Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty
Uczenie się i przyjemność nie wykluczają się wzajemnie. Realizacja tego na lekcjach matematyki jest zadaniem bardzo wymagającym dla nauczyciela. Matematyka sama w sobie jest przedmiotem trudnym, którego uczenie opiera się na żmudnym wyćwiczeniu poszczególnych umiejętności. Uczeń, który te umiejętności powinien nabywać, ze względu na otaczającą go technologię jest coraz bardziej wymagającym – nie bójmy się tego słowa – klientem. Sprzęt i oprogramowanie obecne w szkole niestety nie są sprzymierzeńcem nauczyciela.
Jak sobie radzić i nie zwariować? Moim zdaniem rozwiązaniem jest mądre stosowanie metod aktywizujących zarówno tych on-, jak i offlinowych. Wykorzystanie ich jest dobrym sposobem na przygotowanie uczniów do egzaminów, w tym nowego egzaminu ósmoklasisty.
CEL I IDEA KURSU
Celem kursu będzie poznanie nowoczesnych metod aktywizujących, których stosowanie uatrakcyjni lekcje matematyki i zwiększy zaangażowanie uczniów, a naukę zamieni w zabawę.
EFEKTY KURSU
Uczestnik kursu:
- usystematyzuje swoją wiedzę na temat metod aktywizujących
- pozna kilka gier, których stosowanie zamieni lekcje matematyki w zabawę
- rozwinie kompetencje w zakresie tworzenia i stosowania quizów interaktywnych na lekcjach matematyki
- nabędzie umiejętności wykorzystywania kodów QR podczas lekcji powtórzeniowych
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE
Koszt kursu: | bezpłatny |
Koszt egzaminu: | 45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł) Opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu. |
Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu: | tak – do pobrania po zdaniu egzaminu Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu. |
Przebieg kursu: | Publikacja materiałów szkoleniowych następuje zgodnie z harmonogramem kursu (zakończone moduły trafiają do archiwum kursu). UWAGA! Podczas aktywnej sesji egzaminacyjnej, materiały szkoleniowe są niedostępne. |
Zawartość kursu: | artykuły, ćwiczenia, linki do nagrań wideo, bibliografia, forum |
Do kiedy trwa: | do maja 2018 r. |
Liczba modułów: | 3 |
Liczba godzin: | 30 |
UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do 17 maja 2018 r.).
ZAWARTOŚĆ KURSU
Treści kursu zostały ujęte w 3 bloki tematyczne (moduły), na realizację których przeznaczono łącznie 30 godzin dydaktycznych. Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu oraz dodatkowe karty pracy przygotowane przez autorkę szkolenia.
W materiałach znajdują się artykuły do pobrania, bibliografia, zadania dla kursantów. Zachęcamy również do wypowiedzi na forum internetowym kursu.
PROGRAM KURSU
Moduł 1. Gry – najskuteczniejsza metoda aktywizująca na lekcjach matematyki
- Za i przeciw obecności metod aktywizujących w szkole
- Kilka słów o skuteczności metod
- Poznanie zasad BINGO matematycznego
- Gry: Ja mam, kto ma; Zgadnij, kto to
- Gry i zabawy wykorzystujące kości
Moduł 2. Quizy interaktywne
- Poznanie platform internetowych do tworzenia quizów interaktywnych: Quizizz, Quizlet, Kahoot
- Tworzenie prac domowych z wykorzystaniem Quizizz
- Tworzenie grupowych quizów z wykorzystaniem Quzilet
Moduł 3. Zakodowana matematyka
- Czym są kody QR
- Poznanie zasad odczytywania i tworzenia kodów QR
- Poznanie możliwości wykorzystania kodów QR na lekcjach matematyki
O? | KIEDY? |
Zapisy na szkolenie | od 15.03.2018 |
Moduł 1. | 12.04-25.04 |
Moduł 2. | 26.04-09.05 |
Moduł 3. | 10.05.23.05 |
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne | od 14.05.2018 – opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu |
Egzamin (terminy do wyboru) |
18,19,20,25,26,27.05 1,2,3,8,9,10.06 |
Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin | od 18.05. do 18.06.2018 r. |
O AUTORCE
Joanna Świercz - Nauczycielka matematyki w Publicznej Szkole Podstawowej nr 31 w Opolu. Członek Zarządu Głównego Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki oraz grupy Superbelfrzy RP. Autorka publikacji książkowych na temat wykorzystania metod aktywizujących na lekcjach matematyki, prowadzi bloga www.matmainaczej.pl. Od prawie dziesięciu lat szkoli nauczycieli. Trener Fundacji Orange w projekcie #SuperKoderzy. Doradca w Miejskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Opolu.
planowana data startu: 12.04.2018