Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Czytanie ze zrozumieniem jako niezbędna umiejętność w procesie uczenia się ucznia w starszym wieku szkolnym nie tylko na języku polskim

Egzamin

Temat: Fragmenty przykładowych lekcji.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 649

Przeczytaj poniższy materiał i wykonaj zadania 11, 12, 13.

Oto fragment lekcji 1.
Nauczyciel mówi: „Przejdziemy teraz do ras ludności zamieszkujących Amerykę. Przepiszcie z tablicy:
Rasy ludności Ameryki:
- rasa biała (europeidalna)
- rasa czarna (negroidalna)
- rasa żółta (mongoidalna)
- Metysi (rasa biała/żółta)
- Mulaci (rasa biała/czarna)
- Zambosi (rasa żółta/czarna).”

Oto fragment lekcji 2.
Nauczyciel mówi: „Słuchajcie, powiem wam teraz trochę o ludności zamieszkującej Amerykę. Jest bardzo zróżnicowana ze względu na historię… Współcześni mieszkańcy Ameryki w większości są potomkami ludności napływowej rasy białej (europeidalnej) i rasy czarnej (negroidalnej). Ludność rasy żółtej (mongo-loidalnej) może być zarówno napływowa, jak i miejscowa. W wyniku wymieszania się przedstawicieli ras głównych powstała ludność mieszana: Metysi – potomkowie rasy białej i żółtej – oraz Mulaci – potomkowie rasy białej i czarnej. Są jeszcze Zambosi – potomkowie rasy żółtej i czarnej – ale w Ameryce jest ich bardzo mało.
Te rasy musicie znać na klasówkę. Zapamiętajcie je sobie. Są w podręczniku ładnie pokazane.
Teraz przejdziemy do języków Ameryki i nazw konkretnych grup etnicznych…

Oto fragment lekcji 3.
Nauczyciel mówi: „Przejdziemy teraz do ras ludności zamieszkujących Amerykę. Przeczytajcie i przeanalizujcie akapit 3 w podręczniku oraz mapę, która się pod nim znajduje, zawróćcie uwagę na nazwy ras mieszkańców Ameryki, przedstawcie je w notatce z uwzględnieniem miejsca zamieszkania. Macie 5 minut na wykonanie zadania, a potem porównacie swoje notatki w parach.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.