Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Docenić urlop. Czy można nauczyć się skutecznie odpoczywać?


Zapoznanie się z tematyką stresu i własną autorefleksją oraz wprowadzenie do swojego życia sztuki relaksowania się jest dobrą inwestycją w swoje samopoczucie i możliwością uzyskania trwałych efektów utrzymania naszego zdrowia psychicznego. Urlop jest czasem, gdy mamy dużo więcej czasu i możemy zagłębić się w siebie i potrenować relaksacje. To najlepsza inwestycja, jaką możemy sobie sprezentować. Wprowadzenie technik relaksacji, prostych do wykonania i niezwykle praktycznych, umożliwi przyjemniejsze i "pełniejsze" spędzenie urlopu i czerpania radości z wolnych chwil. Jednocześnie pomoże w adaptacji do życia zawodowego i codziennych zadań, po powrocie z wakacji. Techniki relaksacji redukują napięcie i ułatwiają harmonijne i lżejsze funkcjonowanie w ciągu całego dnia. 

Cel kursu:

Celem kursu jest przybliżenie najważniejszych informacji dotyczących stresu, dokonanie autorefleksji nad swoim aktualnym życiem i poziomem stresu oraz nauka technik relaksu, które można wdrożyć do swojego codziennego grafiku zajęć. Ważnym elementem kursu jest uświadomienie sobie własnego samopoczucia przed stosowaniem technik relaksacji oraz po ich stosowaniu. Praca nad motywacją do regularnego ćwiczenia relaksacji.

Efekty kursu:

Uczestnik pozna istotne informacje dotyczące stresu i przyczyn jego powstawania oraz dzięki przydatnym informacjom i pytaniom będzie potrafił zdiagnozować ilość stresu we własnym życiu. Nauczy się różnorodnych technik relaksacji. Poprzez rozwinięcie kompetencji wykorzystywania dobroczynnego efektu technik relaksacji, uczestnik nauczy się minimalizować konsekwencje, które wynikają z nadmiernego stresu w życiu. 

 

Kurs trwa od 7 sierpnia i jest bezpłatny. 

Szkolenie składa się z trzech modułów. Po każdym z nich uczestnik będzie miał szansę zweryfikować zdobytą wiedzę zdając minitest. Materiały kursowe to bogato ilustrowany artykuł oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą wiedzę na temat danego zagadnienia.

PROGRAM KURSU

Moduł 1. Zdiagnozuj swój poziom stresu 07.08-20.08.2017
Najważniejsze informacje dotyczące teorii stresu. Ocena wysokości poziomu stresu w życiu. Arkusz do pracy własnej: kluczowe pytania dotyczące aktualnej sytuacji. Doświadczenie prostej techniki relaksacji.
Moduł 2. Skuteczne techniki relaksacji 21.08-03.09.2017
Przedstawienie metody relaksacji wg Jacobsona (Progresywna relaksacja mięśni) w teorii oraz możliwość ćwiczenia wraz z udostępnioną ścieżką dźwiękową. Przedstawienie różnorodnych prostych i praktycznych technik relaksacji.
Moduł 3. Powrót z wakacji, jak przestawić się na tryb zawodowy 04.09-17.09.2017
Wprowadzenie tezy prowadzącej do zrozumienia siebie i większej akceptacji, iż zmiana stylu życia na zawodowy, po udanych wakacjach nie jest prosta i to jest całkowicie naturalne. Porównanie samopoczucia sprzed stosowania relaksacji w stosunku do czasu po praktykowaniu technik. Omówienie problemow, wątpliwości, które mogą się nasunąć podczas wykonywania relaksacji. Praca nad własną samomotywacją służąca do regularnego wprowadzenia technik do życia codziennego. Wprowadzenie kolejnych prostych i skutecznych technik relaksacji.

 

O AUTORCE

Magdalena Draniewicz - mieszkająca i pracująca jako pedagog w Niemczech od 12 lat, coach ICC, certyfikowana trenerka relaksu oraz rozwoju osobistego z wieloletnim doświadczeniem w pracy z osobami znajdującymi się w sytuacjach kryzysowych, głównie żyjących na emigracji.

 

 

planowana data startu: 07.08.2017


Poleć ten kurs: