Autor
|
Wiadomość
|
Justyna Bober
|
W mojej szkole jest zapis w statucie dotyczący korzystania z telefonów. Na wielu przedmiotach uczniowie korzystają z różnych aplikacji m.in kahoot, learnings apps, padlet. Szkoła jest dość dobrze wyposażona w urządzenia cyfrowe, mogą z nich korzystać nauczyciele i uczniowie podczas lekcji oraz zajęć opiekuńczo-wychowawczych. Rzadko zdarza się, że są problemy z dostępem do internetu.
Pozazdrościć!
|
Data wpisu:
29.01.2019
|
Justyna Bober
|
W mojej szkole jest statutowy zapis o zakazie korzystania z telefonów w czasie lekcji. Jednak jesli nauczyciel chce wykorzystac możliwości i ma pomysł na zrealizowanie lekcji z wykorzystaniem telefonu to nie ma przeszkód.
Ja w swojej praktyce wykorzystuję możliwości gier i zabaw np. Kahoot czy LerningApps, Korzystam też z elaboratorium czy specjalistycznych programów nie wspominając tu o filmikach na youtube czy epodręczniku. W każdej pracowni mamy komputer z możliwością dostępu do internetu. W wielu pracowniach są tablice multimedialene lub projektory z biały ekranem.
Super. Nie wiem, co to elaboratorium, ale brzmi nieźle. Pozdrawiam!
|
Data wpisu:
29.01.2019
|
Justyna Bober
|
Trzeba korzystać z narzędzi TIK, jeżeli chcemy urozmaicenia, wzbudzenia zainteresowania uczniów na lekcjach, ale również dlatego, żeby dobrze zrozumieć dzieci i młodzież, nawiązać z nimi relacje, wejść w ich świat, ale również po to, aby pokazać im nasz świat, ten mniej cyfrowwy.
Nie wyobrażam sobie współczesnej edukacji bez narzędzi TIK, ale stosowanych rozsądnie i wspierających edukację, nie zastępujących.
Dokładanie tak, jak piszesz. Fajnie, że ujęłaś to, że i my - sprzed ery smartfonów, mamy cos do zaoferowania współczesnym pokoleniom.
|
Data wpisu:
29.01.2019
|
Izabela Jaskólska
|
W mojej szkole jest zapis w statucie dotyczący korzystania z telefonów. Na wielu przedmiotach uczniowie korzystają z różnych aplikacji m.in kahoot, learnings apps, padlet. Szkoła jest dość dobrze wyposażona w urządzenia cyfrowe, mogą z nich korzystać nauczyciele i uczniowie podczas lekcji oraz zajęć opiekuńczo-wychowawczych. Rzadko zdarza się, że są problemy z dostępem do internetu.
|
Data wpisu:
28.01.2019
|
Marzena Parowińska
|
Uważam, że narzędzia TIK są niezbędne w pracy nauczyciela poczynając od korzystania z dziennika elektronicznego, komunkacji e-mailowej po materiały analizy ewaluacji przedmiotowej.
Prowadzenie testów z wykorzystaniem TI jest także ciekawym sposobem uzupełniającym klasyczne sposoby ocenianie wiedzy i umiejętnosci uczniów. Trzeba jednak korzystac z nich odpowiednio, tam gdzie taki rodzaj testów się sprawdzi najlepiej czyli testowania wiedzy teoretycznej uczniów.
Korzystając z możliwości szkoły w zakresie wyposazenia, które jest zadowalajace, umiescić można na szkolnej platformie różnorodne materiały multimedialne i wykorzystujemy podczas lekcji.
|
Data wpisu:
28.01.2019
|
Katarzyna Luśtyk
|
W mojej szkole jest statutowy zapis o zakazie korzystania z telefonów w czasie lekcji. Jednak jesli nauczyciel chce wykorzystac możliwości i ma pomysł na zrealizowanie lekcji z wykorzystaniem telefonu to nie ma przeszkód.
