Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Profesjonalny warsztat Animatora Ortograffiti


OPIS KURSU

Kluby Ortograffiti rosną w siłę. Od tego roku szkolnego zastąpiły zajęcia wyrównawcze i korekcyjno-kompensacyjne. Uczniowie, zamiast  chodzić na zajęcia dodatkowe, spotykają się w klubach. Już widać, że przynosi to efekty. Rośnie ich motywacja i poczucie własnej wartości. Nie muszą czuć się gorsi, bo z czymś mają trudności. Kluby pozwalają im pokazać swoje mocne strony i zabłysnąć na tle szkoły.

Ten kurs adresujemy dla wszystkich nauczycieli, którzy już założyli kluby w swoich szkołach - są Animatorami Ortograffiti - lub mają zamiar zrobić to wkrótce. Chcemy, by kurs stał się zachętą do rozwijania i doskonalenia warsztatu pracy Animatora Ortograffiti.

Kurs jest nietypowy w swojej strukturze. Składa się z modułów, jak wszystkie inne, ale poszczególne moduły nie rozwijają jednego tematu. Każdy moduł dotyczy innego tematu i stanowi odrębną całość. Poszczególne moduły opracowują Liderki Ortograffiti. Proponują tematy, w których czują się ekspertami. Tematy odpowiadają też potrzebom Animatorów - bo zostały przez nich wybrane podczas wiosennych spotkań z Liderkami. Zdecydowaliśmy, że kurs internetowy w tak otwartej formule zastąpi szkolenia stacjonarne, które wymagają od uczestników dużego wysiłku. Będziemy dążyć do tego, by Liderki - autorki poszczególnych modułów - były do dyspozycji kursantów na forum kursu. Będzie to okazja do dyskusji i wymiany opinii, a także lepszego poznania.

Proponujemy Państwu aż 10 modułów,  ponieważ naszą intencją jest, by projekt Klubów Ortograffiti  stale się rozrastał i poszerzał o nowe zagadnienia oraz odpowiadał na wciąż nowe potrzeby. Chcemy, by stał się cenionym towarzyszem zmagań Animatorów Ortograffiti.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE

Koszt kursu: bezpłatny
Koszt egzaminu:

45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł)

Opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu.

Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu:

tak – do pobrania po zdaniu egzaminu

Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu.

Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, prezentacje, linki do nagrań video, forum
Do kiedy trwa: do marca 2019 r.
Liczba modułów: 10
Liczba godzin: 100

 

UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do 5 kwietnia 2019 r.).

 

ZAWARTOŚĆ KURSU

Kurs składa się z dziesięciu modułów i kończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia. Na realizację jednej części przeznaczono od dwóch do trzech tygodni.

W materiałach szkoleniowych znajdują się artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.

PROGRAM KURSU

 Moduł 1. Zrozumieć dysleksję. Od diagnozy do terapii (autor: Marta Kuczyńska)

 

Moduł 2. Diagnoza i terapia ręki (autorzy: Paulina Kinastowska)

 

Moduł 3. Terapia ręki na zajęciach Klubu Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią (autor: Anna Kubarewicz)

 

Moduł 4. Gadżety na zajęciach klubu Ortograffiti, czyli jak w prosty sposób wzbogacić swój warsztat pracy (autor: Elwira Berej)

 

Moduł 5. Diagnoza czytania i pisania. Poznawanie i monitorowanie postępów w czytaniu i pisaniu (autor: Maria Foryś)

 

Moduł 6. Arteterapia w terapii pedagogicznej (autor: Marta Badowska)

 

Moduł 7. Mapy myśli - pomoc w uczeniu się (autor: Joanna Duroł)

 

Moduł 8. Elementy integracji sensorycznej na zajęciach Klubu Ortograffiti (autor: Paulina Kinastowska)

 

Moduł 9. Jak się uczyć, żeby się nauczyć? - techniki i sposoby skutecznego uczenia się (autor: Anna Kubarewicz)

 

Moduł 10. Trening pamięci - ćwiczenia poprawiające pamięć i kojarzenie, które można wykorzystać podczas zajęć klubowych (autor: Elwira Berej)

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie od 23.10.2018
Moduł 1. Zrozumieć dysleksję. Od diagnozy do terapii

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

20.11-4.12.2018

Moduł 2. Diagnoza i terapia ręki

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

4.12-18.12.2018

Moduł 3. Terapia ręki na zajęciach Klubu Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

18.12.2018-1.01.2019

Moduł 4. Gadżety na zajęciach klubu Ortograffiti, czyli jak w prosty sposób wzbogacić swój warsztat pracy

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

1.01-15.01.2019

Moduł 5. Diagnoza czytania i pisania. Poznawanie i monitorowanie postępów w czytaniu i pisaniu

