Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 2. Metoda Ortograffiti. Możliwości i rozwiązania

Temat: Moduł2. Zadanie 7. Z jakich pomocy terapeutycznych korzystasz w pracy z dzieckiem z trudnościami w uczeniu się? Które pomoce skutecznie pomagają dz...

Autor Wiadomość
Iwona Bagińska

postów: 18

W swojej pracy korzystam z kart do nauki ortografii, a także trening czytania kl. I-III.

Beata Grzęda

postów: 10

W swjej dotychczasowej pracy wykorzystywałam: alfabet sensoryczny, karty orto - magiczne, suwak do czytania, spacerucha, trening czytania dla klas I - III, karty ortobratki, ćwiczenia Ortobraffiti z Bratkiem. Stosuję ćwiczenia ręki przed pisaniem, ćwiczenia oczu przed pisaniem, elementy treningu uważności i gimnastyki posturalnej oraz żonglerkę.

Agnieszka Romaneczko

postów: 15

Nie pracuję z dzieć z klas I-III, ale podczas zajęć wyrównywania wiedzy korzystam z rozmaitych pomocy: gotowych oraz samodzielnie opracowanych gier (planszowe, podchody, stacje zadaniowe, zagadki, quizy, kalambury, story cubes). Wykorzystuję też ćwiczenia i karty pracy przygotowane przez różne wydawnictwa (kupuję je w księgarniach internetowych). Uczniowie chętnie też korzystają z narzędzi internetowych: learning apps, wordwall, dyktandaonline, euelo itp.

Anita Malinowska

postów: 14

W pracy z dzieckiem korzystam z róznego rodzaju pomocy. Są to np. krzyżówki, ramki Logico Picollo, karty Grabowskiego, gry planszowe, Memory, kaboom. Często korzystam z tablicy multimedialnej, która jest skarbnicą pomysłów. Uczniowie bardzo lubią urozmaicone lekcje, na których zawsze coś się dzieje.

Agnieszka Orłowska

postów: 10

Dotychczas korzystałam z Ortograffiti z Bratkiem, dyktand graficznych, czytania treningowego, gier dydaktycznych, gier karcianych matematycznych.


Na bieżąco dobierałam środki dydaktyczne do potrzeb moich uczniów.


Z powodzeniem tworzyłam też własne karty pracy i pomoce.

Magdalena Kowalczyk

postów: 13

W swojej pracy jeszcze nie stosowałam w pełni metody Ortograffiti. Jednak skorzystałam z ćwiczenia ręki przed pisaniem. Używałam też kolorowej nakładki do czytania.


W codziennej pracy z dziećmi wykorzystuję:


- litery szorstkie i wgłębne


- pisanie na piasku, tablicy


- system PUS


- różnego rodzaju gry karciane, które przygotowuję samodzielnie: układanki, puzzle, domino, dobble, trimino, karty ja mam-kto ma


- materiały do czytania sylabowego (18 struktur językowych)


- kolorową ortografię, kodowanie kolorami


- chmury wyrazowe


- mnemotechnikę

Iwona Janocha

postów: 4

Staram się dobierać pomoce i materiały do potrzeb uczniów. Często sięgam po wykreślanki, krzyżówki i dyktanda graficzne. Zajęcia urozmaicam grami edukacyjnymi, kartami memory i PUS-ami. Uczniowie lubią ćwiczenia usprawniające rękę i palce. Zachęcam też ich też do korzystania z kolorowych nakładek do czytania oraz nakłądek na ołówki i kredki. 

Beata Laaser

postów: 16

W swojej pracy bardzo często sięgam do różnych pomocy, oprócz zeszytów ćwiczeń wykorzystuję:


- Spacerucha,


- kolorowe zakładki do czytania,


- karty Ortobratki,


- karty orto-magiczne,


- gry matematyczne


- domek uczuć


- zestawy ćwiczeń:


   przygotowujące rękę do pisania lub ćwiczenia do wykonywania wtedy, gdy ręka jest zmęczona,


   gimnastyka sprawnych rączek – ćwiczenia przygotowujące do prawidłowego chwytu narzędzia do pisania,


   ćwiczenia oczu przed czytaniem,


   ćwiczenia rozwijające sprawność narządów mowy.


Bogate zaplecze metod, technik i narzędzi programu edukacyjno-terapeutycznego ‘Ortograffiti” pozwala mi skutecznie pomagać dzieciom z trudnościami w czytaniu i pisaniu.

Małgorzata Wróblewska

postów: 11

W swojej pracy korzystam z wielu dostepnych pomocy - ksiązki edukacyjne m.in. elementarz do czytania metoda sylabową, karty pracy - krzyżówki, wykreślanki; ćwiczenia grafomotoryczne itp.; gry i programy edukacyjne - mam możiwość dostepu do internetu więc używamy również komputera; ale również pacynki, ciastolinę, farby, okazy naturalne - np. jako liczmany. Wszystko zależy od zainteresowań i problemów dziecka

Anna Jabłońska

postów: 7

W mojej pracy z uczniem z trudnościami korzystam z wykreślanek, notatek wizualnych, krzyżowek, gier edukacyjnych. Na lekcjach używam także tabletu / smartfona.