Ja w swojej praktyce wykorzystuję możliwości gier i zabaw np. Kahoot czy LerningApps, Korzystam też z elaboratorium czy specjalistycznych programów nie wspominając tu o filmikach na youtube czy epodręczniku. W każdej pracowni mamy komputer z możliwością dostępu do internetu. W wielu pracowniach są tablice multimedialene lub projektory z biały ekranem.
|
Data wpisu:
28.01.2019
|
Katarzyna Lewandowska-Staroń
|
Trzeba korzystać z narzędzi TIK, jeżeli chcemy urozmaicenia, wzbudzenia zainteresowania uczniów na lekcjach, ale również dlatego, żeby dobrze zrozumieć dzieci i młodzież, nawiązać z nimi relacje, wejść w ich świat, ale również po to, aby pokazać im nasz świat, ten mniej cyfrowwy.
Nie wyobrażam sobie współczesnej edukacji bez narzędzi TIK, ale stosowanych rozsądnie i wspierających edukację, nie zastępujących.
|
Data wpisu:
27.01.2019
|
Justyna Bober
|
Czyli się da i z zakazem telefonów. A jak jest z przestrzeganiem tego zakazu przez uczniów? I jak to zostało wprowadzone do statutu? Czy były konsultacje z uczniami?
W mojej szkole również statutowo mamy zakaz korzystania z telefonów komórkowych. Podczas przerw i na lekcjach nauczyciele bardzo tego przestrzegają. Specyfika jednak moich zajęć pozwala na wprowadzanie gier rozwijających z wykorzystaniem nowoczesnej technologii. Często również wykorzystuję Quizziz do sprawdzania wiedzy teoretycznej na informatyce, uczniowie w tym przypadku wykorzystują również swoje smartfony do wykonywania zadania, ponieważ są wygodniejsze w obsłudze.
Szkoła jest świetnie wyposażona w innowacje technologiczne, ze stałym łączem internetowym. Właściwie wszyscy nauczyciele chętnie korzystają z tych "cudów techniki", a uczniowie są zachwyceni innowacjami wprowadzanymi podczas zajęć.
|
Data wpisu:
26.01.2019
|
Agnieszka Augustyniak
|
W mojej szkole również statutowo mamy zakaz korzystania z telefonów komórkowych. Podczas przerw i na lekcjach nauczyciele bardzo tego przestrzegają. Specyfika jednak moich zajęć pozwala na wprowadzanie gier rozwijających z wykorzystaniem nowoczesnej technologii. Często również wykorzystuję Quizziz do sprawdzania wiedzy teoretycznej na informatyce, uczniowie w tym przypadku wykorzystują również swoje smartfony do wykonywania zadania, ponieważ są wygodniejsze w obsłudze.
Szkoła jest świetnie wyposażona w innowacje technologiczne, ze stałym łączem internetowym. Właściwie wszyscy nauczyciele chętnie korzystają z tych "cudów techniki", a uczniowie są zachwyceni innowacjami wprowadzanymi podczas zajęć.
|
Data wpisu:
25.01.2019
|
Justyna Bober
|
W mojej szkole jest statutowy zapis o zakazie korzystania z telefonów i urządzeń elektronicznych. Nauczyciele orgaznizują dzień ze smartfonem lub lekcję ze smartfonem, a wiedzę, jak z tych urządzeń korzystać czerpią ze szkoleń, które zazwyczaj prowadzi nam świetna nauczycielka informatyki z naszej szkoły.
Szkoła jest coraz lepiej wyposażona w urządzenia multimedialne, co pewien czas pojawiają się nowe sprzęty w salach, w których jeszcze ich nie ma.
Ciekawy pomysł na dni ze smartfonem. Czy to pomysł nauczycieli czy uczniów?
|
Data wpisu:
22.01.2019
|
Emilia Suchorowska
|
W mojej szkole w statucie jest zapis o zakazie używania telefonów komórkowych na lekcji, uczniowie mogą być za to ukarani (uwaga negatywna i minusowe punkty do zachowania). Są jednak nauczyciele, którzy pozwalają korzystać na lakcji z telefonu w konkretnym celu, np. do wyszukania słówek a języku angielskim. Osobiście również wykorzystuję uczniowskie telefony do wyszukiwania informacji lub sprawdzania znaczenia słów w internetowym słowniku. Na przerwie uczniowie mają swobodę w używaniu telefonów.
Jeżeli chodzi o wyposażenie szkoły w urządzenia multimedialne, to nie możemy narzekać, praktycznie w każdej sali mamy tablicę multimedialną, natomiast bywają problemy z dostępem do internetu, co bardzo utrudnia pracę.
|
Data wpisu:
20.01.2019
|
Emilia Szlędak
|
W mojej szkole jest statutowy zapis o zakazie korzystania z telefonów i urządzeń elektronicznych. Nauczyciele orgaznizują dzień ze smartfonem lub lekcję ze smartfonem, a wiedzę, jak z tych urządzeń korzystać czerpią ze szkoleń, które zazwyczaj prowadzi nam świetna nauczycielka informatyki z naszej szkoły.
