Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Egzamin ósmoklasisty z Ortograffiti. Język polski

Moduł 1. Czytanie i interpretacja. O diagnozie, trudnościach w rozumieniu tekstu czytanego oraz wyzwaniach terapii i terapeuty

Temat: Moduł 1. Zadanie 3.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 648

Jakie operacje intelektualne musi wykonać uczeń, aby wykonać zadania zamieszczone w zadaniu 2 w Module 1?
Joanna Grabska

postów: 6

Uczeń w tekście powinien :


- z uwagą przeczytać teskt, wyjaśnić niezrozumiałe słownictwo zwroty,


-wyszukać w tekście ważne informacje,


- podkeślić te nazwy,


- pogrupować nazwy na kategorie,


- uszeregować nazwy w zasugerowany w drzewku sposób ( poodczytaniu tego sposobu z fragmentu drzewka }


- przenieść nazwy na kartkę, uzupełnić drzewko do końca


-powtórzyć słownictwo

Marzena Jankowska

postów: 15


  • wyszukać w tekście właściwe informacje – nazwy narzędzi stolarskich;

  • podkreślić te nazwy;

  • pogrupować nazwy w kategorie, zwracając uwagę na określenia tych kategorii pojawiające się
    w tekście;

  • uszeregować nazwy w zasugerowany w drzewku sposób (po odczytaniu tego sposobu z fragmentu
    drzewka);

  • przenieść nazwy na kartkę, komponując drzewko do końca;

  • dopracować wizualizację – ramki i strzałki.

Małgorzata Adamczyk

postów: 5











Uczeń powinien: wyszukać informacje w tekście - nazwy narzędzi stolarskich, zaznaczyć je, pogrupować w kategorie, uszeregować w drzewku, komponując drzewko - przenieść nazwy na kartkę i dopracować wizualizację.


 





Dodaj swoją odpowiedź

Małgorzata Adamczyk

postów: 5











Uczeń powinien: wyszukać informacje w tekście - nazwy narzędzi stolarskich, zaznaczyć je, pogrupować w kategorie, uszeregować w drzewku, komponując drzewko - przenieść nazwy na kartkę i dopracować wizualizację.


 





Dodaj swoją odpowiedź

Małgorzata Adamczyk

postów: 5











Uczeń powinien: wyszukać informacje w tekście - nazwy narzędzi stolarskich, zaznaczyć je, pogrupować w kategorie, uszeregować w drzewku, komponując drzewko - przenieść nazwy na kartkę i dopracować wizualizację.


 





Dodaj swoją odpowiedź

Katarzyna Cudna

postów: 16

Operacje wykonywane przez ucznia:


- Wyszukanie w tekście właściwych informacji i ich podkreślenie.


- Pogrupowanie nazw.


- Uszeregowanie nazw w  drzewku.


- Przeniesienie nazw na kartkę, skomponowanie drzewka do końca.


- Dopracowanie ramek i strzałek.

Jadwiga Zając

postów: 5

Zadanie 3.


Uczeń powinien przeczytać tekst, wyszukać informacje, wpisać brakujące informacje.


Zadanie 4.


Uczeń powinien wrócić do zadania 3, porównać piktogramy z wypełnionym schematem, wymyślić dwa własne piktogramy, narysować piktogramy w odpowiednich miejscach.

Magdalena Rosada

postów: 2

W zadaniu 2. uczeń musi:


- ponownie przeczytać tekst;


- w czasie czytania tekstu podkreślić informacje dotyczące 4 przełomowych momentów w konstrukcji maszyny do szycia;


- porównać informacje z tekstu z informacjami uzupełnionymi w ćwiczeniu;


- wpisać brakujące informacje.


 


W zadaniu 3. powinien:


- wrócić do zadania 2. - przeczytać raz jeszcze swoją odpowiedź;


- porównać piktogramy z wypełnionym przez siebie schematem;


- przyporządkować piktogram do jego odpowiednika wyrażonego słowami;


- na podstawie dopasowanych piktogramów wymyślec dwa własne piktogramy;


- narysować piktogramy w odpowiednich miejscach.


 

Ewelina Rozmus

postów: 1

Wyszukać w tekście właściwych informacji, następnie je podkreślić. Pogrupować nazwy -zwrócić uwagę na określenia tych kategorii. Uszeregować nazwy w  drzewku, przenieść nazwy na kartkę, komponując drzewko do końca. Na koniec dopracować ramki i strzałki.

Jolanta Markuszewska

postów: 1



    • wyszukać w tekście właściwe informacje,



 




    • podkreślić te informacje,



 




    • uszeregować nazwy w zasugerowany w drzewku sposób (po odczytaniu tego sposobu z fragmentu



 




    • drzewka),



 



  • przenieść nazwy na kartkę, komponując drzewko do końca.

Edyta Ostrowska

postów: 4


  • wyszukać w tekście właściwe informacje

  • podkreślić te informacje

  • uszeregować nazwy w zasugerowany w drzewku sposób (po odczytaniu tego sposobu z fragmentu

  • drzewka);

  • przenieść nazwy na kartkę, komponując drzewko do końca;

Edyta Ostrowska

postów: 4


  • wyszukać w tekście właściwe informacje

  • podkreślić te informacje

  • uszeregować nazwy w zasugerowany w drzewku sposób (po odczytaniu tego sposobu z fragmentu

  • drzewka);

  • przenieść nazwy na kartkę, komponując drzewko do końca;

Edyta Ostrowska

postów: 4


  • wyszukać w tekście właściwe informacje

  • podkreślić te informacje

  • uszeregować nazwy w zasugerowany w drzewku sposób (po odczytaniu tego sposobu z fragmentu

  • drzewka);

  • przenieść nazwy na kartkę, komponując drzewko do końca;

Edyta Ostrowska

postów: 4

Oto operacje intelektualne, jakie musi przeprowadzić uczeń, by je wykonać:


■■wyszukać w tekście właściwe informacje – nazwy narzędzi stolarskich;


■■podkreślić te nazwy;


■■pogrupować nazwy w kategorie, zwracając uwagę na określenia tych kategorii pojawiające się


w tekście;


■■uszeregować nazwy w zasugerowany w drzewku sposób (po odczytaniu tego sposobu z fragmentu


drzewka);


■■przenieść nazwy na kartkę, komponując drzewko do końca;


■■dopracować wizualizację – ramki i strzałki.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.