Autor
|
Wiadomość
|
Jagienka Pieprzowska
Kursy internetowe z Operonem
|
Zaloguj się na naszym forum i napisz, jakie widzisz szanse na animowanie Ortograffiti w Twojej szkole. Co zyskają Twoi uczniowie? Jaki wpływ projekt ten może mieć na Twoje środowisko
szkolne?
|
Data wpisu:
08.03.2018
|
Katarzyna Milanowska
|
Fajna metoda, przystępna dla uczniów. Interesowałam się nią już wcześniej, ale brakowało mi takiego kursu. Myślę, że w mojej szkole będą chętni, żeby uczestniczyć w takich zajęciach. Mam głowę pełną pomysłów.
|
Data wpisu:
12.03.2022
|
Violetta Kędzior
|
Założenie Klubu Ortograffitti pomoże mi zamienić naukę typu papier-ołówek w zabawę. Liczę, że uczniowie będą czuli przynależność do naszego Klubu jako formę wyróżniania. Cieszę się, że mam do dyspozycji dużą salę na zajęcia. Chciałabym wprowadzić dużo ćwiczeń ruchowych.
|
Data wpisu:
23.09.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
Myślę, że założenie Klubu Ortograffiti w szkole podstawowej, w której uczę, pozwoliłoby mi lepiej zorganizować, usystematyzować i uporządkować pracę podczas zajęć wyrównywania wiedzy z języka polskiego. W ubiegłym roku szkolnym na zajęcia te uczęszczali równocześnie uczniowie z klas: IV, V i VI, co wymagało niekiedy przygotowania trzech różnych materiałów ćwiczeniowych w postaci kserokopii. Ponadto każdej z grup należało osobno poświęcić uwagę i znaleźć dodatkowo czas na pracę indywidualną, co było trudnym przedsięwzięciem, zwłaszcza, gdy uczniowie byli zmęczeni lub niezainteresowani pracą. Instytucja klubu, jako organizacji elitarnej (legitymacje, logo, zadania, regulamin, znaki identyfikujące), mogłaby zwiększyć atrakcyjność pozalekcyjnych zajęć i zachęcić do uczestnictwa. Uczniowie nie czuliby, że za posiadanie deficytu wiedzy lub umiejętności, są karani zajęciami pozalekcyjnymi. Wspólnie ustanowiony regulamin z pewnością pozwoli zwiększyć dyscyplinę na zajęciach oraz sprawi, że uczniowie poczują się odpowiedzialni za panującą atmosferę. Kreatywne zadania, włączenie gier, zabaw, rysunków i ćwiczeń ruchowych sprawi, że praca nad wyrównywaniem wiedzy nie będzie odczuwana jako nużąca. Ponadto realizacja projektów i możliwość pochwalenia się wynikami pracy na forum szkoły z pewnością dowartościuje uczniów. Działania projektowe uatrakcyjnią życie szkoły i umożliwią zaangażowanie do współpracy wszystkich uczniów, przy czym rolę liderów w koordynowaniu zadań będą pełnini klubowicze, co zmotywuje ich do rzetelnej pracy oraz wzmocni pewność siebie. Oczywiście należy też wspomnieć o wartości edukacyjnej samych zadań z zeszytów Ortograffiti, dzięki którym uczniowie osiągną oczekiwane postępy w nauce. Posiadanie jednego zeszytu ćwiczeń, zamiast pakietu czarno-białych kserokopii, usprawni samodzielną pracę uczniów w domu, a w przypadku czwartoklasistów - ułatwi rodzicom kontrolowanie tej pracy.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
