Małe wielkie zmiany – zostań ekspertem od eduinnowacji
Kurs jest w pewnym sensie zaproszeniem na wycieczkę po innowacyjnych szkołach, w których są realizowane inspirujące projekty w aspekcie dydaktycznym, komunikacyjnym czy po prostu dotyczące zmiany wystroju wnętrz. Wspólnie zajrzymy do tych szkół, porozmawiamy z nauczycielami zaangażowanymi w zmiany, a także zaprosimy Was do podzielenia się własnymi inspiracjami oraz projektami na forum.
Jak dobrze wiecie, jest wiele kursów poświęconych różnym aspektom pracy nauczyciela ‒ od komunikacji po metodykę czy ingerowanie
w przestrzeń szkolną.
Cele niniejszego kursu to:
- zainspirowanie Was i pokazanie projektów, które już są wcielane w życie i działają rewelacyjnie;
- przedstawienie schematu, według którego były wprowadzane;
- przekazanie porad praktyków w dziedzinie eduinnowacji;
- zaprezentowanie działań efektywnych i takich, które się nie sprawdzają;
- uzmysłowienie, co jest najważniejsze w przeprowadzeniu eduinnowacji;
- zaopatrzenie Was w praktyczne porady architekta odnośnie zmian w przestrzeni szkolnej.
Nie będzie to kurs teoretyczny. Dzięki wywiadom w szkołach, case studies, poradom ekspertów oraz obserwacjom podzielimy się z Wami inspiracjami i skutecznymi praktykami z różnych szkół w Polsce i nie tylko.
PS Dla wzrokowców ‒ będzie dużo ilustracji!
CEL KURSU:
Celem kursu jest zainspirowanie nauczycieli do realizowania inspirujących projektów w szkołach, w tym:
- ukazanie inspirujących praktyk w szkołach
- opowieści nauczycieli o tym, jak zaczęli je realizować
- model PSTRYK do ulepszania środowiska szkolnego
- zachęcenie nauczycieli do dzielenia się własnymi sukcesami na forum wraz ze zdjęciami
EFEKTY KURSU:
Pokażemy wachlarz rozwiązań gotowych do zastosowania w szkołach w aspekcie:
- nowych trendów
- nowych technik wykorzystywanych na zajęciach
- nauczania i motywowania
- zmian środowiska zewnętrznego szkoły i klasy
- pozyskiwania środków na wdrażanie zmian
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE
Koszt kursu: | bezpłatny |
Koszt egzaminu: | 45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł) Opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu. |
Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu: | tak – do pobrania po zdaniu egzaminu Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu. |
Zawartość kursu: | artykuły, ćwiczenia, bibliografia, forum |
Do kiedy trwa: | do czerwca 2018 r. |
Liczba modułów: | 3 |
Liczba godzin: | 30 |
UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do 10 czerwca 2018 r.).
ZAWARTOŚĆ KURSU
Kurs składa się z trzech modułów i zakończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia.
Na realizację jednej części przeznaczono około 2 tygodni.
W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.
PROGRAM KURSU
Moduł 1. Zasady skutecznej zmiany ‒trendy w edukacji i nie tylko
Porozmawiajmy o trendach
- sharing na lekcji?
- szkoły wydrukowane w 3D?
- czym jest turkus, czym są turkusowe szkoły
- technologia w klasie (case studies, szkoła w chmurze, porady, czym są VR, AR, AI)
Jak przeprowadzać efektywne zmiany – zasady wg modelu PSTRYK
- zasada Pareta
- model słonia i jeźdźca
- trzy zasady efektywnych zmieniaczy:
1) Wskazujemy kierunek.
2) Motywujemy słonie.
3) Wyrównujemy ścieżkę.
Moduł 2. Efektywne zmiany w kontekście nauczania i motywowania
Budząca się szkoła
- edukatoria
- ścieżki międzyprzedmiotowe
- bloki
Innowacyjne szkoły (case studies, inspiratoria, porady)
Inicjatywy oddolne
- jak przeprowadzać zmiany oddolne
Moduł 3. Ulepszamy otoczenie
- ulepszamy przestrzeń szkolną (porady architekta/inspiratoria)
- piszemy projekty
- pozyskujemy środki na zmiany
HARMONOGRAM KURSU
CO? | KIEDY? |
Zapisy na szkolenie | od 06.04.2018 |
Moduł 1. Zasady skutecznej zmiany ‒trendy w edukacji i nie tylko | Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach: 04-17.05.2018 |
Moduł 2. Efektywne zmiany w kontekście nauczania i motywowania | Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach: 18-31.05.2018 |
Moduł 3. Ulepszamy otoczenie | Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach: 01-15.06.2018 |
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne (45 zł) | od 05.06.2018– egzamin należy opłacić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu |
Egzamin (terminy do wyboru) |
8,9,10,15,16,17,22,23,24,30.06.2018 1.07.2018 |
Pobieranie zaświadczeń przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin | od 08.06.2018 |
O AUTORKACH
Marta Wróbel ‒ moderatorka procesów Design Thinking, coach metody Action Learning oraz członkini założycielka SCAL Stowarzyszenia Coachów metody Action Learning. Z wykształcenia architektka oraz konserwatorka obiektów ceramicznych i kamiennych, współwłaścicielka pracowni projektowej Grupa Malaga (grupamalaga.com) oraz marki DOT Creative Doing &Thinking.
Ewelina Włodarczyk – moderatorka Design Thinking, coach ICC oraz Noble Manhattan Coaching (CFC), edukator, metodyk nauczania języków obcych. Prowadzi własne Centrum Edukacyjne. Fascynatka mózgu, psycholingwistyki, coachingu oraz metody Design Thinking.
planowana data startu: 04.05.2018