Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Czy ocenianie może być OK? Ocenianie kształtujące w szkole podstawowej w praktycznych zastosowaniach (non stop)

Moduł 4. Profesjonalna informacja zwrotna dla ucznia – źródło sukcesu edukacyjnego

Temat: Moduł 4. Zadanie 7.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Zaplanuj krok po kroku wdrażanie IZ zgodnej z OK na swoim przedmiocie.
■ Zastanów się, jakie umiejętności/wiedza uczniów są kluczowe dla dalszego ich uczenia się z punktu widzenia użyteczności przedmiotowej, a także przydatności na innych przedmiotach oraz na wyższych etapach kształcenia. Wyodrębnij je z podstawy programowej. Zaplanuj formę, częstotliwość i sposób budowania informacji zwrotnej dla uczniów. Weź przy tym pod uwagę, że trzeba dać im czas na przyzwyczajenie się do zmian, aby mogli zacząć z nich czerpać jak najwięcej korzyści. Nie możemy oczekiwać efektów od razu, nie zauważymy ich też, jeżeli uczniowie będą IZ otrzymywali zbyt rzadko.
■ Zastanów się, które formy pracy uczniów w trakcie semestru będą oceniane za pomocą stopni, a które zostaną opatrzone jedynie IZ. Zaplanuj częstotliwość przekazywania informacji zwrotnej i poinformuj o tym uczniów.
■ Zastanów się, w jakiej formie będziesz udzielał(a) uczniom informacji zwrotnej w odniesieniu do konkretnych form ich pracy. Zaplanuj to. Poinformuj o tym uczniów.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.