Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Koncentracja – jak o nią zadbać? Praktyczny poradnik dla nauczyciela

Moduł 2. Mój uczeń się nie koncentruje. Co mam zrobić?

Temat: Moduł 2. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 648

Jestem bardzo ciekawa, jakie są Twoje sposoby na trening koncentracji uwagi w czasie lekcji.
Jeśli stosujesz takie techniki i wplatasz je w tok lekcji, podziel się tymi pomysłami na forum.
Dorota Nowak

postów: 1

Świetnie działają wszelkie formy pracy w grupach, jeśli przyzwyczaimy swoich uczniów do takiej pracy. Sprawdzają się zadania, którw uruchamiają różne zmysły, np. ułożenie z korków krzyżówki z hasłem.

Bogusława Rosecka

postów: 1

1. często zaczynam lekcję od polecenia, by uczniowie opowiedzieli w kilku słowach partnerowi o czymś, co im się podoba, co miłego ich spotkalo.


2. na tablicy piszę kilka oderwanych sylab, mają utworzyć slowa, które je zawierają


3. proszę o podanie 3 dowolnych słów, zapisuję je, proszę o wypoweidź w parach, z czym się kojarzą.

Beata Sobczak

postów: 5

Według mnie na koncentrację uwagi korzystnie wpływają następujące gry i zabawy: - składanie obrazka z części wg wzoru i bez wzoru - układanie patyczaków na wzorze, wg wzoru, bez wzoru - odtwarzanie prostych rytmów - obrysowywanie figur geometrycznych, zamalowywanie figur geometrycznych - łączenie punktów tworzących figurę - układanki geometryczne, płaskie wg wzoru (mozaiki) - zapamiętywanie kolejności prezentowanych obrazków - naśladowanie sekwencji ruchów - odszukiwanie w zestawie obrazków demonstrowanych w określonej kolejności - odtwarzanie układów figur geometrycznych - zapamiętywanie i odtwarzanie listy eksponowanych przedmiotów - wskazywanie brakujących przedmiotów wcześniej eksponowanych - dobieranie par jednakowych obrazków spośród wielu - odwzorowywanie prostych szlaczków z elementami literowymi - kalkowanie szlaczków - wyszukiwanie ze zbioru różnych figur dwóch takich samych (Memory)

Zmodyfikowany: Poniedziałek, 21 Październik 2019 20:08:04 - Beata Sobczak

Marzena Dyś

postów: 5

Ja na doradztwie zawodowym w przerywnikach,  wprowadzam krótkie zagadki logiczne, a w sytuacjach kryzysowych, zaczynam śpiewać : O sole..., a, że spiewam głośno i kiepsko, szybko przywołuję ich uwagę. Ale pomysł z "muchą", zacznę wykorzystywać na początku zajęć. Świetna inspiracja.

Nina Pałgan

postów: 1

Jako iż dopiero zaczynam swoją przygodę w pracy w szkole (świeżynka, dopiero miesiąc za mną) bardzo chętnie wykorzystam na lekcjach historii z klasami VII i VIII metodę czytania po bostońsku. Przy okazji będzie to dobra okazja do rozszerzenia treści z lekcji o jakieś ciekawe lektury popularnonaukowe. 

Katarzyna Maczuga

postów: 16

1.Przed sprawdzianem , kartkówką proszę aby uczniowie otworzyli książkę na podanej stronie i żeby policzyli wszystkie wyrazy z np ó,po minucie zabieramy sie do pracy


2. Uczniowie przyjmuja wygodną pozycję i przy zamkniętych oczach i językiem opartym na górnym podniebieniu licza w myślach po angielsku do przodu, do tyłu


3. Przy zamkniętych oczach spokojnym glosem prosze aby przypomnieli sobie ostatnie symaptyczne, radosne wydarzenie, proszę aby przypomnieli sobie kolory towarzyszące, dźwięki, innych ludzi, uczucia, poczym otwerają oczy a ja życze im aby po napisaniu zadań towarzyszył im ten sam nastrój


4.piszę na tablicy dlugie słowo związane z tematem lekcji i prosze by ułożyli jak najwięcej nowych słów


5 Gra w bingo u mnie przyrodnicze


6. itp

Paweł Michalik

postów: 1

Oczywiście stosuje zabawę w leżeniu "Minutka". Zabawa "Kto zmienił miejsce" itp..

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.