Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: zad.2Zaloguj się na naszym forum i napisz, jakie widzisz szanse na animowanie Ortograffiti w Twojej szkole. Co zyskają Twoi uczniowie? Jaki wpływ p...

Autor Wiadomość
Weronika Rożek

postów: 12

Mam nadzieję, że oprócz atrakcyjności dla moich dzieci metoda ta pozwoli mi na lepsze poznanie ich i oni poznają siebie jako klasa/grupa, będą bardziej zintegrowani poprzez wspólne działania i w miłej, bezpiecznej atmosferze będą udoskonalać swoje umiejętności. 

Małgorzata Ożgo

postów: 1

Dzień dobry.


Cieszę się, że mogę skorzystać z możliwości udziału w Kursie  Animator Ortograffiti.


W ubiegłym roku szkolnym stosowałam elementy tej metody.


Moi uczniowie byli zainteresowani taką formą zajęć. Myślę, że dzięki rozwiązaniom proponowanym przez Ortograffiti  zrozumieją, iż trudności można pokonać,


uwierzą we własne siły oraz stworzą grupę, w której będą czuć się bezpieczni i potrzebni.

Iwona Kirsz-Kąsek

postów: 2

Dzień dobry,


W klasie mamy Kącik czytelniczy, gdzie moi uczniowie bardzo chętnie zaglądają na każdej przerwie (lub gdy wcześniej skończą wykonywaną na lekcji pracę). To książki (również gry) z mojego prywatnego księgozbioru. Wiem, że będą zachwycone nową formą kącika i już nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć ich reakcję! Moja inicjatywa zawsze zostaje nagrodzona ich entuzjazmem i zaangażowaniem w pracę. Pomysły świetne, z pewnością będą generować u mnie kolejne. Pozdrawiam!  


 

Anna Ziółkowska-Gębuś

postów: 8

Pracowałam na ortografiiti w poprzedniej szkole na zajęciach korekcyjno - kompensacyjnych i byłam badzo zadowolona. Praca polegała na polisensorycznym poznawaniu świata. dzieci chętnie pracowały na zeszytach ortografiiti w klasach IV - VI. ortografiiti z Bratkiem równiez wykorzystywałam na zajeciach wyrównawczych. Myślę, ze metoda ma duże szanse powodzenia w mojej szkole. Planuję wykorzystać zeszyty do pracy na zajęciach wyrównawczych. Zawsze twierdziłam, że operon ma bardzo duże zasoby terapeutyczne. 

Anna Ziółkowska-Gębuś

postów: 8

Pracowałam na ortografiiti w poprzedniej szkole na zajęciach korekcyjno - kompensacyjnych i byłam badzo zadowolona. Praca polegała na polisensorycznym poznawaniu świata. dzieci chętnie pracowały na zeszytach ortografiiti w klasach IV - VI. ortografiiti z Bratkiem równiez wykorzystywałam na zajeciach wyrównawczych. Myślę, ze metoda ma duże szanse powodzenia w mojej szkole. Planuję wykorzystać zeszyty do pracy na zajęciach wyrównawczych. Zawsze twierdziłam, że operon ma bardzo duże zasoby terapeutyczne. 

Beata Włodarczyk

postów: 6

Z Ortograffiti pracują już kilka lat i nadal jestem zachwycona, moi uczniowie również. Postac Bratka może zdziałać cuda, zwłaszcza u dzieci, którym trudności  w czytaniu i pisaniu "przeszkadzają" zasymilować się z grupą równieśniczą. Bratek pomaga i tym, którzy są nieśmiali, w pokonywaniu własnych nieśmiałości i utwierdza w przekonaniu o własnej wartości. Dlatego pomysł z Klubem uważam za strzał w dziesiatkę.


Elementy zajęć z Ortograffiti stosuję również w pracy na zajęciach z klasą i zawsze wzbudza to wielkie zainteresowanie.

IZABELA MORYS

postów: 3

Dopiero startuję z Ortograffiti, ale widzę tutaj wiele możliwości. W tej chwili tak wiele dzieci potrzebuje wsparcia i pomocy, że nie będę narzekać na brak chętnych. Jeszcze tylko ciekawa formuła, świetne materiały i ... do dzieła. 

Marta Badowska
Autorka kursu

postów: 22


Wracam do Bratka i bajek. Niezastąpione są w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, kiedy w klasie pojawiają się problemy nie tylko z nauką. Wspaniale wspomagają trudną pracę nauczyciela z dziećmi "pogubionymi emocjonalnie", pozwalają uwierzyć dzieciom w swoje możliwości i zachęcają do pracy pomimo zadrzających się niepowodzeń. 



Dokładnie tak! A biorąc pod uwagę rosnącą liczbe problemów, które zauważamy u dzieci, zadbanie o ich emocje jest bardzo ważne - szczególnie zaś na etapie wczesnoszkolnym. happy To nam daje podbudowę pod dalszą pracę, która przecież będzie trwała jeszcze długi czas. happy

Aleksandra Bułak

postów: 3

Wracam do Bratka i bajek. Niezastąpione są w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, kiedy w klasie pojawiają się problemy nie tylko z nauką. Wspaniale wspomagają trudną pracę nauczyciela z dziećmi "pogubionymi emocjonalnie", pozwalają uwierzyć dzieciom w swoje możliwości i zachęcają do pracy pomimo zadrzających się niepowodzeń. 

Jagoda Dukiel

postów: 4

Metoda Ortograffiti pomoże uatrakcyjnić zajęcia jak i poszerzy mój warsztat, ale przede wszystkim pomoże uczniom.

