Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 3. Nowe trendy w terapii

Temat: MODUŁ 3. Zadanie 6. Specyficzne trudności w uczeniu się mają w pewnym sensie charakter techniczny.

Autor Wiadomość
Iwona Bagińska

postów: 18

Może być tak, że uczeń ma potencjał do zrozumienia tekstu, ale nie może przebrnąć przez etap odkodowania go. Techniczne problemy wymagają więc technicznych rozwiązań – rodzaju tymczasowej protezy. Jeśli masz wątpliwości co do tego, czy korzystanie z technologii wspomagają- cych „rozleniwi” ucznia i nie będzie chciał ćwiczyć czytania, spróbuj sam wykorzystać jedną z aplikacji odczytujących tekst w internecie, np. Speakit! przez 15 minut. Zastanów się, w jaki sposób mogą z niej korzystać Twoi uczniowie.

Anita Malinowska

postów: 14

Bardzo ciekawa aplikacja. Z chęcią wykorzystam w klasie w nowym roku szkolnym.

Magdalena Oczkowska

postów: 12

Jakos nie przekonuje mnie ta aplikacja, najlepiej chyba jak juz czytać to z druga osobą.

Magdalena Kowalczyk

postów: 13

Nie przekonuje mnie aplikacja odczytująca tekst. Przyjemniej czytać z drugim człowiekiem... Natomiast ciekawą opcją jest możliwość powiększenia liter.

Beata Laaser

postów: 16

Jako mama dziecka z dysleksją rozwojową jestem całym sercem za technicznymi rozwiązaniami, które mogą ułatwić szkolne życie uczniom. Nie mam żadnych wątpliwości, uważam, że korzystanie z technologii wspomagających nie tylko nie rozleniwia uczniów, ale często zachęca do pracy i motywuje do pokonywania trudności.  

Grażyna Peplińska

postów: 15

Moi uczniowie  śledzą tekstu wzrokiem , wodza palcem, Wyjaśniaja niezrozumiałe wyrazy, układają pytania do tekstu, kończą  rozpoczęte zdania, tworzą własne zakończenia opowiadań.

Justyna Krzynówek

postów: 20

Nie korzystałam dotąd z tej aplikacji, a po zapoznaniu się z nią nasuwa mi sie myśl, że natychmiast muszę zaprezentowac ją moim uczniom z trudnościami w czytaniu. Śledzenie czytanego tekstu pomoże im w lepszym zrozumieniu tekstu, usprawni czytanie lektur i zachęci do czytania.

Izabela Pielczyk

postów: 13

Pomysł bardzo mi się podoba, a moi uczniowie są zachwyceni.

Ewelina Żelazowska

postów: 42

Aplikację Speakit! można wykorzystać do ćwiczeń analizy i syntezy słuchowej. Świetny jest pomysł Pani Teresy Smoleń. Zadaniem ucznia będzie uważne słuchanie czytanego tekstu oraz uzupełnienie luk w tekście usłyszanymi przez niego wyrazami. Uczniowie mogą również dostać zadanie ułożenia historyjki obrazkowej na podstawie wysłuchanego tekstu lub ciągu występujących po sobie chronologicznych zdarzeń. 

Zmodyfikowany: Środa, 14 Listopad 2018 22:23:27 - Ewelina Żelazowska

Teresa Smoleń

postów: 20

Świetny sposób do opracować tekstów do czytania ze zrozumieniem. Można wtedy wykorzystać fragmenty artykułów prasowych. Można wydzielić także częśc do czytania przez dziecko a część przez komputer.

Przyda się do opracowywania tekstów z lukami. Super!

Mariola Rosłoniec

postów: 50

Poza śledzeniem tekstu, uczniowie mogliby wypisać trudne lub niezrozumiałe wyrazy i tworzyć karty "Obrazkowego słownika języka polskiego" ilustrując dany wyraz rysunkiem. Takie karty byłyby ogólnodostępne, umieszczone na tablicy lub w segregatorze. Myślę, że tę technologię, tak jak wszystkie należy stosować z wyczuciem. Być może jednego ucznia ona rozleniwi, a innemu pomoże.

Anna Chowańska

postów: 4

Moi uczniowie oprócz śledzenia tekstu wzrokiem wypisują trudne dla nich lub niespotykane wyrazy, tworzymy własne leksykony, zadajemy pytania do tekstu, zakreślamy w nim istotne informacje, mamy w klasie cykliczne konkursy pięknego czytania tekstów dowolnych, dzieci pracują też w oparciu o wierzę czytelniczą i zdobywają cegiełki za czytanie w domu.

Zmodyfikowany: Wtorek, 17 Lipiec 2018 12:41:14 - Anna Chowańska

Agnieszka Grzeszczyk

postów: 18

Fajnie gdy dziecko może posłuchać, w ten sposób ćwiczy koncentracje uwagi i rozwija analizę sluchowąz czasem może zacząć śledzić tekst a pd tego już lrok do samodzielnego czytania

Agnieszka Cieliczka

postów: 8

Gdy przychodzi do mnie uczeń, który  bardzo negatywnie nastawiony do czytania, zniechęciony przez trudności, wtedy przez pierwsze tygodnie organizuję z rodzicami "wakacje od czytania". Proszę rodziców o codzienne czytanie dziecku, w miłej atmosferze, wybrane przez przez syna/córkę książki. Dziecko ma jedynie śledzić ze wskaźnikiem tekst, a po czytaniu dziecko wykonuje zadanie związane z tekstem w swojej ulubonej formie.

Iwona Bagińska

postów: 18

Widząc, że dziecko ma trudności z czytaniem, nawiązuję kontakt z rodzicem. Nedawno rozpoczęłam trening czytania Ortogrffiti. Widze poprawę. Chlopiec trenuję u mnie i w domu (rodzice otzrymują materiały). Jednak są pewne symptomy, które wskazują, że chłopiec jest w ryzyku dysleksji. Jednak w trakcie rozmowy z mamą, podkreśliłam konieczność systematycznej pracy. Może nie pokonamy wszystkich trudności, ale większość umiejętności jest do wyćwiczenia.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.