Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Neuroedukacja – rewolucja w nauczaniu (II stopień) <non stop>

Moduł 2. Różne oblicza bezpieczeństwa w szkole

Temat: Moduł 2. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Zastanów się, które informacje zwrotne – nr 1 czy nr 2, byłyby dla ciebie mniej stresujące i bardziej użyteczne? Pomyśl, jak formułujesz uwagi dla uczniów? Swoje refleksje zamieść na forum internetowym kursu.

1) Źle pracujesz głosem. Bardziej uważaj na język ciała. Przekazujesz uczniom uwagi w sposób niewłaściwy. Jesteś zbyt inwazyjny wobec samodzielnej pracy grupy. Teraz pomyśl, jak się czujesz.

2) Staraj się głębiej oddychać i mów „z brzucha”, wtedy będziesz się czuła bardziej spokojna i nabierzesz większego dystansu. Zwróć uwagę na to, że trzymasz w ręku długopis i cały czas nim „strzelasz”. Rozumiem, że jesteś nieco zdenerwowana, ale to się udziela twoim uczniom. Postaraj się zwrócić uwagę na różne porcje cierpliwości, którą okazujesz podczas oczekiwania na odpowiedź. Dla Kasi byłaś bardzo wyrozumiała i zadawałaś wiele pytań pomocniczych, ale w czasie słuchania Janka okazywałaś zniecierpliwienie
(wyraz twarzy), odwracałaś się i coś notowałaś w zeszycie. Wydawało się, że go nie słuchasz. Kiedy dajesz zadanie grupie, zaczekaj aż sami uczniowie będą prosili cię o pomoc (np. ustal jakiś kod przywoławczy). Wydaje się, że bardzo chcesz im
pomóc, z góry dajesz wskazówki na temat wykonania pracy, przez co niestety nieco ograniczasz ich aktywność.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.