Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole (I STOPIEŃ) <non stop>

Moduł 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: Moduł 1. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Angelika Kinowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 523

Zapoznaj się z bajką z Załącznika 4. Projekt: Sekcja Dyskusyjna. Wymyśl trzy zadania, jakie mogą wykonać uczniowie, przeczytawszy opowieść. Na początek spróbuj konkretyzować stawiane pytania. Przekrojowe i wymagające zagadnienia są świetne, ale sprawdzają się lepiej w grupach, które są zaznajomione dobrze z takim modelem pracy.

qqq

Załączony plik:

Violetta Kędzior

postów: 3

1. Tworzenie komiksu o przygodach Bratka i dzieci na wagarach - praca grupowa.


2. Drama - scenki z przygodami Bratka i dzieci na wagarach.


3. Pytania do tekstu:


- Dlaczego uczniowie poszli na wagary? Czego potrzebowali uczniowie? Jak inaczej mogli zrealizować tę potrzebę? 

Violetta Kędzior

postów: 3

1. Tworzenie komiksu o przygodach Bratka i dzieci na wagarach - praca grupowa.


2. Drama - scenki z przygodami Bratka i dzieci na wagarach.


3. Pytania do tekstu:


- Dlaczego uczniowie poszli na wagary? Czego potrzebowali uczniowie? Jak inaczej mogli zrealizować tę potrzebę? 

Janina Gryźniak

postów: 4

3 zadania zgodne z realizowaną metoda wychowawczą w mojej szkole:


1. wspólnie szukanie rozwiązań,


2. przygotowanie krótkich scenek na temat sytuacji wagarowania - ćwiczenie umiejętności społecznych (tus),


3. Rymowanka z pokazywaniem lub klaskaniem o tematyce dobrych manier.


Pytania do tekstu w duchu metody realizowanej w szkOlę:


1. Po co człowiek potrzebuje czasu na leniuchowanie.


2. Gdy uczeń pójdzie na wagary, co straci a co zyska?


3. czego potrzebowali chłopcy, skoro poszli na wagary?


4. ci zamiast wagarowania pomogłoby chłopcom osiągnąć swój cel? - szukanie rozwiązań.


 

Magdalena Oczkowska

postów: 12

1. Dlaczego czasem warto poleniuchować? W jakich sytuacjach możemy sobie pozwolić na leniuchowanie?


2. Jakie konsekwencje mogą spotkać ucznia, który pójdzie na wagary?


3. Jak oceniasz postępowanie chłopców, którzy poszli na wagary?


4. Dlaczego czasem trzeba umiec powiedzieć "nie"?

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.