Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 3. Nowe trendy w terapii

Temat: MODUŁ 3. Zadanie 7. Czy da się to zastosować?

Autor Wiadomość
Mariola Rosłoniec

postów: 50

To bardzo interesujące propozycje, chociaż większość z nich już od dawna wykorzystuję. Tych pomysłów jeszcze nie stosowałam - spróbuję:


- Proponuj uczniom możliwość dokonania 2–4 wyborów dziennie w sprawach, które są dla nich ważne...


- Pomagaj uczniom zapamiętać nazwy, nazwiska, daty, symbole, podpowiadając im triki mnemotechniczne

Agnieszka Grzeszczyk

postów: 18

Wiekszość z tych puntuch realizuję intuicyjnie. Fajny pomysł z założeniem dzienniczka pozytywnych rzeczy niby prosta do wykonania a nie wpadłam na to.

Agnieszka Cieliczka

postów: 8

Lista jest bardzo interesująca, jak we wcześniejszych komentarzach uważam, że większość propozycji można zastosować jednak efekty będą zależne od wielu zmiennych. Nie wyobrażam sobie natomiast zastowawnia:



Pozwól uczniom regulować ilość stymula-
cji podczas samodzielnego czytania: niech
korzystają z wyciszających nauszników lub
szepczących słuchawek (whisper phones).



w praktyce szkolnej dla całej klasy. A jaka jest Wasz opinia?


 


 


 

Nina Florczak-Mendyka

postów: 17

Zaproponowne rozwiązania są ciekawe, niektóre stosuję podczas lekcji, postaram się wykorzystać inne. Wszystko zależy od klasy, ilości osób z opiniami
i orzeczeniami. Czasami takich dzieci jest kilkoro w klasie i indywidualna praca jest bardzo trudna, mimo że nauczyciel jest bardzo elastyczny.


 

Iwona Bagińska

postów: 18

Przedstawione propozycje różnych rozwiązań w zał. 2, lepiej lub gorzej mieszczą się w nurcie konstruowania pozytywnej niszy edukacyjnej za pomocą projektowania włączającego. Wszystko zależy jak dobrze znamy ucznia, grupę. Najważniejsze jest być elastycznym w swym działaniu i umiejętnie wykorzystywać możliwości dziecka.

Kinga Łusiewicz

postów: 13

Część z zaprononowanych rozwiązań są przeze mnie stosowane na lekcjach. Myślę, że niektóre z chęcią wykorzystam na moich lekcjach, ponieważ mają szanse się sprawdzić i przynieść dobre efekty. Nie wszystkie nadają się do wszystkich klas - nasze rozwiązania trzeba dostosować do specyfiki klasy.


 


Myślę, że praktycznie wszystkie mogą sprawdzić się w polskiej szkole. Trzeba tylko działać świadomie, znać dobrze klasę oraz uczniów. Należy być elasktyczny i w odpowiednim momencie zrezygnować z propozycji, która akurat w tej klasie się nie sprawdza. W innej może natomiast przynieść świetne efekty.

Katarzyna Ziębakowska-Cecot

postów: 26

Na pewno zebrane wskazówki są cenne i warte zapamiętania by użyć w odpowiedniej sytuacji. Mi najbardziej utkwiła wskazówka niezbędna szczególnie na lekcjach matematyki i innych przedmiotów ścisłych - ocenianie toku myślenia, a nie tylko wyniku.


 


 

Roman Gajda

postów: 23

Część z zaproponowanych rozwiązań stosuję, inne będę starał się wpasować w swe działania. Najważniejsze to uwzględnienie specyfiki klasy i konkretnego ucznia. 

Joanna Kamykowska

postów: 5

Rzeczywiście zestawienie propozycji jest dość bogate. Zgodnie z ideą edukacyjnego projektowania włączającego sęk w tym, żeby proponować uczniom rozwiązania możliwie elastyczne, np. w zakresie wyboru sposobu zaprezentowania wiedzy, liczby zadań do wykonania w trakcie czasu przeznaczonego na wykonywanie ćwiczeń czy sposobu odpoczywania między ćwiczeniami czy między lekcjami.


Oczywiście każda polska szkoła to wyjątkowy, indywidualny świat. W związku z tym szczególnie ciekawa jestem, jak się Państwo zapatrujecie na możliwość wprowadzania tych rozwiązań w Waszej konkretnej szkole.

Krystyna Szymańczak

postów: 23

Zapoznałam się z materiałem, niektóre z propozycji są przeze mnie już stosowane mniej lub bardziej świadowmie w pracy z dziećmi. Niektóre będę starała się wdrożyć w swojej codziennej pracy. Uważam, że każdy jest warty uwagi i sprawdzenia w praktyce ponieważ moi uczniowie są rózni. Na jednego podziała dobra organizacja, przewidywalność - ile czasu jest na sprawdzian, informacja na początku tygodnia co będziemy robili każdego dnia. Inny uczeń w tym się nie odnajdzie, ale za to zachęcanie go do zadawania pytań, czynnego uczestnictwa w lekcji, zajęciach będzie sprzyjało jego rozwojowi.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.