Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Egzamin ósmoklasisty z Ortograffiti. Język polski

Moduł 1. Czytanie i interpretacja. O diagnozie, trudnościach w rozumieniu tekstu czytanego oraz wyzwaniach terapii i terapeuty

Temat: Moduł 1. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 648

Poniżej kilka poleceń wybranych z zeszytu „Ortograffiti” dla klasy 7. Zapisz, jakie umiejętności
ujęte w podstawie programowej kształtują przedstawione zadania. Skorzystaj z powyższego
wykazu umiejętności sprawdzanych w arkuszu CKE. Refleksjami podziel się na forum.

Zmodyfikowany: Poniedziałek, 10 Wrzesień 2018 13:14:40 - Anna Jerzakowska

Joanna Grabska

postów: 6

uczeń :


1. pezedstawia i uzasadnia własne rozumienie utworu, wyraża własny sąd o postaciach i bohaterach, opowiada o wydarzeniach, ustala kolejność zdarzeń, wyszukuje w tekście informacje wyrażone pośrednio i bezpośrednio,


2.opowiada o wydarzeniach fabuły, ustala kolejność zdarzeń, rozumie ich zależność,


4. wyraża własny sąd o postaciach i bohaterach, określa wartości ważne dla bohaterów,określa doświadczenia bohaterów literackich, wybiera istotne informacje,


7.używa stylu do komunikacji sytuacyjnej, rozróżnia synonimy, antonimy, rozumie i wyjaśnia ich znaczenie w tekście


9. wyraża własny sąd o postaciach i zarzeniach, charakteryzuje bohaterów,określa ich cechy


11. tworzy spójne wypowiedzi, stosuje odpowiednio i poprawnie znaki interpuncyjne


12.korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach, potrafi wybrać odpowiednie informacje, pisze poprawnie pod względem gramatycznym i stylistycznym

Marzena Jankowska

postów: 15

zad.9


- wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach


- charakteryzuje  bohaterów.


- określa cechy bohaterów


- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio


zad.12


-  korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach,  selekcjonuje informacje


- pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni


zad. 7


- rozróżnia synonimy, antonimy, rozumie ich funkcje w tekście


zad 11


- poprawnie uzywa znakó interpunkcyjntych


- twirzy spójne wypowiedzi,


- dostosowuje sposób wyrazania się do zmeirzonego celu wypowiedzi.


zad 1


 - przedstawia własne rozumienie utworów i je uzasadnia


- opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność


- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio


zad 2


- opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność


zad 4


- wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach


- określa doświadczenia bohaterów literackich


- selekcjonuje informacje


- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio

Małgorzata Adamczyk

postów: 5

Zad. 1. - przedstawia i uzasadnia włąsne rozumienie utworu - wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach - opowiada o wydarzeniach fabuły, ustalając kolejnośc zdarzeń i rozumiejąc ich zależnosć - wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio;


Zad. 2. - opowiada o wydarzeniach fabuły, ustalając kolejnośc zdarzeń i rozumiejąc ich zależność;


Zad. 4. - wyraża włąsny sąd o postaciach i zdarzeniach, wskazuje w utworze wartości i określa wartości ważne dla bohaterów - określa doswiadczenia bohaterów- selekcjonuje informacje;


Zad. 7. - używa stylu stosownego do syt. komunikacyjnej - rozróżnia ... synonimy, antonimy... i rozumie ich funkcje w tekście -


Zad. 9. - wyraża własny sąd o postaciach i wyd. - określa cechy bohaterów - wyszukuje w tekście inf. wyrażone wprost i pośrednio;


Zad.11. - tworzy spójne wypowiedzi - dostosowuje sposób wyrażania do zamierzonych celów ywpowiedzi - poprawnie używa znakó interpunkcyjnych;


Zad.12. - selekcjonuje informacje - stosuje reguły pisowni - pisze oprawnie ortograficznie;


 

Katarzyna Cudna

postów: 16

zadanie 1.


- przedstawia własne rozumienie utworów i je uzasadnia


- wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach


- opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność


- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio


zadanie 2.


- opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność


zadanie 4.


- wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach


- wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów


- charakteryzuje [...] bohaterów w czytanych utworach


- określa doświadczenia bohaterów literackich


- selekcjonuje informacji


- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio


Zadanie 7.


- używa stylu stosownego do sytuacji komunikacyjnej


- dostosowuje sposób wyrażania się do zamierzonego celu wypowiedzi;


- rozróżnia [...] synonimy, antonimy, rozumie ich funkcje w tekście


Zadanie 9.


- wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach


- charakteryzuje [...] bohaterów w czytanych utworach


- określa cechy bohaterów


- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio


Zadanie 11.


- dostosowuje sposób wyrażania się do zamierzonego celu wypowiedzi


- tworzy spójne wypowiedzi […]


- poprawnie używa znaków interpunkcyjnych [...]


Zadanie 12.


- korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach [...], selekcjonuje informacje


- pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni


 


 

Jadwiga Zając

postów: 5

Zadanie 2.


Wyraża własny sąd o postaciach i bohaterach.


Charakteryzuje [...] bohaterów w czytanych utworach.


Wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio.


Zadanie 12.


Wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio.


Pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni.


Korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach [...], selekcjonuje informacje.


Zadanie 7.


Rozróżnia [...] synonimy, antonimy, rozumie ich funkcje w tekście [...].


Używa stylu stosownego do sytuacji komunikacyjnej.


Dostosowuje sposób wyrażania się do zamierzonego celu wypowiedzi.


Zadanie 11.


Poprawnie używa znaków interpunkcyjnych [...].


Tworzy spójne wypowiedzi […].


Dostosowuje sposób wyrażania się do zamierzonego celu wypowiedzi.


Zadanie 1.


Przedstawia własne rozumienie utworów i je uzasadnia.


Opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność.


Wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio.


Zadanie 2.


Opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność.


Zadanie 4.


Wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach.


Wskazuje w utworze bohaterów głównych i drugoplanowych oraz określa ich cechy.


Określa doświadczenia bohaterów literackich […].


Wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio.


 


Korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach [...], selekcjonuje informacje.

Magdalena Rosada

postów: 2

Zadanie 9.


- wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach


- charakteryzuje [...] bohaterów w czytanych utworach


- określa cechy bohaterów


- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio


Zadanie 12.


- korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach [...], selekcjonuje informacje


- pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni


Zadanie 7.


- używa stylu stosownego do sytuacji komunikacyjnej


- dostosowuje sposób wyrażania się do zamierzonego celu wypowiedzi;


- rozróżnia [...] synonimy, antonimy, rozumie ich funkcje w tekście


Zadanie 11.


- dostosowuje sposób wyrażania się do zamierzonego celu wypowiedzi


- tworzy spójne wypowiedzi […]


- poprawnie używa znaków interpunkcyjnych [...]


zadanie 1.


- przedstawia własne rozumienie utworów i je uzasadnia


- wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach


- opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność


- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio


zadanie 2.


- opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność


zadanie 4.


- wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach


- wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów


- charakteryzuje [...] bohaterów w czytanych utworach


- określa doświadczenia bohaterów literackich


- selekcjonuje informacje


- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio


 


Zadania wymagają od ucznia pracy z tekstem. Część z nich pozwala im na ćwiczenie umiejętności wyszukiwania informacji i wykorzystywania ich, np. do scharakteryzowania bohatera. Umiejętność ta może być przydatna nie tylko w zadaniach zamkniętych, lecz także w czasie pisania wypracowania. Dzięki temu uczniowie uczą się schematu działania, który mogą potem wykorzystać w różnych sytuacjach. 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.