Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Animator Ortograffiti. Nowe standardy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole

MODUŁ 1. Animator Ortograffiti w szkole ‒ bank projektów

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 2. Szanse na animowanie Ortograffiti w szkołach.

Autor Wiadomość
Justyna Krzynówek

postów: 20

"Podreczników" z serii Ortograffiti używałam już wczesniej. Po rozpoczęciu kursu dostrzegłam wiele innych możliości składajacych się na program. Z całą pewnością zrealizuję zalecane projekty i najprawdopodobniej spróbuję wdrożyć własne. Moi uczniowie zyskaja wspaniałą formę nauki i zabawy, możliwość pokonywania swoich trudności w atmosferze wzajemnego zrozumienia i współpracy. W projekty chciałabym zaangażować większą ilość uczniów, nie tylko tych, którz uczęszczają na zajęcia terapii pedagogicznej, z całą pewnością wpłynie to na inegrację środowiska szkolnego.

Natalia Kominek

postów: 6

Jestem nauczycielem o niewelkim jeszcze doświadczeniu, zaledwie 2 lata pracy w szkole podstawowej. Aktualnie przebywam na urlopie wychowawczym, ale staram się nie próżnować i gromadzić bazę, z którą wrócę do pracy pełna sił. 


Uważam, że w mojej szkole, ze wzlgędu na kiepskie warunki lokalowe, trudno będzie wygospodarować przestrzeń klubowe spotkania z Bratkiem, ale nie poddam się happy Małymi kroczkami stworzymy stały kącik do animowania metody Ortograffiti. 


Już kiełkują mi w głowie kolejne pomysły na ciekawe zajęcia!


Moi uczniowe lubią wyzwania i są rządni ciekawych zadań. Co zyskają? Zyskają nauczyciela pełnego pomysłów na zajęcia, przyjaciela pomocnego  każdej sytuacji, miejsce dla siebie.


Sądzę, że w mojej małej szkole szybko rozniesie się wieść o ciekawym, elitarnym klubie i będzie wielu chętnych na spotkania z przemiłym Bratkiem.

Zmodyfikowany: Niedziela, 28 Październik 2018 14:21:13 - Natalia Kominek

Dorota Królikowska-Wałach

postów: 7

Zdecydowałam się uczestniczyć w kursie Ortografitti, ponieważ zamierzam w następnym roku szkolnym rozpocząć pracę z wykorzystaniem Meody Ortograffiti.Jeszcze żaden nauczyciel w naszej szkole nie wykorzystuje tej metody. Uważam, że formuła Klubu Bratka będzie atrakcyjna dla dzieci. Klub pomoże zjednoczyć dzieci wokół idei przyjaźni , odkrywania talentów i pracy nad trudnściami. Pomoże rozpropagować metodę wśród nauczycieli i rodziców.


 

Małgorzata Jutrzenka-Trzebiatowska

postów: 4

Ortograffiti to metoda, którą znam od dawna. Wykorzystywałam zeszyty, kiedy prowadziłam zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Zachęciłam koleżankę z I-III, by spróbowła. Mam nadzieję, że nam się uda. Mama też nadzieję, że jest to forma na tyle atrakcyjna, że dzieci same  będą się motywować i dyscyplinować.

Zmodyfikowany: Sobota, 27 Październik 2018 19:16:05 - Małgorzata Jutrzenka-Trzebiatowska

Elżbieta Sosnowska

postów: 18

Pracuję w szkole sredniej. Uczniowie z opiniami o dysleksji i dysortografii, dysgrafii pracują w domu z programem Ortograffiti. Przynoszą wypełnione zeszyty do kontroli i rozwiązują test , który znajduje sie na koncu kazdej ksiązeczki. Nie zdarzyło sie dotychczas, aby ktoś tego testu nie zaliczył. a zatem metoda działahappy

Agnieszka Łazarewicz

postów: 5

Przystąpiłam do kursu, poniważ jako pedagog szkolny prowadzę zajęcia wyrównwcze z dziećmi. Większość z nich ma problemy z pisownią i ortografią. Metoda Ortograffiti wydaje mi się ciekawa i atrakcyjna dla dzieci i widzę duże szanse na stworzenie Klubu.

Agnieszka Łazarewicz

postów: 5

Przystąpiłam do kursu, poniważ jako pedagog szkolny prowadzę zajęcia wyrównwcze z dziećmi. Większość z nich ma problemy z pisownią i ortografią. Metoda Ortograffiti wydaje mi się ciekawa i atrakcyjna dla dzieci i widzę duże szanse na stworzenie Klubu.

Anna Maciąg

postów: 3

Metodę ortograffiti poznałam kilka lat temu, przypadkowo na jakimś szkoleniu. W tej chwili jestem jedynym nauczycielem w mojej szkole, który przystąpił do takiego kursu. Myślę, że szanse są zawsze, mam nadzieję iż podołam temu wyzwaniu po ukończeniu kursu.Pracując już kilka ładnych lat z dziećmi z każdym rokiem obserwuję pogłębiające się problemy u uczniów dotyczących orografii i nie tylko. Pokładam wielkie nadzieje w tej metodzie. Postaram się wykorzystać ją jak najlepiej.

