Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 3. Nowe trendy w terapii

Temat: Moduł 3. Zadanie 2. Statystyki z pokoju nauczycielskiego W jaki sposób mówi się zwykle o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w pokoju n...

Autor Wiadomość
Agnieszka Grzeszczyk

postów: 18

U mnie niestety opinie PPP to jedno wielkie wkopiuj, wklej więc często samemu trzeba dochodzić co jest dziecku i jak mu pomóc. Krytyka się zdarza zwłaszcza jeśli chodzi o te "trudne" dzieciaki, pełne sprzecznych emocji i w dodatku słabe. Często frustracja narasta w dziecku i nauczycielu a wtedy mamy burzę z piorunami. Na szczęście lubimy też chwalić te nasze dzieciaki i cieszymy się z ich dobrych dni. Wtedy i nas duma rozpiera, że może nie jesteśmy tacy najgorsi i czegoś umiemy nauczyć. 

Marta Kryska

postów: 1

Bardzo rzadko słyszę w pokoju nauczycielskim opinie o negatywnym wydźwięku na temat uczniów, u których stwierdzono trudności. Najczęściej nauczyciele zapoznają się z opiniami przygotowanymi przez Poradnie Psychologiczno- Pedagogiczne i wdrażają zalecenia. Większość grona stara się dostrzec najmniejszwe postępy wśród uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.

Anna Wieczorek

postów: 5

Trochę jestem zdziwiona powyższymi komentarzami, jakoś nie wyobrażam sobie szkoły, w której nikt nie ktytykuje opinii PPP czy uczniów z opiniami, którzy się nie przykładają. Jestem terapeutą od niedawna i przyznam, że przed ukończeniem studiów podyplomowych z terapii nie zawsze rozumiałam to co zawiera opinia, a jeszczze gorzej było z zastosowaniem niektórych zaleceń w praktyce. Teraz uważam, że zagadnienia terapii pedagogicznej powinny być na wszystkich kierunkach nauczycielskich. Nauczyciel przedmiotu nie zadje sobie często sprawy jak bardzo niektóre deficyty utrudniają uczniom rozumienie i uczenie się. W mojej szkole zdarzają się opinie typu: gdyby się przyłożył to by zrozumiał, a co w tym trudnego wystarczy nauczyć się na pamięć, jak to możliwe, że on nie umie jeszcze tabliczki mnożenia itp. Na szczęście takich nauczycieli jest coraz mniej.

Agnieszka Cieliczka

postów: 8

Nie pracuję w szkole, więc do pokoju nauczycielskiego nie zaglądam blunk ale w rozmowach z rodzicami moich uczniów zawsze wskazuję pozytywy, podkreślając postępy.


 

Nina Florczak-Mendyka

postów: 17

Nauczyciele po zapozaniu z opinią danego ucznia nie komentują, a  wspierają go. Ważana jest współpraca wszystkich nauczycieli oraz wspólpraca z rodzicami. Kiedy obieramy jedną drogę, kierując sie dobrem dziecka, to wtedy możemy szybciej zauważyć postępy.

Iwona Bagińska

postów: 18

Rzadko słyszę w pokoju nauczycielskim  negatywne kometarze nt. uczniów u których stwierdzone są trudności. częściej słyszę pozytywne spostrzeżenia. Nauczyciele zapoznają się z opiniami z PPP i starają sie dostrzegać najmniejsze postępy u ucznia.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.