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

15.01-29.01.2019

Moduł 6. Arteterapia w terapii pedagogicznej

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

29.01-12.02.2019

Moduł 7. Mapy myśli - pomoc w uczeniu się

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

12.02-26.02.2019

Moduł 8. Elementy integracji sensorycznej na zajęciach Klubu Ortograffiti

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

26.02-12.03.2019

Moduł 9. Jak się uczyć, żeby się nauczyć? - techniki i sposoby skutecznego uczenia się

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

12.03-26.03.2019

Moduł 10. Trening pamięci - ćwiczenia poprawiające pamięć i kojarzenie, które można wykorzystać podczas zajęć klubowych

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

26.03-9.04.2019

Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne (45 zł) od 1.04.2019 – egzamin należy opłacić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu
Egzamin (terminy do wyboru)

5, 6, 7, 12, 13, 14, 19, 20, 21, 26, 27, 28.04;

3, 4, 5, 10, 11, 12.05.2019

Pobieranie zaświadczeń przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin od 5.04-12.06.2019

O AUTORACH

Marta Kuczyńska - uczniom z dysleksją pomaga odkrywać drzemiący w nich potencjał i stwarza im okazje do osiągania sukcesów. Od lat zafascynowana tematyką dysleksji i zainspirowana metodą „ Ortograffiti”. Entuzjasta twórczej pracy terapeutycznej z uczniami ze SPE. Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, mediator, członek Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Za punkt honoru stawia sobie podnoszenie świadomości, dotyczącej zjawiska dysleksji w swoim środowisku. Podkreśla rolę wczesnej diagnozy i terapii uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Inspiruje nauczycieli do poszukiwania skutecznych metod pracy z uczniem dyslektycznym. Rodziców postrzega jako sojuszników w procesie terapeutycznym i wychowawczym. Wspiera ich w trudnej roli opiekuńczo-wychowawczej poprzez organizację warsztatów, szkoleń, konsultacji oraz „grup wsparcia”. Pracuję w szkole podstawowej jako pedagog szkolny i terapeuta pedagogiczny. W pracy terapeutycznej podkreślam rolę pozytywnego myślenia oraz odpowiedniej motywacji. Dbam o dobry klimat w grupach terapeutycznych i zabiegam o naturalny rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych u swoich podopiecznych. Uczę konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, wdrażając program mediacji rówieśniczych w mojej szkole. Zachęcam uczniów do rozwijania swoich talentów. Promuję twórczość literacką dzieci i młodzieży poprzez organizację konkursów, akcji czytelniczych oraz opiekę nad zespołem redakcyjnym gazetki szkolnej. Angażuję uczniów z dysleksją w życie szkoły oraz doceniam ich wysiłek włożony w pokonywanie codziennych trudności. Nieustannie troszczę się o swój rozwój osobisty. Uczę się, odkrywam, poszukuję inspiracji. Najbardziej cenię sobie odpoczynek w rodzinnym gronie. Jestem miłośniczką czytelnictwa i zumby.

Marta Badowska - Specjalista terapii pedagogicznej, filolog klasyczny, wkrótce oligofrenopedagog, pasjonatka aktywnego, zindywidualizowanego podejścia do dzieci, nauczania wielozmysłowego i pracy poprzez zabawę, a jednocześnie w oparciu o mocne strony. Z zapałem uczę dzieci, które mają największe kłopoty z powodu głębokiej dysleksji. Autorka szkoleń i warsztatów na temat pracy na mocnych stronach, elastyczności w myśleniu i działaniu. Założycielka Studia Hulajnoga, prowadzącego zindywidualizowaną terapię dysleksji.

Społeczny dyrektor Poradni Diagnostyczno-Terapeutycznej, honorowy członek Polskiego Towarzystwa Dysleksji, współautorka szkoleń i konferencji, konsultant do spraw specyficznych trudności w uczeniu się w aspekcie prawnym i praktycznym, terapeuta dysleksji. Prywatnie odrobinę zwariowana mama dwójki (prawie) nastolatków, spełniona żona, fanka biegania i rowerzystka, mól książkowy, idealistka, miłośniczka starożytnej historii, kultury i języków, fanka muzyki rockowej.

 

Paulina Kinastrowska - Pasjonatka oceniania kształtującego i metod aktywnych w edukacji.

Polonistka, terapeuta pedagogiczny, bibliotekarka, już niedługo terapeuta integracji sensorycznej. Od 7 lat pracuję w niewielkiej szkole podstawowej, gdzie szczególną troską otaczam dzieci ze specyficznymi problemami w uczeniu się. W swojej pracy staram się ruszyć uczniów z ławek i zachęcać do znalezienia swojego sposobu uczenia się. Z wielkim zaangażowaniem prowadzę kółko teatralne, gdzie każdy może znaleźć coś dla siebie. Swoje miejsce w edukacji i nauczaniu znalazłam właśnie w terapii i to w niej pokładam największe nadzieje na wyrównywanie szans w szkole. Uwielbiam poszerzać swoją wiedzę i nie przestaję się uczyć.13 lat harcerstwa sprawiło, że miłość do lasu i gitary pozostały w moim sercu. Prywatnie jestem mamą dwójki małych chłopców. Czas "wolny" najchętniej spędzam właśnie z nimi. Jestem uzależniona od czekolady i książek.