Hanna Pałczyńska

postów: 14

Będąc wieloletnim nauczycielem i pracując z dziećmi wymagającymi wsparcia w nauce czytania i pisania, dużo czasu poświęcałam na poszukiwanie i tworzenie materiałów do pracy. Cieszę się więc na pomysły i obudowę oraz cenne wskazówki, jakie niesie za sobą metoda ortograffiti.

ALEKSANDRA ŁYSKOWSKA

postów: 1

Mam nadzieję że dzięki Ortofrafitti uatrakcyjnię zajęcia {#emotions_dlg.laughing}

Barbara Rewig

postów: 7

Witam wszystkich! Od kilkunastu lat zajmuję się udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom o specjalnych potrzebach edukacycjnych w ramach zajęć rewalidacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych i korekcyjno-kompensacyjnych. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są dla mnie nowym wyzwaniem. Prowadzę je dopiero drugi rok. Początkowo korzystałam z różnorodnych materiałów dostępnych w mojej biblioteczce. W bieżącym roku szkolnym zaczęłam poznawać metodę ortograffiti i wprowadzać ją w tok zajęć. Zauważam ogromną potrzebę wykorzystywania tej metody w pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce oraz w pracy z dziećmi z różymi dysfunkcjami, posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W naszej placówce prowadzimy szerokie spektrum działań w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej ze względu na oddziały integracyjne. Odnoszę jednak wrażenie, że coraz więcej dzieci potrzebuje naszego wsparcia i pomocy (począwszy od tych najmłodszych, którzy trafiają do klasy pierwszej). Obserwuję duże trudności w zakresie koncentracji uwagi, zaburzenia funkcji poznawczych oraz brak inwencji twórczej. Uważam więc, że metoda ortograffiti doskonale wpisuje się w korektę tego zo zaburzone i kompensację tego co jest mocną stroną dzieci w dzisiejszych czasach.

Sabina Groń

postów: 4

Szanse na animowanie Ortograffiti w mojej szkole oceniam jako realne. To prawda, że jest coraz więcej dzieci, które mają trudności w nauce lub po prostu potrzebują zainteresowania ze strony osoby dorosłej (chcą być wysłuchane).


Moje polonistyczne serce raduje fakt, iż metoda ta kładzie nacisk na: czytanie, rozmawianie oraz rozwijanie kreatywności.

Wioletta Szczepańska

postów: 13

Wiam


Nie korzystałam z Metody Ortograffiti. Wiem, że w szkole, której pracuję, jest ona stosowana przez terapeutę w klasach 4 - 7. Jednak po zapoznaniu się z materiałem z całą pewnością stwierdzam, że ta metoda znajdzie szersze zastosowanie, przede wszystkim w edukacji wczesnoszkolnej. Sam pomysł klubów, jest super. Uczniowie lubią pracować w małych grupach. Nie mogę się doczekać kiedy rozpocznę przygodę z Bratkiem. 

Agata Grzegorczyk

postów: 5

Myślę, że metoda Ortograffiti to ciekawe i potrzebne rozwiązanie, dlatego chciałabym je wprowadzić w mojej szkole. Jest coraz więcej dzieci, które mają specyficzne trudności w nauce. Warto zaproponować im nowe rozwiązania.


Agata

Marta Badowska
Autorka kursu

postów: 22

Jest nas tutaj coraz więcej, to bardzo dobry sygnał. 


 


Widać u Państwa z jednej strony sporo doświadczenia w różnych obszarach, a z drugiej ciekawość, potrzebę rozwoju i wyjścia naprzeciw uczniom.  happy Serdecznie pozdrawiam wszystkich uczestników szkolenia i zapraszam tych, którzy jeszcze się nie wypowiadali! Zajrzyjcie do nas i zostawcie ślad po sobie happy


 


 

Renata Stańczak

postów: 1

Dzień Dobry


Zalezy mi na stworzeniu Klubu Ortoraffiti w mojej szkole, pragnę rozpropagować ideę pasjonujących doświadczeń i mądrych ćwiczeń  , zawartych w materiałach związanych z wykorzystywanie Metody Ortograffiti, pogłębić swoje umiejętności, przekazać zdobytą wiedzę moim uczniom- uczestniczącym w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.


Może ktoś z Państwa podzieli się swoim doświadczeniem w pracy z najmłodszymi uczniami szkoły podstawowej?

Nina Florczak-Mendyka

postów: 17

Witam,


Cieszę się, że zorganizowano kurs, dzięki któremu będę mogła poznać ciekawe rozwiązania w pracy z uczniami mającymi trudności w nauce.Ortografiti uatrakcyjni moje zajęcia, wpłynie pozytywnie na efekty, rozwój twórczego myślenia, osiagnięcie zamierzonych efektów. Współpraca nauczyciela z uczniem i jego rodzicem okaże się łatwiejsza.

Roman Gajda

postów: 23

Mam nadzieję, że uda mi się zaangażować uczniów w działalność Klubu Ortgraffiti i razem będziemy praktycznie sprawdzać zalety metody Ortograffiti. Ufam, że na jej stosowaniu zyskamy wszyscy - uczniowie jeszcze bardziej zintegrują się poprzez wspólne działania jednocześnie podnosząc swe umiejętności, a ja .... razem z nimi. {#emotions_dlg.smile}

Zmodyfikowany: Niedziela, 11 Marzec 2018 12:46:57 - Roman Gajda

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.