Myślę, że założenie Klubu Ortograffiti w szkole podstawowej, w której uczę, pozwoliłoby mi lepiej zorganizować, usystematyzować i uporządkować pracę podczas zajęć wyrównywania wiedzy z języka polskiego. W ubiegłym roku szkolnym na zajęcia te uczęszczali równocześnie uczniowie z klas: IV, V i VI, co wymagało niekiedy przygotowania trzech różnych materiałów ćwiczeniowych w postaci kserokopii. Ponadto każdej z grup należało osobno poświęcić uwagę i znaleźć dodatkowo czas na pracę indywidualną, co było trudnym przedsięwzięciem, zwłaszcza, gdy uczniowie byli zmęczeni lub niezainteresowani pracą. Instytucja klubu, jako organizacji elitarnej (legitymacje, logo, zadania, regulamin, znaki identyfikujące), mogłaby zwiększyć atrakcyjność pozalekcyjnych zajęć i zachęcić do uczestnictwa. Uczniowie nie czuliby, że za posiadanie deficytu wiedzy lub umiejętności, są karani zajęciami pozalekcyjnymi. Wspólnie ustanowiony regulamin z pewnością pozwoli zwiększyć dyscyplinę na zajęciach oraz sprawi, że uczniowie poczują się odpowiedzialni za panującą atmosferę. Kreatywne zadania, włączenie gier, zabaw, rysunków i ćwiczeń ruchowych sprawi, że praca nad wyrównywaniem wiedzy nie będzie odczuwana jako nużąca. Ponadto realizacja projektów i możliwość pochwalenia się wynikami pracy na forum szkoły z pewnością dowartościuje uczniów. Działania projektowe uatrakcyjnią życie szkoły i umożliwią zaangażowanie do współpracy wszystkich uczniów, przy czym rolę liderów w koordynowaniu zadań będą pełnini klubowicze, co zmotywuje ich do rzetelnej pracy oraz wzmocni pewność siebie. Oczywiście należy też wspomnieć o wartości edukacyjnej samych zadań z zeszytów Ortograffiti, dzięki którym uczniowie osiągną oczekiwane postępy w nauce. Posiadanie jednego zeszytu ćwiczeń, zamiast pakietu czarno-białych kserokopii, usprawni samodzielną pracę uczniów w domu, a w przypadku czwartoklasistów - ułatwi rodzicom kontrolowanie tej pracy.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
Myślę, że założenie Klubu Ortograffiti w szkole podstawowej, w której uczę, pozwoliłoby mi lepiej zorganizować, usystematyzować i uporządkować pracę podczas zajęć wyrównywania wiedzy z języka polskiego. W ubiegłym roku szkolnym na zajęcia te uczęszczali równocześnie uczniowie z klas: IV, V i VI, co wymagało niekiedy przygotowania trzech różnych materiałów ćwiczeniowych w postaci kserokopii. Ponadto każdej z grup należało osobno poświęcić uwagę i znaleźć dodatkowo czas na pracę indywidualną, co było trudnym przedsięwzięciem, zwłaszcza, gdy uczniowie byli zmęczeni lub niezainteresowani pracą. Instytucja klubu, jako organizacji elitarnej (legitymacje, logo, zadania, regulamin, znaki identyfikujące), mogłaby zwiększyć atrakcyjność pozalekcyjnych zajęć i zachęcić do uczestnictwa. Uczniowie nie czuliby, że za posiadanie deficytu wiedzy lub umiejętności, są karani zajęciami pozalekcyjnymi. Wspólnie ustanowiony regulamin z pewnością pozwoli zwiększyć dyscyplinę na zajęciach oraz sprawi, że uczniowie poczują się odpowiedzialni za panującą atmosferę. Kreatywne zadania, włączenie gier, zabaw, rysunków i ćwiczeń ruchowych sprawi, że praca nad wyrównywaniem wiedzy nie będzie odczuwana jako nużąca. Ponadto realizacja projektów i możliwość pochwalenia się wynikami pracy na forum szkoły z pewnością dowartościuje uczniów. Działania projektowe uatrakcyjnią życie szkoły i umożliwią zaangażowanie do współpracy wszystkich uczniów, przy czym rolę liderów w koordynowaniu zadań będą pełnini klubowicze, co zmotywuje ich do rzetelnej pracy oraz wzmocni pewność siebie. Oczywiście należy też wspomnieć o wartości edukacyjnej samych zadań z zeszytów Ortograffiti, dzięki którym uczniowie osiągną oczekiwane postępy w nauce. Posiadanie jednego zeszytu ćwiczeń, zamiast pakietu czarno-białych kserokopii, usprawni samodzielną pracę uczniów w domu, a w przypadku czwartoklasistów - ułatwi rodzicom kontrolowanie tej pracy.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
Myślę, że założenie Klubu Ortograffiti w szkole podstawowej, w której uczę, pozwoliłoby mi lepiej zorganizować, usystematyzować i uporządkować pracę podczas zajęć wyrównywania wiedzy z języka polskiego. W ubiegłym roku szkolnym na zajęcia te uczęszczali równocześnie uczniowie z klas: IV, V i VI, co wymagało niekiedy przygotowania trzech różnych materiałów ćwiczeniowych w postaci kserokopii. Ponadto każdej z grup należało osobno poświęcić uwagę i znaleźć dodatkowo czas na pracę indywidualną, co było trudnym przedsięwzięciem, zwłaszcza, gdy uczniowie byli zmęczeni lub niezainteresowani pracą. Instytucja klubu, jako organizacji elitarnej (legitymacje, logo, zadania, regulamin, znaki identyfikujące), mogłaby zwiększyć atrakcyjność pozalekcyjnych zajęć i zachęcić do uczestnictwa. Uczniowie nie czuliby, że za posiadanie deficytu wiedzy lub umiejętności, są karani zajęciami pozalekcyjnymi. Wspólnie ustanowiony regulamin z pewnością pozwoli zwiększyć dyscyplinę na zajęciach oraz sprawi, że uczniowie poczują się odpowiedzialni za panującą atmosferę. Kreatywne zadania, włączenie gier, zabaw, rysunków i ćwiczeń ruchowych sprawi, że praca nad wyrównywaniem wiedzy nie będzie odczuwana jako nużąca. Ponadto realizacja projektów i możliwość pochwalenia się wynikami pracy na forum szkoły z pewnością dowartościuje uczniów. Działania projektowe uatrakcyjnią życie szkoły i umożliwią zaangażowanie do współpracy wszystkich uczniów, przy czym rolę liderów w koordynowaniu zadań będą pełnini klubowicze, co zmotywuje ich do rzetelnej pracy oraz wzmocni pewność siebie. Oczywiście należy też wspomnieć o wartości edukacyjnej samych zadań z zeszytów Ortograffiti, dzięki którym uczniowie osiągną oczekiwane postępy w nauce. Posiadanie jednego zeszytu ćwiczeń, zamiast pakietu czarno-białych kserokopii, usprawni samodzielną pracę uczniów w domu, a w przypadku czwartoklasistów - ułatwi rodzicom kontrolowanie tej pracy.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
Myślę, że założenie Klubu Ortograffiti w szkole podstawowej, w której uczę, pozwoliłoby mi lepiej zorganizować, usystematyzować i uporządkować pracę podczas zajęć wyrównywania wiedzy z języka polskiego. W ubiegłym roku szkolnym na zajęcia te uczęszczali równocześnie uczniowie z klas: IV, V i VI, co wymagało niekiedy przygotowania trzech różnych materiałów ćwiczeniowych w postaci kserokopii. Ponadto każdej z grup należało osobno poświęcić uwagę i znaleźć dodatkowo czas na pracę indywidualną, co było trudnym przedsięwzięciem, zwłaszcza, gdy uczniowie byli zmęczeni lub niezainteresowani pracą. Instytucja klubu, jako organizacji elitarnej (legitymacje, logo, zadania, regulamin, znaki identyfikujące), mogłaby zwiększyć atrakcyjność pozalekcyjnych zajęć i zachęcić do uczestnictwa. Uczniowie nie czuliby, że za posiadanie deficytu wiedzy lub umiejętności, są karani zajęciami pozalekcyjnymi. Wspólnie ustanowiony regulamin z pewnością pozwoli zwiększyć dyscyplinę na zajęciach oraz sprawi, że uczniowie poczują się odpowiedzialni za panującą atmosferę. Kreatywne zadania, włączenie gier, zabaw, rysunków i ćwiczeń ruchowych sprawi, że praca nad wyrównywaniem wiedzy nie będzie odczuwana jako nużąca. Ponadto realizacja projektów i możliwość pochwalenia się wynikami pracy na forum szkoły z pewnością dowartościuje uczniów. Działania projektowe uatrakcyjnią życie szkoły i umożliwią zaangażowanie do współpracy wszystkich uczniów, przy czym rolę liderów w koordynowaniu zadań będą pełnini klubowicze, co zmotywuje ich do rzetelnej pracy oraz wzmocni pewność siebie. Oczywiście należy też wspomnieć o wartości edukacyjnej samych zadań z zeszytów Ortograffiti, dzięki którym uczniowie osiągną oczekiwane postępy w nauce. Posiadanie jednego zeszytu ćwiczeń, zamiast pakietu czarno-białych kserokopii, usprawni samodzielną pracę uczniów w domu, a w przypadku czwartoklasistów - ułatwi rodzicom kontrolowanie tej pracy.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
Myślę, że założenie Klubu Ortograffiti w szkole podstawowej, w której uczę, pozwoliłoby mi lepiej zorganizować, usystematyzować i uporządkować pracę podczas zajęć wyrównywania wiedzy z języka polskiego. W ubiegłym roku szkolnym na zajęcia te uczęszczali równocześnie uczniowie z klas: IV, V i VI, co wymagało niekiedy przygotowania trzech różnych materiałów ćwiczeniowych w postaci kserokopii. Ponadto każdej z grup należało osobno poświęcić uwagę i znaleźć dodatkowo czas na pracę indywidualną, co było trudnym przedsięwzięciem, zwłaszcza, gdy uczniowie byli zmęczeni lub niezainteresowani pracą. Instytucja klubu, jako organizacji elitarnej (legitymacje, logo, zadania, regulamin, znaki identyfikujące), mogłaby zwiększyć atrakcyjność pozalekcyjnych zajęć i zachęcić do uczestnictwa. Uczniowie nie czuliby, że za posiadanie deficytu wiedzy lub umiejętności, są karani zajęciami pozalekcyjnymi. Wspólnie ustanowiony regulamin z pewnością pozwoli zwiększyć dyscyplinę na zajęciach oraz sprawi, że uczniowie poczują się odpowiedzialni za panującą atmosferę. Kreatywne zadania, włączenie gier, zabaw, rysunków i ćwiczeń ruchowych sprawi, że praca nad wyrównywaniem wiedzy nie będzie odczuwana jako nużąca. Ponadto realizacja projektów i możliwość pochwalenia się wynikami pracy na forum szkoły z pewnością dowartościuje uczniów. Działania projektowe uatrakcyjnią życie szkoły i umożliwią zaangażowanie do współpracy wszystkich uczniów, przy czym rolę liderów w koordynowaniu zadań będą pełnini klubowicze, co zmotywuje ich do rzetelnej pracy oraz wzmocni pewność siebie. Oczywiście należy też wspomnieć o wartości edukacyjnej samych zadań z zeszytów Ortograffiti, dzięki którym uczniowie osiągną oczekiwane postępy w nauce. Posiadanie jednego zeszytu ćwiczeń, zamiast pakietu czarno-białych kserokopii, usprawni samodzielną pracę uczniów w domu, a w przypadku czwartoklasistów - ułatwi rodzicom kontrolowanie tej pracy.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Agnieszka Romaneczko
|
Myślę, że założenie Klubu Ortograffiti w szkole podstawowej, w której uczę, pozwoliłoby mi lepiej zorganizować, usystematyzować i uporządkować pracę podczas zajęć wyrównywania wiedzy z języka polskiego. W ubiegłym roku szkolnym na zajęcia te uczęszczali równocześnie uczniowie z klas: IV, V i VI, co wymagało niekiedy przygotowania trzech różnych materiałów ćwiczeniowych w postaci kserokopii. Ponadto każdej z grup należało osobno poświęcić uwagę i znaleźć dodatkowo czas na pracę indywidualną, co było trudnym przedsięwzięciem, zwłaszcza, gdy uczniowie byli zmęczeni lub niezainteresowani pracą. Instytucja klubu, jako organizacji elitarnej (legitymacje, logo, zadania, regulamin, znaki identyfikujące), mogłaby zwiększyć atrakcyjność pozalekcyjnych zajęć i zachęcić do uczestnictwa. Uczniowie nie czuliby, że za posiadanie deficytu wiedzy lub umiejętności, są karani zajęciami pozalekcyjnymi. Wspólnie ustanowiony regulamin z pewnością pozwoli zwiększyć dyscyplinę na zajęciach oraz sprawi, że uczniowie poczują się odpowiedzialni za panującą atmosferę. Kreatywne zadania, włączenie gier, zabaw, rysunków i ćwiczeń ruchowych sprawi, że praca nad wyrównywaniem wiedzy nie będzie odczuwana jako nużąca. Ponadto realizacja projektów i możliwość pochwalenia się wynikami pracy na forum szkoły z pewnością dowartościuje uczniów. Działania projektowe uatrakcyjnią życie szkoły i umożliwią zaangażowanie do współpracy wszystkich uczniów, przy czym rolę liderów w koordynowaniu zadań będą pełnini klubowicze, co zmotywuje ich do rzetelnej pracy oraz wzmocni pewność siebie. Oczywiście należy też wspomnieć o wartości edukacyjnej samych zadań z zeszytów Ortograffiti, dzięki którym uczniowie osiągną oczekiwane postępy w nauce. Posiadanie jednego zeszytu ćwiczeń, zamiast pakietu czarno-białych kserokopii, usprawni samodzielną pracę uczniów w domu, a w przypadku czwartoklasistów - ułatwi rodzicom kontrolowanie tej pracy.
|
Data wpisu:
19.08.2021
|
Izabela Kapral
|
Pracuję w szkole integracyjnej gdzie większośc dzieci posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jestem pewna, że zajęcia z Ortografitti będą dla nich ciekawą propozycją do odkrywania swiata czytania czy pisania. Uważam, że dzięki tym zajęciom będą przyjażnie podchodzic do nauki co przyniesie lepsze efekty podczas realizowania zadań z podstawy programowej.
|
Data wpisu:
21.07.2021
|
Izabela Kapral
|
Pracuję w szkole integracyjnej gdzie większośc dzieci posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jestem pewna, że zajęcia z Ortografitti będą dla nich ciekawą propozycją do odkrywania swiata czytania czy pisania. Uważam, że dzięki tym zajęciom będą przyjażnie podchodzic do nauki co przyniesie lepsze efekty podczas realizowania zadań z podstawy programowej.
|
Data wpisu:
21.07.2021
|
Elżbieta LOHRFINK
|
Pracuję m.in. z klasą 4, w której spora część uczniów ma bardzo duży problem z poziomem graficznym pisma (nieksztaltne, nieczytelne). Zaczęłam szukać sposobu, aby poprawić ten stan rzeczy i w taki sposób znalazłam zeszyty Ortografitti "Od dysgrafii do kaligrafii". Zaproponowała Dyrekcji , że będę prowadziła te zajęcia metoda Ortografii tti. Mam zielone światło na założenie Klubu i rozpoczęcie pracy. Rodzice uczniów zadowoleni z pomysłu
W szkole nikt nie pracuje tą metodą, wiec mam trochę obaw : czy sobie poradzę, czy dobrze ją wprowadzę .
|
Data wpisu:
04.03.2019
|
Grażyna Peplińska
|
W obecnym roku szkolnym pracyję z klasą I.Czytałam o Metodzie Ortografiiti i chcę dzięki niej uatrakcyjnić zajęcia dydaktyczne.