 

Anna Kubarewicz - Pasjonatka książek i miłośniczka wszelkich odmian zielonej oraz białej herbaty. Z zamiłowanie do słowa została nauczycielem języka polskiego, lecz w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na pracę terapeutyczną skończyła studia logopedyczne i pomaga dzieciom z wadami wymowy „odpowiednie dać rzeczy słowo”. Wkrótce terapeuta pedagogiczny, który z radością zajmie się pomocą dzieciom z problemami dysleksji i dysgrafii. Lubi, gdy słowo jest pięknie napisane, dlatego w wolnych chwilach oprócz czytania książek oddaje się sztuce kaligrafii. Specjalizuje się także w terapii ręki i wierzy, że uczeń z dysgrafią może także pięknie pisać. Nie lubi tkwić w bezruchu, dlatego stale poszukuje, doczytuje i aktywnie się realizuje. Prywatnie żona i mama Marysi, Szymka oraz Jasia, którym uwielbia czytać książki. Interesuje się także malarstwem i lubi podróże z rodziną.

 

Elwira Berej - Jestem nauczycielem języka polskiego w szkole podstawowej. Metodę Ortograffiti poznawałam „od podszewki”, pracując przez wiele lat z moimi uczniami z wykorzystaniem zeszytów „Ortograffiti”. Obecnie jestem Liderem Ortograffiti w województwie lubelskim. Jestem zdania, że metoda projektu sprawdza się na wielu płaszczyznach , od lekcji języka polskiego , poprzez pracę z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, po rozwiązywanie problemów wychowawczych. Od wielu lat prowadzę warsztaty dla młodzieży rozwijające  kreatywność i twórcze myślenie.

Pasjonuje mnie wystrój wnętrz, najbliższy jest mi styl skandynawski. Wolny czas spędzam odkrywając mało znane, ale warte uwagi,  zakątki naszego kraju.

 

Joanna Duroł - Jestem nauczycielem języka polskiego w szkole podstawowej. Metodę Ortograffiti poznawałam „od podszewki”, pracując przez wiele lat z moimi uczniami z wykorzystaniem zeszytów „Ortograffiti”. Obecnie jestem Liderem Ortograffiti w województwie lubelskim. Jestem zdania, że metoda projektu sprawdza się na wielu płaszczyznach , od lekcji języka polskiego , poprzez pracę z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, po rozwiązywanie problemów wychowawczych. Od wielu lat prowadzę warsztaty dla młodzieży rozwijające  kreatywność i twórcze myślenie.

Pasjonuje mnie wystrój wnętrz, najbliższy jest mi styl skandynawski. Wolny czas spędzam odkrywając mało znane, ale warte uwagi,  zakątki naszego kraju.

 

Maria Foryś - Gdy prawo do śpiewania miałoby tylko dziesięć najzdolniejszych ptaków, odgłosy lasu byłyby nudne i monotonne.

W pracy terapeutycznej nieustannie próbuje łączyć terapię zaburzonych funkcji u dzieci z rozwojem ich uzdolnień oraz twórczego potencjału. Zwolenniczka wspomagania rozwoju zdolności w terapii pedagogicznej.

Od blisko 20 lat czynny terapeuta i diagnosta dzieci „podwójnie wyjątkowych” w krakowskim poradnictwie psychologiczno – pedagogicznym. Założyciel pierwszego w Polsce The Centre of Gifted and Speech Therapy “Twice exceptional children and adults”, Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji, Oddziału w Niepołomicach/Krakowa. Przygotowuje pracę doktorską z mocnych stron dysleksji na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w trakcie studiów z psychologii klinicznej na Uniwersytecie SWPS. Z wykształcenia pedagog, neurologopeda i terapeuta pedagogiczny.

Autorka wielu prac poświęconych zdolności, rozwoju języka i mowy u dzieci i młodzieży, w tym opublikowanego przez Ministerstwa Edukacji Narodowej krajowego modelu pracy z uczniem zdolnym. Wykładowca kursów z diagnozy i terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prowadzi z szkolenia i warsztaty, ekspert w projektach ORE. Obecnie koordynator standardów poradnictwa psychologiczno  pedagogicznego w województwie małopolskim. Z Ortografii całym sercem związana od początku.

planowana data startu: 20.11.2018


Poleć ten kurs: