Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Zostań Mistrzem Gry! Grywalizacja w edukacji (non stop)

Moduł 2. Zasady grywalizowania i podstawowe elementy gier wykorzystywane w zgrywalizowanym kursie

Temat: Moduł 2. Zadanie 3.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Przypomnij sobie postawy i zachowania swoich uczniów podczas uczestnictwa w jakiejś grze planszowej lub słownej albo rozgrywkach sportowych. Czy wszyscy uczniowie podobnie podchodzą do rywalizacji? Czy dla wszystkich sama wygrana/wynik są najważniejsze? Czy dla niektórych ważniejsze są kontakty i interakcje z innymi graczami? Czy niektórzy z nich przejawiają postawy altruistyczne? Czy wyróżniłbyś różne typy graczy wśród swoich uczniów?
Elżbieta Błaszczak

postów: 18

Z moich doświadczeń w pracy z młodzieżą licealną wynika, że przeważa u nich ogromna chęć współuczesniczenia w zabawie, ale w jej trakcie ujawniają się przeróżne postawy - "śmieszków", "kilerów", "altruistów". Ponieważ są to sportowcy bardzo zależy im na wygranej, ale sprawą równie ważną jest uczciwość gry.

Natalia Hennig

postów: 16

Tak, zdecydowanie wyrożniłabym różne typy graczy. Mam wrażenie, że wśród dzieci, z któymi pracuję, najrzadziej spotykam postawę społecznika, często zdarzają się zdobywcy. Myślę, że osobną grupą są dzieci mające obawy przed przystępowaniem do gier, w których pojawia się aspket rywalizacji (i ryzyko porażki), te dzieci chętniej chcą grać w gry oparte na wspólpracy (np. "Roar").

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.