałe, nieciekawe dla ucznia treści; sytuacja domowa i rodzinna - to także może oddziaływac na dziecko. Przerwy w nauce spowodowane np. chorobą czy innymi czynnikami także wpływają na nastawienie do szkoły. Te czynniki to motywatory (albo demotywatory) zewnętrzne. Ostatnim czynnikiem który wymienię jest nastawienie do ośwaity i systemu edukacji oraz samego nauczania spoełeczeństwa - o szkołach mówi się ostatnio źle i kwestionuje się jego podstawowe założenia. Dziecko może - generalizując, wykluczając czy zniekształcając - nastawiać się do szkoły i do jej działania bardzo różnie, w tym - antymotywacyjnie. Zatem przekaz medialny (w tym: w domu rodzinnym) może także rzutowac na motywację dziecka.


Pozdrawiam i dobrego dnia.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.