Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 2.

Autor Wiadomość
Katarzyna Milewska

postów: 23

Stosowanie metod aktywizujących na lekcjach matematyki często okazuje się być trudne i wcale nie dlatego, że brakuje nam nauczycielom pomysłów. Myślę, że problemem są liczne klasy, podstawa programowa i schemat jakiego potem wymaga się od uczniów na sprawdzianach, testach, egzaminach. Zwyczajnie na fajne lekcje brakuje czasu. Problemem lub nie, to zależy jak na to spojrzeć jest fakt, że jak zaczynamy grać z dziećmi, szczególnie w młodszych klasach (4,5) to potem powrót do zeszytu, ćwiczeń i podręcznika jest praktycznie niemożliwy. No i kolejna sprawa to to, że my nauczyciele też nie jesteśmy zawsze  chętni burzyć sobie ład porządek na lekcjach, bo jak wiadomo każda gra wywołuje emocje te pozytywne i te negatywne czasami też (nieumiejętność rywalizacji).

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.