Zaplanuj krok po kroku wdrażanie IZ zgodnej z OK w pracy z klasą, w której uczysz.
■ Zastanów się, jakie umiejętności czy jaka wiedza uczniów są kluczowe dla ich uczenia się z punktu widzenia dalszej edukacji. Wyodrębnij je z podstawy programowej. Zaplanuj formę, częstotliwość i sposób budowania informacji zwrotnej dla uczniów. Weź przy tym pod uwagę, że trzeba dać im czas na przyzwyczajenie się do zmian, aby mogli zacząć z nich czerpać jak najwięcej korzyści. Nie możemy oczekiwać efektów od razu, nie zauważymy ich też, jeżeli uczniowie będą IZ otrzymywali zbyt rzadko.
■ Zastanów się, które formy pracy uczniów w trakcie semestru będą oceniane za pomocą stopni, symboli, a które zostaną opatrzone jedynie IZ. Zaplanuj częstotliwość przekazywania informacji zwrotnej i poinformuj o tym uczniów. Może warto zastanowić się nad oceną bieżącą w formie opisowej.
■ Zastanów się, w jakiej formie będziesz udzielać uczniom informacji zwrotnej w odniesieniu do konkretnych form ich pracy. Zaplanuj to. Poinformuj o tym uczniów.