Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Zostań Mistrzem Gry! Grywalizacja w edukacji (non stop)

Moduł 1. Podstawowe założenia grywalizacji w edukacji

Temat: Moduł 1. Zadanie 6.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Jakie są twoim zdaniem główne zalety stosowania grywalizacji w edukacji? Czy dostrzegasz jakieś zagrożenia wynikające ze stosowania tego rozwiązania w szkole?
Elżbieta Błaszczak

postów: 18

Myślę o wprowadzeniu grywalizacji na zajęciach ze studentami, dla których taka forma może być wciągająca i pobudzająca. Atutem grywalizacji jest możliwość zrealizowania treści w różnym tempie, a studenci są bardzo różnorodni i nie tak zdyscyplinowani jak młodsi uczniowie. Stworzenie ciekawych zadań, nawet wykraczjących poza minimum przedmiotu może rozbudzić ciekawość studentów. Pewne elementy zachęcają też do kontaktów społecznych, czego w dzisiejszych czasach często brakuje. Wadą tego rozwiązania, przynajmniej na początku mogą być próby "pójścia na łatwiznę" i "obejścia systemu". Przy braku doświadczenia mój system może nie być wystarczająco czuły na takie przypadki, ale będę nad tym pracować.

Natalia Hennig

postów: 16

Zalety: większe zaangażowanie dzieci w wykonywane (czasem żmudne lub powtarzalne) czynności; zwiększenie poczucia sprawczości; budowanie poczucia własnej wartości u dzieci, które wcześniej spotkały często porażki (przy ograniczeniu rywalizacji między uczniami; dziecko kolekcjonuje swoje punkty, które - być może po raz pierwszy - są dla niego wyznacznikiem sukcesu)


Zagrożenia: należy dokładnie przymyśleć cały system, by: w przypadku małych dzieci nie opracować zbyt trudnych reguł, a w przypadku np. studentów - zbyt infantylnego. Ważnym elementem jest omówienie propozycji grywalizacji - myślę, że nie każda grupa będzie chciała z tej metody korzystać i trzeba to uszanować.

Bożena Stocka

postów: 7

Zaletą dobrze przygotowanej grywalizacji jest zaangażowanie uczniów w naukę, zdobywanie nowych umiejętnosci.


Zagrozenie pierwsze to trudność w wymyśleniu fabuły a drugie to chyba czasochłonność dla nauczyciela - przygotowanie grywalizacji i sprawdzanie i ocenianie aktywnosci uczniów.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.