Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Czytanie ze zrozumieniem jako niezbędna umiejętność w procesie uczenia się ucznia w starszym wieku szkolnym nie tylko na języku polskim

Czytanie ze zrozumieniem – mechanizmy pozyskiwania i przetwarzania informacji

Temat: Moduł 1. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 648

Opracuj ciekawy sposób zapoznania uczniów z zawartością podręcznika, z którego się będą
uczyć. Swoimi pomysłami podziel się na forum kursu.
Anna Nahurska

postów: 1

Na pierwszej lekcji uczniowie samodzielnie czytają spis treści w podręczniku. Następnie jeden z uczniów czyta na głos spis treści Działu 1. Wspólnie zastanawiamy się czego uczniowie się nauczą i jakie nowe umiejętności nabędą w trakcie realizacji tego działu. W analogiczny sposób omawiamy wszystkie działy. Na koniec lekcji każdy uczeń zapisuje w zeszycie zdanie "Najbardziej interesujący wydaje mi się dział (wpisuje numer), ponieważ (krótkie uzasadnienie)". Na ostatniej lekcji, czyli po zrealizowaniu całości materiału w danej klasie, wracamy do zapisanego zdania i uczniowie wypowiadają się, czy rzeczywiście to co napisali na początku roku było najciekawsze. 

Irena Styrczewska

postów: 15

Bakterie w przyrodzie. Przeczytaj z podręcznika temat i przygotuj opowiadanie (ciekawe, dopuszczalne elementy fantazji) na temat bakterii. Najbardziej kreatywne i ciekawe opowiadania zostaną ocenione. 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.