IZABELA LELO

postów: 2

 


  Ja kozrystam z Ortograffiti z Bartkiem, z różnych gier dydaktycznych, kart obrazkowych, dyktand graficznych, układanek, rozsypanek , programów kimputerowych. 

Katarzyna Aksamit

postów: 7

W swojej pracy zawsze dostosowuję pomoce do aktualnych potrzeb uczniów. Tworzę własne notatki wizualne, dyktanda graficzne, wykreślanki, trimino, puzzle, krzyżówki, mapy myśli, gry edukacyjne, chmury wyrazowe. Wykorzystuję także w swojej pracy tablicę multimedialną (układam zadania multimedialne na różnych platformach).


 

Agata Mazanek

postów: 12

W swojej pracy wykorzystuję różnorodne metody i narzędzia. Korzystam z Ortograffiti z Bratkiem, PUSy, Paleta, Karty Grabowskiego oraz wielu gier planszowych, edukacyjnych dostosowując je do aktualnych możliwości dziecka.

Monika Kiełb

postów: 13

Uczę w klasie 4 i 5.


Z uczniami z klasy 5, podczas zajęć wyrównawczych często korzystam z krzyżówek, rebudów. Czytamy teksty, do których zadaje pytania. Często tworzymy rodziny wyrazowe do wybranych wyrazów. Uczniowie lubią także zadania, które są dla nich zabawą, czyli np. : kolorowanie wyszczególnionych wyrazów, wykreślanie z diagramu, łączenie rozsypanek sylabowych 

Olga Bogacka

postów: 14

W swojej pracy korzystam z wielu pomocy Ortograffiti:


- karty Ortobratek do nauki ortografii, np.: poprzez układanie historyjek z wylosowanymi wyrazami;


- trening czytania dla kl. I-III;


- nakładki do czytania;


- Domek Uczuć;


- Spaceruch;


- maskotka Bratka (nawet dwie: jedną wykorzystuję w czasie zajęć, druga wędruje z dziećmi do domu, aby czytały Bratkowi blunk


- książki ćwiczeń - moją ulubioną jest Ortograffiti Mix;


- z zestawu do nauki matematyki najczęściej wykorzystuję zegar.


Uważam, że pomoce są bardzo praktyczne i uprzyjemniają naukę dzieciom, które chętnie z nich korzystają. Szczególną popularnoscią cieszą się karty, ponieważ przy ich używaniu jest najwięcej śmiechu i zabawy, a jednocześnie dzieciaki naprawdę uczą się ortografii. 

Agnieszka Kowalska

postów: 36

Korzystam chętnie z zabranicznych serwisów, gdzie nauczyciele pokazują rozwiązania metodyczne. Lubię podglądać też pomysły metodyków j. obcych, bo mają niekiedy świetne rozwiązania dla uczniów. Lubię wszelkie graficzne metody obrazowania treści, wykorzystuję też gry planszowe - mamy w klasie nawet Klub Gier! 

Grażyna Peplińska

postów: 15

Często korzystam  korzystam z różnego rodzaju gier planszowych rebusów, krzyżówek, układanek geometrycznych, puzzli.

Agnieszka Mąka

postów: 13

Nie pracuję z dziećmi z klas I-III, ale w starszych klasach korzystam z gier dydaktycznych, rebusów, tekstów z lukami, wykorzystujemy teksty czytane orzez lektora.

Iwona Majewska

postów: 59


W swojej pracy bardzo często sięgam do różnych pomocy. Do ćwiczeń w czytaniu bardzo często stosuję kolorowe nakładki do czytania, które faktycznie się sprawdzają w przypadku dzieci, które mają duże problemy z opanowaniem  tej umiejętności. "Karty Ortobratki" wykorzystuję nie tylko do gry w "Piotrusia", ale do układania krzyżówek, opowiadań , czy jako pomoc do utrwalania wyrazów z daną trudnością ortograficzną. Podczas wprowadzania liter chętnie sięgam do alfabetu sensorycznego, dzieci świetnie bawią się, kiedy to muszą za pomocą dotyku odczytywać litery. Często stosuję różne gry planszowe, "Memory", "Dyktanda graficzne" itp.

Dorota Królikowska-Wałach

postów: 7

  W swojej pracy korzystam z wielu różnorodnych metod i pomocy dostosowując je do aktualnych potrzeb i możliwości ucznia.Staram się, żeby zajęcia były różnorodne i interesujące. Cały czas poszukuję innych metod.


 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.