Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 4.

Autor Wiadomość
Katarzyna Milewska

postów: 23

Postanowiłam w klasie 4 przy okazji tematu mnożenie i dzielenie liczb naturalnych w zakresie 100, pograć z dziećmi w BINGO. Ta gra mi się najbardziej spodobała i wydaje mi się, że daje największe możliwości i to co istotne nie ma trudnych zasad. W tym celu przygotowałam karty 5 x 5 z liczbami, które są wynikami mnożenia i dzielenia wynikającymi z tabliczki mnożenia. Rozdałam je dzieciom, a sama przyjęłam rolę krupiera i losowałam poszczególne działania. Umówiłam się z dziećmi, że kto pierwszy wykreśli cały rząd pionowy lub poziomy lub po skosie krzyczy bingo. Wiadomo na początku było dużo emocji, był potężny harmider na lekcji, ale po kilku losowaniach załapali o co chodzi. Zrozumieli, że uda się tylko wtedy gdy będą słuchać i w ten sposób bawiliśmy się do końca zajęć. To co cieszy najbardziej po lekcji podeszła do mnie uczennica i powiedziała: „Na tak fajnej matmie jeszcze nie byłam”. Te słowa chyba mówią wszystko na temat lekcji.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.