Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Czy ocenianie może być OK? Ocenianie kształtujące w edukacji wczesnoszkolnej (non stop)

Moduł 3. Planowanie zajęć zgodnie z zasadami OK

Temat: Moduł 3. Zadanie 14.

Autor Wiadomość
Angelika Strzałkowska
Kursy internetowe z Operonem

postów: 529

Opracuj konspekt zajęć zgodnych z zasadami OK wg podanego niżej schematu. Pamiętaj o zaplanowaniu m.in.:
■ celów dla ucznia,
■ oczekiwań,
■ przebiegu zajęć (zaplanuj zadania dla uczniów z wykorzystaniem metod aktywizujących, pracy grupowej, samooceny, oceny koleżeńskiej, technik aktywizowania wszystkich uczniów, informacji zwrotnej o podążaniu za tokiem zajęć, technik podnoszenia aktywności wszystkich uczniów – wybierz rozwiązania metodyczne Twoim zdaniem najlepsze dla danych zajęć),
■ podsumowania zajęć, w tym o odniesieniu się do spełnienia oczekiwań.
Pamiętaj o spójności celów i oczekiwań z zadaniami dla uczniów oraz o sprawdzeniu stopnia ich osiągnięcia.
Uwaga: Chcemy uniknąć wrażenia, że wszystkie proponowane metody i techniki muszą być wykorzystane podczas każdych zajęć. Dobieramy ich zestaw w zależności od potrzeb.

Przykładowy schemat konspektu zajęć
1. Cel z podstawy programowej – cele dla nauczyciela – cel dydaktyczny/cele dydaktyczne dla jednostki dydaktycznej.
2. Temat zajęć (np. z programu nauczania, planu wynikowego/planu dydaktycznego).
3. Cele uczenia się – sformułowane w języku zrozumiałym dla ucznia, które uczniowie będą starali się zrealizować w drodze do osiągnięcia celów podstawy programowej i spełnienia kryteriów sukcesu. Zaplanuj przynajmniej jedno zadanie dla każdego z celów uczenia się i kryteriów sukcesu. Nie zapomnij o sposobności do zaprezentowania wiedzy uczniów, ich doświadczeń, gotowości do uczenia się i zainteresowania celem zadania.
4. Zapisz kryteria (sukcesu) oceniania do celów zajęć, sformułowanych dla ucznia (i w języku zrozumiałym dla ucznia).
5. Wymyśl i wypisz jak najwięcej zadań dla każdego z celów uczenia się. Przygotuj więcej zadań, niż potrzebujesz. Dodatkowe zadania pomogą zindywidualizować pracę z uczniami lub/i oprzeć uczenie się na różnych przykładach.
6. Wymyśl jak najwięcej metod oceny opanowanej wiedzy i umiejętności. Jak sprawdzisz, czy cele zostały osiągnięte?

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.