Monika Liszka

postów: 2

Jestem nauczycielem wspomagającym. Znam Bratka od kilku lat- obserwowałam metody, w oparciu o które program wspomaga dzieci z SPE. Jestem pod wrażeniem dostępnych pomocy dydaktycznych oraz spójnością całego programu. Chciałabym w przyszłym roku szkolnym założyc Otwarty Klub "Czytamy z Bratkiem", aby wspomóc ucznia z SPE oraz aby zintegrować go z szerszą grupą osób, bedących członkami Klubu. Dla mnie Ortografitti to wspaniałe narzedzie do pracy z uczniami, nie tylko z SPE.

Joanna Duda-Kazimierowicz

postów: 6

Chciałabym pracować z Oftografitti z uczniami z SPE. Planuję stworzyć Klub Czytamy z Bratkiem, aby bazować na mocnych stronach uczniów i usprawniać słabsze cechy. Taki klub byłby atrakcyjniejszą formą pracy niż tendencyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Mam nadzieję, że uczestnictwo uczniów z SPE w Klubie przyczyniłoby się do wzmocnienia ich pewności siebie, sprawczości, systematyczności.

Agnieszka Grzeszczyk

postów: 18

Pracowałam z bajkami terapeutycznymi Bratka w zerówce kilka lat temu. Wracam po przerwie i mam mieć pierwszą klasę. Założenie klubu wspomoże uzyskać odpowiednią współpracę pomiędzy uczniami, pozwoli na inny sposób kierowania dodatkowych zajęć i tym samym ciekawsze zbudowanie tych zajęć.

Mariola Rosłoniec

postów: 50

W tym roku szkolnym otrzymam klasą pierwszą. Jest to najodpowiedniejszy moment, by rozpocząć pracę z wykorzystaniem Metody Ortograffiti. Mogę liczyć na wsparcie innych nauczycieli, więc chyba się skuszę.

IZABELA MORYS

postów: 3

Muszę chyba uwierzyć w siebie i swoje możliwości blunk Tak. Na pewno się uda. Mam na myśli klasy 4 i 5. Będzie się działo. 

Ewa Wasążnik

postów: 7

Zamierzam animować Ortograffiti w następnym roku szkolnym w pracy z uczniamize specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z  klas młodszych. Uważam, że formuła Klubu Bratka będzie atrakcyjna dla dzieci na tyle, że z chęcią będą pracowały rownież w domu/ obecnie czynią to niechętnie/ Klub pomoże zintegrować dzieci z rożnych klas wokoł idei przyjaźni, odkrywania talentow i pracy nad niedoskonałościami.

Anna Kryzel

postów: 1

Witam, jestem nauczycielem w szkole, w której Bratek jest znany i uwielbiany przez dzieci . Bratek towarzyszy nam podczas zajęć , "czyta" bajki terapeutyczne oraz pomaga w rozwiązywaniu konfliktów w klasie, uczy nazywać emocje i nie bać się o nich mówić. Mam, znam i szczerze polecam pracę z Ortograffiti .

Magdalena Krawczyk

postów: 4

Cieszę się, że powstała taka forma pracy - myślę, że możliwosci zastosowania jej w szkole są duże. Ja mogę prowadzić spotkania we własnym gabinecie (bibliotece szkolnej), ale nauczyciele, pedagog, a nawet opiekun świetlicy też mogliby to robić, ponieważ w tym programie każdy może dostosować go do swoich możliwości. W sumie wystarczy niewiele, aby prowadzić ciekawe zajęcia. Moja sala jest niewielka, ale dla chcącego nic trudnego i wierzę, że się uda...

Weronika Rożek

postów: 12

Jako młody nauczyciel powiększam swój warsztat pracy poszukując ciekawe dla swoich uczniów metody pracy. W poprzednim roku szkolnym moje pierwszaki spotkały Bratka, który miał pomóc nam rozwiązać kilka klasowych problemów. Dzieci były zachwycone Bratkiem i jego przygodami. Dlatego jestem przekonana, że wdrażając tę metodę dzieci będą chętnie uczestniczyły w zajęciach i spędzą czas na nauce nawet o tym nie wiedząc.

Zmodyfikowany: Czwartek, 5 Kwiecień 2018 20:49:32 - Weronika Rożek

Weronika Rożek

postów: 12

Jako młody nauczyciel powiększam swój warsztat pracy poszukując ciekawe dla swoich uczniów metody pracy. W poprzednim roku szkolnym moje pierwszaki spotkały Bratka, który miał pomóc nam rozwiązać kilka klasowych problemów. Dzieci były zachwycone Bratkiem i jego przygodami. Dlatego jestem przekonana, że wdrażając tę metodę dzieci będą chętnie uczestniczyły w zajęciach i spędzą czas na nauce nawet o tym nie wiedząc.

Katarzyna Ziębakowska-Cecot

postów: 26

Mam nadzieję, że jeśli będzie możliwość wykorzystam Metodę Ortograffiti z uczniami SPE. Fajnie, że część zadań dla uczniów starszych można wykorzystać w pracy z dziećmi z kl. 0-1. Są bardzo rozwijające.

Beata Płotka

postów: 1

W pracy z uczniami napotykamy na coraz więcej problemów. Ortograffiti może stać się jedną z ciekawszych form pomocy, jakie można uczniom zaproponować. Podoba mi się w niej to, że jest pomocą spójną, że materiały w niej zgromadzone mają element wiążący - Bratka. 

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.