Pracuję w tutoringu rodzinnym już jakiś czas. W naszej szkole każda rodzina ma swojego tutora, na początku jest on przydzielany, ale na progu stawania się nastolatkiem każdy uczeń ma prawo sam wybrać swojego tutora (tutora dla siebie i rodziny) z nauczycieli. Co istotne tutor podąża za wartościami rodziny i realizuje indywidualny plan edukacyjno-wychowawczy, który rodzice kreują dla dziecka (przy wiedzy pedagogicznej i psychologicznej nauczyciela). Jako szkoła mamy organiczone do minimum zebrania z rodzicami, natomiast tutor trzy razy w roku spotyka się z obojgiem rodziców na ustalanie Start-Stop-Continue, jak to Pani opisała w poprzednim module. Ustalamy plan, który jest realizowany w domu i szkole. Tutor ze swoim podopiecznym spotyka się przynajmniej dwa razy w miesiącu (na chwilę z lekcji porywa) na rozmowę, pracę z kwestionariuszami, pogłębianie wiedzy o sobie samym, rozwój we wszystkich sferach (nie tylko edukacyjnej). Słowo ZMIANA może kojarzyć się negatywnie, ale przy rozłożeniu pracy na codzienne Sprinty, współpracy dom-szkoła i ciepłym towarzyszeniu może przejść bezboleśnie. Przesyłam cykl filmików ze szkoły katolickiej (będą odwołania do wartości katolickich), ale merytorycznie profesjonalny o wartości zmiany i tutoringu.
Why do Boys Need Mentors? | Heights Forum