Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 3. Zakodowana matematyka

Temat: Moduł 3. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Anna Jerzakowska

postów: 648

Proszę opisać na forum wrażenia z rozegranych podchodów matematycznych.
Sylwia Wojciechowska

postów: 1

ok

Iwona Budzińska

postów: 56

Bardzo ciekawy pomysł, zrealizujemy go z koleżanką wiosną na wspólnych zajęciach kół.

Jolanta Olszewska

postów: 5

Ciekawa forma nauki szczególnie na zajęciach dodatkowych

Ewelina Kaczyńska

postów: 2

Pomysł ciekawy, zwłaszcza na zajęcia dodatkowe.

Iwona Budzińska

postów: 56

Urozmaicone lekcje matematyki to zachecenie uczniów do poznawania.

Aneta Żmuda

postów: 12

Podchody nie odbyły się ze względu na brak szkolnego sprzętu

Danuta Kopycińska

postów: 4

Bardzo interesująca metoda, Wykorzystywałam kody QR jako część lekcji powtórzeniowej. Uczniowie mieli do rozwiązania po 6 różnego typu zadań i m.in jedno z nich było zaszyfrowane kodem QR. W klasie  był dostępny tylko 1 smartfon z czytnikiem kodu (uczniowie maja zakaz noszenia telefonów), z którego kolejno korzystały poszczególne grupy. Bardzo uatrakcyjniło to zajęcia. W przyszłości planuję całogodzinne zajęcia z kodami QR i z telefonami uczniów, którzy zainstalują odpowiednią aplikację. 

Marzena Rudzka-Kupczyńska

postów: 10

Zadanie 1 - kolejność kolorów: czarny, niebieski, czerwony, zielony


Zadanie 2 - Wykorzystanie kodów QR w czasie zajęć w szkole uważam za świetny pomysł. Na pewno wykorzystam zaproponowane materiały dotyczące wyrażeń algebraicznych, jak tylko zacznę się tym zajmować w klasie siódmej. Mam zamiar skorzystać z pomysłu przy tworzeniu scenariusza konkursu interdyscyplinarnego, który planuję przeprowadzić w maju. Konkurs dla klas ósmych ma przypminać wyprawę do Escape Roomu happy 

Maja Ochryniuk

postów: 15

Doskonały pomysł na urozmaicenie lekcji.

Joanna Gajda

postów: 11

Podchody nie odbyły się - uczniowie nie mogą korzystać ze swoich telefonó a na tablety szkolne jeszcze czekamy. Przeprowadzimy podchody, gdy trafi do nas zakupiony sprzęt

Dorota Domańska

postów: 4

Bardzofajny pomysł na ciekawe lekcje, ale nierealny do wykonania w mojej szkole


 

Dorota Lasek

postów: 7

U nas w szkole jest również zakaz używaniai wnoszenia telefonów. Pomysł bardzo mi się spodobał. Na pewno spróbuję go wykorzystać.

Dorota Lasek

postów: 7

Historyjka to:


Podczas lekcji nauczycielka zwraca się do niesfornego Jasia.


-Jak się nie uspokoisz to zadzwonię do Twojej mamy.


Na co Jasiu odpowiada swojej Pani.


- Czy moja mama dzwoni do Pani jak nie radzi sobie w pracy.

Karolina Krzemińska

postów: 20

Własnie pokusiałm się o wykorzystanie kodów QR organizując podchody na kole matematycznym w 14- osobowej grupie. Dzieciaki świetnie się bawiły happy Mi również taka forma zajęć bardzo się podobała. Dzieciaki z zacięciem pokonywały poszczególne etapy gry. Na pewno nie raz jeszcze wykorzystam taką formę pracy.

Karolina Krzemińska

postów: 20

Super sprawa!  Bardzo aktywizuje uczniów do działania; jednak najlepiej wykorzystać w mniejszej grupie, np. podczas koła. Coś nowego zawsze pobudza do działania.

Agnieszka Maćkowiak

postów: 9

Doskonały pomysł na urozmaicenie lekcji.

Justyna Juda

postów: 10

Prawidłowa kolejność to: czarny, niebieski, czerwony, zielony.

Anna Wilczura

postów: 12

Kolejność kodów to: czarny, niebieski, czerwony i zielony.

Joanna Sitek

postów: 1

Coś nowego, na pewno bardziej zmotywuje ucznia do udziału w zajęciach 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.