Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Jak pomóc uczniom zdać egzamin gimnazjalny i maturalny? Warsztat motywacyjny i narzędziowy

Ile razy słyszeliście od swoich uczniów: nie dam rady, jestem za słaby, nie mam takich zdolności, nie dostanę się do tej szkoły, nie umiem, nie potrafię się tego nauczyć? Kiedy słyszę te zdania, zaraz przypomina mi się mit o Herkulesie i mam ochotę (jak on) zabić tę hydrę, która zagościła w umysłach moich uczniów. Jest na to sposób! Herkules sam wybrał czas i sposób pokonania hydry. My też możemy tego dokonać. Pozwólmy naszym uczniom wyruszyć w głąb siebie i zbadać wroga. Wystarczy, że uświadomią sobie, że potwór zagościł w ich umysłach tylko na chwilę, jest obcy i nie jest niezbędny. Przygotujmy ich na jego pokonanie. Hydra nie wyjdzie z jamy z własnej woli, a głowy będą odrastać… Na wyeliminowanie potwora potrzeba czasu i metody. I taki jest właśnie cel tego kursu – pozbycie się negatywnych przekonań i praca nad wyznaczonymi celami. Dzięki przedstawionym tu narzędziom uczniowie nauczą się, jak zaplanować swój rozwój, jak zorganizować swój czas, by te cele osiągnąć i wzmacniać poczucie własnej wartości.

Kurs ma charakter praktyczny. Zawiera sprawdzone narzędzia i techniki, które dostarczą nauczycielom kompetencji służących wydobyciu potencjału wychowanków i stworzeniu przestrzeni do ich rozwoju.

Efekty kursu

Uczestnik kursu będzie potrafił wskazać uczniom, jak określać swoje mocne strony i rozwijać umiejętność samodzielnego uczenia się i samokontroli, a także uświadomić im, że sami ponoszą odpowiedzialność za swój rozwój i za własną przyszłość

 

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE

Koszt kursu: bezpłatny
Koszt egzaminu:

45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł)

Opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu.

Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu:

tak – do pobrania po zdaniu egzaminu

Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu.

Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, bibliografia, forum, scenariusze zebrań z rodzicami
Do kiedy trwa: do listopada 2017 r.
Liczba modułów: 3
Liczba godzin: 30

 

 

UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do 16 listopada 2017 r.).

 

 

PROGRAM KURSU

Moduł 1. Pokaż mi, jak się uczysz i zarządzasz czasem

Pokaż mi, jak się uczysz:

– Co to jest przepływ?

– Jak rozpoznać styl myślenia ucznia?

– Praca w zespole – czyli synergia stylów myślenia

Zarządzanie czasem:

– Jak zmienić nawyki w samodyscyplinę?

– Strategie zarządzania czasem

Moduł 2. Narzędzia i techniki komunikacyjne w pracy z uczniem

Narzędzia komunikacji z uczniem

– Znaczenie kontraktu

– Metafory i analogie w pracy nauczyciela

– Jak pytać i słuchać?

– Myślenie wizualne

Narzędzia budowania samooceny

– Mapa celów

– Koło życia

– Koło priorytetów

– Metoda lustra

– CV przyszłości

– Moje supermoce

– Dziękuję ci za…

– Pudełko wdzięczności

Moduł 3. Cel „egzamin” – od gadania do działania

– Zasady budowania celów

– Praca z przekonaniami

– Tworzenie planu działania

– Diagnoza wstępna umiejętności i wiedzy

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie od 18.09.2017 r.
Moduł 1. Pokaż mi, jak się uczysz i zarządzasz czasem

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

09.10.2017-22.10.2017

Moduł 2. Narzędzia i techniki komunikacyjne w pracy z uczniem

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

23.10.2017-05.11.2017

Moduł 3. Cel „egzamin” – od gadania do działania

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

06.11.2017-19.11.2017

Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne (45 zł) od 13.11.2017– egzamin należy opłacić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu
Egzamin (terminy do wyboru)

17, 18, 19, 24, 25, 26.11

1, 2, 3, 8, 9, 10, 15, 16, 17.12

dodatkowy termin: 22-23.12

Pobieranie zaświadczeń przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin od 20.11.2017

 

O AUTORCE

Violetta Kalka – nauczyciel dyplomowany z dwudziestoletnim stażem pracy w Zespole Szkół Mechanicznych, Elektrycznych i Elektronicznych w Toruniu. Absolwentka wielu kierunków studiów podyplomowych, w tym zarządzania oświatą i coachingu. Od lat pasjonuje się rozwojem osobistym i stosuje w swojej pracy narzędzia, które wspomagają proces motywowania uczniów i pomagają im w osiąganiu celów. Zdaje sobie bowiem sprawę z tego, że we współczesnej edukacji nie wystarczy samo przekazywanie wiedzy, ale konieczne są także budowanie relacji, motywowanie do rozwijania kompetencji i praca nad kompetencjami miękkimi – niezbędnymi na rynku pracy.

planowana data startu: 09.10.2017

Poleć ten kurs: