Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Zaproszenie na kongres edukacji wczesnoszkolnej

Ledwo zaczęły się wakacje, a ja już o wrześniu.... ale i tak trochę za późno, bo już 8 lipca upływa pierwszy (cena promocyjna) termin rejestracji na  I kongres edukacyjny nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej pod hasłem “Uczymy dla przyszłości”. Odbędzie się on 20 września na Uniwersytecie Gdańskim. Organizują go Instytut Promocji Edukacji przy współpracy z Instytutem Psychologii UG oraz Wydawnictwem Pedagogicznym Operon. Kongres (w przygotowaniach do którego mam zaszczyt uczestniczyć) ma mieć formułę nieco odmienną od większości konferencji edukacyjnych, w których brałem udział w ostatnich latach. Zamysłem organizatorów jest umożliwienie wszystkim delegatom wzięcie aktywnego udziału w obradach – przeznaczono wiele czasu na pytania, dyskusje i informację zwrotną. Wystąpienia plenarne będą bardzo krótkie (15 minut) i dynamiczne – oprócz tego liczne warsztaty. Przeczytajcie proszę program, do którego link powyżej.

 

Liczę na spotkanie “w realu” w Gdańsku!

 

Komentarze (0)

Zaloguj się aby dodać komentarz

Marcin Szczerbiński

Blog dra Marcina Szczerbińskiego

Pochodzę z Bielska-Białej. W dzieciństwie miałem szczęście wędrować sporo po Beskidach i przeczytać wiele dobrych książek. Osobistych kontaktów z trudnościami w czytaniu i pisaniu miałem niewiele, czym jest dysleksja, dowiedziałem się właściwie dopiero w trakcie zajęć na czwartym roku studiów (psychologia, UJ – ach, piękny Kraków!), lecz problematyka ta szybko mnie zainteresowała. Zdecydowałem się napisać doktorat na temat psychologicznych mechanizmów uczenia się czytania i pisania. Ukończyłem go na University College London w 2001 roku. Przez dziesięć lat pracowałem jako wykładowca psychologii w instytucie logopedii na Uniwersytecie w Sheffield, ucząc głównie psychologii rozwojowej, metodologii badań, statystyki oraz problematyki czytania, pisania i dysleksji. W styczniu 2011 raz jeszcze zmieniłem kraj: obecnie pracuję w instytucie psychologii na uniwersytecie w Cork (Irlandia). Mam też trochę doświadczeń w pracy jako nauczyciel angielskiego, tłumacz i statystyk. Na moim biurku w pracy stoi bursztynowa róża – odznaka honorowego członkostwa Polskiego Towarzystwa Dysleksji, z której jestem bardzo dumny. Pytany o moje zainteresowania naukowe odpowiadam: „Wszystko, co wiąże się z fenomenem czytania i pisania” . O tym też będzie ten blog. Historia pisma; psychologiczne mechanizmy uczenia się czytania i pisania; metodyka nauczania tych umiejętności; analfabetyzm funkcjonalny; dysleksja, dysgrafia i dysortografia, ich mechanizmy, diagnoza i terapia – oto niektóre z tematów, które chciałbym poruszyć. Zapraszam do lektury i do dyskusji!