Szkoła jest coraz lepiej wyposażona w urządzenia multimedialne, co pewien czas pojawiają się nowe sprzęty w salach, w których jeszcze ich nie ma.
|
Data wpisu:
20.01.2019
|
Justyna Bober
|
W naszej szkole uczniowie nie mogą swobodnie korzystać z telefonów komórkowy i. Odbywają się jednak lekcje oraz konkursy na których wykorzystywany jest Kahoot (np. geografia, angielski, konkurs biblioteki szkolnej). Właśnie w bibliotece odbył się niedawno konkurs dla klas 8. Pierwszym etapem projektu edukacyjnego była wystawa symboli z gry Znaj znak. Drugi etap to sprawdzenie znajomości tychże za pomocą Kahoota Dobra zabawa, emocje Było świetnie!!!
Ewa Ziembowicz
Ok, dzięki. O grze Znaj znak i o Kahoocie piszę w kolejnych modułach. Mam nadzieję, że zainspiruję Państwa również do wypróbowania innych gier, równie emocjonujących.
|
Data wpisu:
19.01.2019
|
Justyna Bober
|
W mojej szkole istnieją pewne ograniczenia związane z wykorzystaniem telefonów. Uczniowie mogą przynosić telefony do szkoły, jednakże korzystać z nich mogą tylko i wyłącznie podczas przerw. Jeśli chodzi o lekcje, w zapisach ststutowych mamy zakaz korzystania z telefonów na lekcjach. Od tego zapisu są jednak wyjątki. W mojej szkole są nauczyciele, którzy korzystają ze smartfonów na lekcjach, np. języki obce, geografia, biologia.
Jeśli chodzi o wyposażenie mojej szkoły to jest ono bardzo dobre. Prawie w każdej klasie są urządzenia multimedialne (tablice multimedialne-w 11 pracowniach, w pozostałych znajdują się rzutniki i białe tablice). Nauczyciele w mojej szkole wykorzystują różnorodne narzędzia multimedialne do pracy dydaktycznej, nie zapominają o tradycyjnych narzędziach: książki, atlasy, słowniki itp.
Dzięki za te informacje. Myślę, że dobrze się wymienić tym, jak różnie można podchodzić do technologii.
|
Data wpisu:
19.01.2019
|
Tomasz Majchrzak
|
W mojej szkole istnieją pewne ograniczenia związane z wykorzystaniem telefonów. Uczniowie mogą przynosić telefony do szkoły, jednakże korzystać z nich mogą tylko i wyłącznie podczas przerw. Jeśli chodzi o lekcje, w zapisach ststutowych mamy zakaz korzystania z telefonów na lekcjach. Od tego zapisu są jednak wyjątki. W mojej szkole są nauczyciele, którzy korzystają ze smartfonów na lekcjach, np. języki obce, geografia, biologia.
Jeśli chodzi o wyposażenie mojej szkoły to jest ono bardzo dobre. Prawie w każdej klasie są urządzenia multimedialne (tablice multimedialne-w 11 pracowniach, w pozostałych znajdują się rzutniki i białe tablice). Nauczyciele w mojej szkole wykorzystują różnorodne narzędzia multimedialne do pracy dydaktycznej, nie zapominają o tradycyjnych narzędziach: książki, atlasy, słowniki itp.
|
Data wpisu:
19.01.2019
|
Ewa Ziembowicz
|
W naszej szkole uczniowie nie mogą swobodnie korzystać z telefonów komórkowy i. Odbywają się jednak lekcje oraz konkursy na których wykorzystywany jest Kahoot (np. geografia, angielski, konkurs biblioteki szkolnej). Właśnie w bibliotece odbył się niedawno konkurs dla klas 8. Pierwszym etapem projektu edukacyjnego była wystawa symboli z gry Znaj znak. Drugi etap to sprawdzenie znajomości tychże za pomocą Kahoota Dobra zabawa, emocje Było świetnie!!!
Ewa Ziembowicz
|
Data wpisu:
16.01.2019
|