Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Czy ocenianie może być OK? Ocenianie kształtujące w praktycznych zastosowaniach

Moduł 2. Cele uczenia się i kryteria oceniania – sformułowane w języku ucznia

Temat: Moduł 2. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Po obejrzeniu filmu (dostępny na stronie https://player.vimeo.com/video/144111224) zachęcamy Państwa do podzielenia się na forum refleksjami na temat: W jakim stopniu i dlaczego cele i oczekiwania formułowane w języku uczniów są im potrzebne?
Iwona Majewska

postów: 59


Zauważyłam, prowadząc zajęcia korekcyjno kompensacyjne w kl. VI, że kiedy zaczęła podawać cel zajęć, uczniowie byli bardziej zainteresowani zajęciami, aniżeli kiedy tego celu nie podałam. Łatwiej było uczniom skupić  się na ćwiczeniach. Wiedzieli czego mogą spodziewać się na tych zajęciach i czego ja od n ich oczekuję.


Podobnie jest na lekcjach w kl. I . W momencie, kiedy wprowadzałam literę i wytłumaczyłam dzieciom, na co będę zwracała uwagę pod czas oceniania pisma nowych liter, zauważyłam, ze dzieci bardziej się starały i cieszyły się, kiedy udało im sprostać moim oczekiwaniom.   

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.