|
Data wpisu:
28.02.2019
|
Grażyna Peplińska
|
W obecnym roku szkolnym pracyję z klasą I klasą.Czytałam o Metodzie Ortografiiti i chcę dzięki niej uatrakcyjnić zajęcia dydaktyczne.
|
Data wpisu:
28.02.2019
|
Iwona Majewska
|
Już od wielu lat stosuję metodę Ortograffiti w mojej szkole. Częściej stosowałam ją w klasach starszych ( od IV), niestety w tych klasach Bratek nam nie towarzyszył. Od ubiegłego roku prowadziłam zajęcia również w klasie III z pomocą Bratka. Dzieci od razu pokochały tę sympatyczną postać i również w tym roku (już kl. IV) też dopominały się udziału Bratka w zajęciach. Zakochałam się w metodzie Ortograffiti od pierwszego wejrzenia. Bardzo mi pomogła w prowadzeniu zajęć korekcyjno- kompensacyjnych. Moi uczniowie zyskali wspaniałe pomoce dydaktyczne, które w sposób ciekawy i atrakcyjny pomagają im pokonać trudności, na które napotykają w trakcie nauki. Animowanie podniesie jeszcze atrakcyjność tych zajęć i pomoże jeszcze bardziej zainteresować uczniów tymi zajęciami. A moż inni nauczyciele również zaiteresują się tą metodą?
|
Data wpisu:
13.11.2018
|
Anna Masztakowska-Struś
|
Moim zdaniem Metoda Ortograffiti to bardzo cielawa forma zajęć, nie tylko dla najmłodszych. U mnie w szkole nikt do tej pory nie zdecydował się aby ostatecznie zapisać się na kurs. Dlatego przecieram szlaki, mając nadzieję że poradzę sobie z tym nowo podjętym działaniem.
|
Data wpisu:
10.11.2018
|
Agnieszka Kosek-Jabłońska
|
Witam, nie pierwszy raz spotykam się z metodą Ortografitti. Zawsze była to ciekawa forma pracy, w której można było wykorzystać bardzo rozległą wiedzę uczniów(nie tylko tą pochodzącą z podręczników szkolnych) i zachęcić mniej zmotywowanych do pracy.
|
Data wpisu:
29.10.2018
|
Monika Domagała
|
Jestem nauczycielką klas 1-3. Metodę Ortograffiti, znam od dawna. Korzystałam z zestawów do klasy 1 i 2. W tym roku szkolnym pracuję tą metodą w ramach Klubu Ortograffiti z uczniami klasy trzeciej. Dzieci są pełne zapału i bardzo dumne z przynależności do Klubu. Pokładam duże nadzieje w tej metodzie i liczę, że atrakcyjna forma zajęć i nasze wspólne działania ułatwią dzieciakom kolejny krok, czyli przejście do klasy czwartej.
|
Data wpisu:
29.10.2018
|
Ewa Czuszkiewicz
|
Witam serdecznie wszystkich, którym "chce się chcieć"
Myślę, że taka zabawowa forma nauczania, czyni trudne rzeczy łatwymi. Dzieci uwielbiają zabawki, zabawy i... nauczycieli,którzy im to umożliwiają.
W świecie dzieci (i nie tylko dzieci) rządzi chaos i nadmiar bodźców. Potrzeba więc uporządkowania, celu i jasnego przedstawienia oczekiwań. A to zapewnia formuła Ortograffiti. Niewątpliwie wielką rolę odgrywa nauczyciel, którego zaangażowanie, pasja, czas poświęcony na tę metodę mogą zwielokrotnić sukces. Mam ten luksus, że pracując w klasach 1-3, mam własną salę lekcyjną. zamierzam w niej właśnie załozyć bazę Bratka. Planuję zaangażować do pomocy moich dawnych uczniów, obecnie "studentów" klasy 4. Na pewno się uda!
|
Data wpisu:
28.10.2018
|