Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Koncentracja – jak o nią zadbać? Praktyczny poradnik dla nauczyciela

Moduł 1. Koncentracja uwagi – co to takiego?

Temat: Moduł 1. Zadanie 3.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 648

Zanim postaram się odpowiedzieć na postawione w tej części pytanie, zapraszam do podzielenia
się na forum swoimi doświadczeniami dotyczącymi pracy z uczniami mającymi zdiagnozowane
zaburzenia uwagi. Jaki charakter miały te trudności u dziecka? Jakie było ich
podłoże? Czy może współwystępowały z jakimś innym zaburzeniem albo były konsekwencją
choroby? Czy diagnoza, którą otrzymaliśmy na piśmie, wyczerpująco opisywała mechanizm
problemów z uwagą i czy były w niej zawarte konkretne zalecenia do pracy?
Beata Sobczak

postów: 5


Nie ma w mojej klasie dziecka ze zdiagnozowanym zaburzeniem uwagi. Myślę, że do przyczyn zaburzonej uwagi można zaliczyć wydarzenia jakie miały miejsce w domu przed wyjściem do szkoły, głód, brak motywacji, niechęć do przedmiotu, trudności z zakresu dysleksji, hałas za oknem i na korytarzu.



 

Beata Sobczak

postów: 5

Nie ma w mojej klasie dziecka ze zdiagnozowanym zaburzeniem uwagi. Myślę, że do przyczyn zaburzonej uwagi można zaliczyć wydarzenia jakie miały miejsce w domu przed wyjściem do szkoły, głód, brak motywacji, niechęć do przedmiotu, trudności z zakresu dysleksji, hałas za oknem i na korytarzu.

Katarzyna Maczuga

postów: 16

Uczeń klasy VI w opinii informacja o trudnościach w koncentracji, objawach nadpobudliwości psychoruchowej. Podłożem może byc obniżenie fukcji słuchowych, słaba trwałośc śladu słuchowego. Zalecenia dotyczące tych dysfunkcji polecały kontrolę pracy ucznia na lekcji, zmniejszenie ilośc poleceń, prządek na ławce, zmniejszyć ilośc bodźców rozpraszających .

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.