Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 1.

Autor Wiadomość
Katarzyna Milewska

postów: 23

Metody aktywizujące to fantastyczny sposób na zainteresowanie dzieci zagadnieniami matematycznymi. Każdy z nas chętnie gra w gry planszowe, karciane lub innego typu, choćby dlatego, że nie spędza czasu w samotności. Wydaje mi się, że stosując na lekcjach matematyki tego typu metody urozmaicamy uczniom czas i możemy przemycać istotne treści do nauczenia się. Przykładem jest choćby tabliczka mnożenia. Wiemy, że sprawia ona niemały kłopot wielu uczniom. Uczenie się jej przez ciągłe „suche” powtarzanie jest okropnie nudne. A jeśli naszym celem będzie np. otwarcie sejfu lub wygranie wyścigu to myślę, że będziemy uczyć się chętniej i nie będziemy postrzegali nauki jako „bezsensowne” wkuwanie.


{#emotions_dlg.smile}

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.